POika ei saa lahjojaan kotiin.

Janoschin tarinatuokio

Aktiivinen jäsen
19.08.2009
1 227
0
36
Eli mummilaan (ex-anoppi) jää taas tänäkin vuonna kaikki lahjat,mitä poika jouluna sai. Syksyllä kysyi, mitä poika jouluksi tahtoisi ja tarvisi ja suksista mainitsin. No poika sai sukset, mutta ei saa tuoda niitä kotiin, vaan ne jää mummilaan. Saa poika sitten muutaman viikon välein päivän kaksi harjotella hiihtoa..... Nyt pitää sitten ostaa kuitenkin toiset sukset tänne kotiin, että poika tosiaan saa sitten harjoitella sitä hiihtämistä, kun niitä suksia niin kovasti toivoi.

oho, soittasin varmaan ja pyytäsin tukkiin sukset paikkaan jonne aurinko ei paista. tuo on lapsen kiusaamista. annetaan ja otetaan ja taas saat vähän hiihtää. vai pitääkö se net takavarikossa että lapsi haluaa tulla sinne?

Höh, eikö ne sukset voi kulkea pojan mukana anoppilaan ja taas kotiin? Ihan hassua antaa lahja jota ei saa käyttää kuin joskus harvoin, huonolumisena talvena vois jäädä käyttämättä. Mullekin tuli mieleen et taitaa olla houkutuskeino saada lapsi sinne anoppilaan.

oho, soittasin varmaan ja pyytäsin tukkiin sukset paikkaan jonne aurinko ei paista. tuo on lapsen kiusaamista. annetaan ja otetaan ja taas saat vähän hiihtää. vai pitääkö se net takavarikossa että lapsi haluaa tulla sinne?

Emmä tiedä mikä ajatus tuossa on takana. Ymmärrän, ettei esim. leluja tuoda kotiin, ettei tarvi sitten niitä edestakaisin kuljetella, mutta tuollaiset käyttötavarat ois kyllä kiva saada kotiin mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22757936:
'Hienovarainen' kiristyskeino saada poikaa useammin kylään?

Kamalaa.

Tää mullaki tuli mieleen. En sietäis moista käytöstä. En edes niiden lelujen osalta. Vai annatko sä anopilles astioita lahjaks ja sanot, että nää nyt kumminki jää meille, saat käyttää niitä aina kun meillä käyt......

Anoppilaan piti jo vuosia sitten jättää mummon ostamat kamppeet. Nukenvaunut jäi mummolaan, siellä on myös tytöllä pari mummon ostamaa villakangastakkia yms. joita ei saa tuoda kotiin.. käytää niitä sitten kun on anopin kanssa liikenteessä..

Ilmeisesti tapaa isäänsä täällä ex-anoppilassa, vai miksi käy niin säännöllisesti siellä? Voittehan te sopia, että sukset kulkee mukana aina, kun poika tulee.

Mä kyllä varmaan käskisin lasta itseään pyytämään sukset kotiin ja sanoisin, että en osta toisia. Mummolle voisin sanoa, että lasta on turha odotella kylään jos hänelle kuuluvia lahjoja ei saa omaan kotiinsa tuoda. Vähintäänkin on turha ostaa enää mitään lahjoja tuolla periaatteella. Vaikka isällä on tapaamisoikeus, se ei koske isovanhempia...

Kyllä mä ymmärrän että on 'mummolaleluja' mutta sukset nyt on sen verran arvokkaat että mun mielestä niitä on ihan turha yhdellä lapsella olla kahdet, ellei ole ihan himohiihtäjä ja tuleva lupaus sillä saralla- tai siis laduilla.

Kyllä mä suksia kuljettaisin mummolan ja kodin välillä paljon mieluummin kuin kaikkea petshoppikrääsää ja tuhannen muuta pientä tilpehööriä tms, joista osa aina jää matkan varrelle.

[QUOTE="vieras";22758078]Mä kyllä varmaan käskisin lasta itseään pyytämään sukset kotiin ja sanoisin, että en osta toisia. Mummolle voisin sanoa, että lasta on turha odotella kylään jos hänelle kuuluvia lahjoja ei saa omaan kotiinsa tuoda. Vähintäänkin on turha ostaa enää mitään lahjoja tuolla periaatteella. Vaikka isällä on tapaamisoikeus, se ei koske isovanhempia...[/QUOTE]

"Niin Petteri, sinä et nyt pääse mummolaan, katsos kun äiti kiristää sun tapaamisellas mummoa että se antais niitä tavaroita tänne meille kotiin".

Minä kysyisin suoraan ex-anopilta, että onko poika ymmärtänyt väärin, kun käsitti, ettei suksia saa tuoda kotiin. Jos anoppi vastaisi, että ei, niin toteaisin, että jatkossa ei tarvitse kysellä minulta lahjaideoita, eiköhän ex-anoppi itse parhaiten tiedä, mitä poika hänen luonaan tarvitsee. Toteaisin myös, että minusta on tyhmää, että kasvavalla lapsella on kahdet sukset. Ja sen jälkeen ostaisin ne toiset sukset kotiin.

[QUOTE="Juu";22758153]"Niin Petteri, sinä et nyt pääse mummolaan, katsos kun äiti kiristää sun tapaamisellas mummoa että se antais niitä tavaroita tänne meille kotiin".[/QUOTE]

Ei, vaan mummo kiristää ja sellaista en hyväksyisi. Tämän voi myös selittää lapselle. Jos ei pysy tiukkana noiden exien ja ex-mummojen kanssa, ne hyppii silmille, se on todellakin nähty.

Selittäisin myös, että sukset ovat kallis ostos ja olisi älytöntä ostaa yhdelle lapselle sellaiset 2x vain jonkun vanhan eukon jästipäisyyden vuoksi. Itse asiassa saattaisin sanoa lapselle, että mummolassa ei ainakaan ole lupa suksilla hiihtää metriäkään.

nää on näitä kun aikuiset ei osaa sopia asioita keskenään tai eivät tule toimeen :(
Miehen kaverin lapset ei taasen voi viedä isältä saamiaan leluja/harrastetavaroita kotiinsa(eronneet) äidin luo koska ne "häviää" paikalliselle kirpparille tai huutonettiin.
hoida välisi kuntoon ex-anoppisi kanssa kysy suoraan mikä ongelma siinä on ettei suksia voi tuoda kotiin.

Mä ostaisin lapselle uudet sukset kotiin ja sanoisin mummolle ensi kerralla kun lahjatoiveita kysyttäisiin, että ostaa mitä ikinä tahtoo sinne mummolaan lapselle hankkia. ;)
Itse en lähtisi mihinkään kiristyslinjalle enkä käyttäisi lasta minkään pelin välineenä.

Toinen mikä kävi mielessä on se, että mummo pelkää että sä meet ja myyt sukset......
Sittenkin kun ne ovat jääneet pieniksi siis.
Rahapulassa tai ahneuksissas tai sitten yksinkertaisesti ajattelee että hällä on oikeus ostajana myydä tai lahjoittaa sukset eteenpäin eikä hyödyttää sinua.

En tiedä millaiset teidän välit on ja millainen ihminen olet, mutta joskus tämä tämmöinen epäluulo toisen toimia kohtaan aikaansaa tämmöisiä jutskia ihmisten välille.

[QUOTE="vieras";22758178]Ei, vaan mummo kiristää ja sellaista en hyväksyisi. Tämän voi myös selittää lapselle.[/QUOTE]

"Niin Petteri, sen takia katsos ei mennä mummolaan hiihtämään kun mummo on sellainen kiristäjä ja sitä äiti ei hyväksy. Sitten kun mummo lopettaa kiristämisen ja tekee niinkun äiti haluaa niin sitten äiti taas päästää sinut mummolaan. Mummo on katsos väärässä ja äiti on oikeassa."

[QUOTE="Niin";22758290]"Niin Petteri, sen takia katsos ei mennä mummolaan hiihtämään kun mummo on sellainen kiristäjä ja sitä äiti ei hyväksy. Sitten kun mummo lopettaa kiristämisen ja tekee niinkun äiti haluaa niin sitten äiti taas päästää sinut mummolaan. Mummo on katsos väärässä ja äiti on oikeassa."[/QUOTE]

Juurikin näin. :)

Yhteistyössä