Te jota teette vauvalle itse soseet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hömmö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hömmö

Vieras
niin jos tekee esim jauheliha-peruna-porkkana soseen, niin keitetäänkö se jauheliha raakana.. ettei siis ruskisteta ensin? kaunko sitä pitää keittää jos siis raakana laitetaan kattilaan?

Juu, raakana kattilaan. En mä enää muista, kauanko sitä keitettiin, kun soseidenteosta on 4,5 vuotta aikaa... mutta varmaan saman aikaa, kun mitä paistamisessakin menee. Kyllä sen näkee, kun se on kypsää.

minun "vauvani" on jo 5v mutta tein näin. Toisessa kattilassa keitin perunat+porkkanat+ muut kasviket, mitä nyt ikinä siihen lisäilinkään ja toisessa j.lihat (ei ruskisteta, vaan raakana kiehumaan, kiehuminen kypsentää lihan). Kun molemmat kattilalliset olivat kypsiä, kattilan ainekset sekaisin leivontakulhoon ja tehosekoittimella sekaisin.. Oikein hyvää ruokaa :) Tein kaikki ruoat lapselleni itse ja pakastin ne aina annoksittain pakastimeen!

Keitetää ensin vedessä itsekseen ja aika riippuu määrästä sekä jauhelihasta. ite käytin tuolta pakastealtaasta porkkanat ja perunat, niin kiehuu nopeammin lopun ajan kun tuon jauhelihan on saanut kypsäksi. Siitä ruskistuksesta tulee niitä ei toivottuja rasvoja mukaan.... en muista mitä se oikeasti on, mutta tuolla keittämällä onnistuu loistavasti.

Mä tein aikoinani vihannsessoseet ilman lihaa ja lihan pakastin erikseen jääpalakuutiorasiaan, josta oli helppo ottaa pala kerrallaan vauvan soseeseen ja näin sain kätevästi varioitua eri lihoja vauvalle eri ruokailukerroille. Kaikki lihat taisin ensin kypsentää keittämällä ja sitten hienontaa vielä tehosekottimessa.

Mä tein aikoinani vihannsessoseet ilman lihaa ja lihan pakastin erikseen jääpalakuutiorasiaan, josta oli helppo ottaa pala kerrallaan vauvan soseeseen ja näin sain kätevästi varioitua eri lihoja vauvalle eri ruokailukerroille. Kaikki lihat taisin ensin kypsentää keittämällä ja sitten hienontaa vielä tehosekottimessa.

Joo, samoin minä. Paljon helpompaa.

Kun pakastette soseita, niin laitatteko ne ihan sellaisenaan jääpalakuutiorasiaan ja irrottelette sitten rasiasta kuution kerrallaan? Ja rasia on pakastimessa pakastuspussissa?

Mä tein myös näin. Erilaisia kasvissekoituksia (peruna-, pasta-, bataatti- ja riisipohjaisia) minigrippeihin ja jääpalakuutioihin possua, nautaa, kanaa, kalaa..

5-10min keittoaika jauhelihalle, mut kyl sen tosiaan näkee kun on valmis.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmä kyselee;22761798:
Kun pakastette soseita, niin laitatteko ne ihan sellaisenaan jääpalakuutiorasiaan ja irrottelette sitten rasiasta kuution kerrallaan? Ja rasia on pakastimessa pakastuspussissa?

Mä pakastan myös lihat erikseen jääpalarasiaan. Ja kun ovat jäätyneet irrotan sitten kaikki kerralla pakasterasiaan. Musta helpompi niin. Tuosta jääpalarasiasta on kuitenkin suht vaikea irrotella yksi kerrallaan. Ja valmiiksi jäätyneet "köntit" pysyvät pakasterasiassa /-pussissakin erillään.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä