Pääseeköhän sitä pian testin ostoon *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ummelwalad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ummelwalad

Aktiivinen jäsen
24.11.2009
3 898
0
36
Kuukautiset jo lähes viikon myöhässä. Tosin täysin säännölliset ne ei vielä esikoisen jäljiltä ole. Toinen on toiveissa, mutta yritetty ei olla (ja ehkäisy siis ollut käytössä) koska esikoinen syntyi sektiolla.

Tein itsekseni päätöksen, että jos ei kuukautisia uuden vuoden aattona vielä kuulu, niin sitten testin ostoon. Onhan tässä vielä muutama päivä aikaa.

Tänään herätessä oli hyvinkin etova olo, ja ihan jo ajattelin kuukautisten alkavan, muttei ainakaan vielä merkkiäkään niistä.

Kiva, jos jaksoit lukea, vaikka täysin turha aloitus olikin. :whistle:

Keskiviikkona pitäis alkaa.. Tai sit on ainakin siis se 2vk oviksesta.. Esikoisessa meni se 10kk niin siks toivon et tää kävis PIKKASEN nopeammin :D Minä the hätähousu :D

En siis oikeastaan usko olevani raskaana. Sen todennäköisyys kuitenkin niin pieni. Kuukautiset kuitenkin sen verran jo myöhässä ja muutaman päivän jälkeen vielä enemmän, eivätkä ne yleensä vaihtele kuin päivän suuntaan tai toiseen. :)

no tuskin oot raskaana ellet oo kondomiin tökkiny reikiä mitä alan kyllä epäilemään vahvasti, niin selvästi toivot ja kuvittelet raskautta että varmaan kohta oot täällä selittämässä että "kondomi petti"

[QUOTE="vieras";22761978]no tuskin oot raskaana ellet oo kondomiin tökkiny reikiä mitä alan kyllä epäilemään vahvasti, niin selvästi toivot ja kuvittelet raskautta että varmaan kohta oot täällä selittämässä että "kondomi petti"[/QUOTE]

Miksi tökkisin kondomiin reikiä kun pienemmällä vaivalla pääsisin vain jättämällä sen pois. Olemme miehen kanssa molemmat ihan samoilla linjoilla asian kanssa. Ei siis ole tuollaiselle tarvetta. :)

Kuten aikaisemmin sanoin, en usko olevani raskaana, mutta mietityttää, kun yleensä säännölliset kuukautiset ovat nyt jo useita päiviä myöhässä. Emme myöskään ole ainakaan huomanneet kondomin hajonneen, se ei kuitenkaan poista sitä mahdollisuutta koska tuskinpa kukaan niitä käytön jälkeen suurennuslasilla tiirailevat. Itsellä ei ainakaan sellainen ole tapana. ;)

Juu, se on tarkkaa touhua tuo suosituksissa pysyminen:p:laugh:
Synntystapa-arvio tehtiin, ja toinen synty alakautta. Sektio ku tehtiin pojan sydänäänten muutosten takia. Sektio arpi ei vaivannu missään vaiheessa raskautta, eikä synnytyksessäkään, vaikka etukäteeen sitä vähän jännitinki.

Miksi sulle tehtiin sektio?

Juu, se on tarkkaa touhua tuo suosituksissa pysyminen:p:laugh:
Synntystapa-arvio tehtiin, ja toinen synty alakautta. Sektio ku tehtiin pojan sydänäänten muutosten takia. Sektio arpi ei vaivannu missään vaiheessa raskautta, eikä synnytyksessäkään, vaikka etukäteeen sitä vähän jännitinki.

Miksi sulle tehtiin sektio?

Mulla tehtiin sektio, koska pojan sydän hakkasi pitkään 200 ja hapetusarvot heikkenivät. Nämä taas johtuivat todennäköisesti siitä, että lapsivesi oli mennyt ennen sektiota jo 38 tuntia aikaisemmin ja vesi oli vihertävää. Molemmat oltiin sitten kunnon infektioissa ja antibiooteilla sen jälkeen.

Kiva kuulla, ettei arpi ole haitannut. Itseä pelottaa hieman, että toinenkin raskaus sitten joskus päätyisi sektioon. Sen jälkeenhän ei yleensä alakautta saa enää synnyttää.

Mulla tehtiin sektio, koska pojan sydän hakkasi pitkään 200 ja hapetusarvot heikkenivät. Nämä taas johtuivat todennäköisesti siitä, että lapsivesi oli mennyt ennen sektiota jo 38 tuntia aikaisemmin ja vesi oli vihertävää. Molemmat oltiin sitten kunnon infektioissa ja antibiooteilla sen jälkeen.

Kiva kuulla, ettei arpi ole haitannut. Itseä pelottaa hieman, että toinenkin raskaus sitten joskus päätyisi sektioon. Sen jälkeenhän ei yleensä alakautta saa enää synnyttää.

Minua jännitti etukäteen kans et toinenkin päätys sektioon. Sitten kun synnytystapa-arviossa päätettiin, et alakautta lähetään synnyttään, niin alko jännittään et mihinköhän sitä loppupeleissä päädytään. Synnytys salissakin urehdin vielä tuota asiaa,ennenkuin kivut vei voiton.

Sitten kun sulla joskus synnytyksen aika koittaa niin kaikki menis hyvin ja sektioo ei tarvittais.=)

Katsottiin vauvan koko ja mun lantion tilavuus. Käsittääkseni erven paksuutta ei mitenkään arvioitu, ainakaan ne ei mulle maininnu asiasta.

Ok. Oon jostain lukenut, että sitäkin mahdollisesti katsottaisiin. Liian ohut arpi voinee estää alatiesynnytyksen, koska ei ole tarpeeksi "vahva" ja siten saattaa aueta ponnistusvaiheessa. (Lisää kauhukuvia.)

Yhteistyössä