Joulupukki toi Kuomakengät minulle lahjaksi ja on muuten PASKAT jalassa. En ikinä tule enää ostamaan lapselleni noita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuomiin pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuomiin pettynyt

Vieras
Koko on kyllä ihan oikea, ovat 38 kokoiset, kun minulla normaalisti 38-39 jalka ja pituussuunnassa ovat oikean kokoiset, samoin leveyssuunnassa.

Mutta siis ovat nilkasta ihan lörpöt ja vaikka pituussuunnassa (siis jalkapohjan pituussuunnassa) ovat todella napakat, niin silti kantapää nousee joka kerta ylös. Nilkasta heiluvat miten sattuu.
Juttelin asiasta ystäväni kanssa ja hän sanoi että hänellä on sama ongelma - eivät tue yhtään ja erittäin huonot jalassa. Lämpimät toki... mutta kyllä kengissä täytyy olla jotain muutakin kriteereitä kuin lämpimyys. Samoin kyläilemässä ollut siskoni koitti noita (saman kokoinen jalka) ja haukkui huonoiksi.

Ikinä, en ikinä tule ostamaan lapsilleni kuomia. Yhdet sellaiset meillä on kuopuksella, mutta toisia en enää osta. En ikinä olis voinut kuvitellakaan, että ovat noin huonot jalassa. Äitini iänvanhat huopatossutkin ovat sata kertaa paremmat jalassa, vaikka ovat minulle ihan väärän kokoiset.

Hyvänen aika sentään, koittakaapa itse kaupassa Kuomia omaan jalkaanne ja miettikää vasta sitten ostatteko lapsellellenne ko. kengät.

Mulla on kuomat itselläni ja tykkään niistä kovasti :) ainoat millä tarkenee kunnon pakkasilla.

Kuten kinrjoitinkin, niin lämpimät kyllä ovat, mutta ei lämpimyys voi olla ainoa kriteeri kengille, jos ovat noin surkeat jalassa. Kyllä meille ostetaan lapsille ennemmin vaikka huopikkaat pakkaskengiksii tästä lähtien, sen verran huonot ovat omakohtaiset kokemukseni noista.

Mä ostin Kuomat viime talvena itselleni pihakengiksi ja ovat loistavat esim leikkikentällä seisoskellessä. Ei palele jalat. Eihän ne minkään nauhakenkien veroiset ole tukevuudeltaan, mutta ei kai kukaan sellaista kuvittelekaan? Johan sen päältä katsoen näkee ettei varsi ole jämäkkä.

Nyt ostin tänä talvena pojalle 3v sellaiset ja se tykkää ihan hulluna. Eikä ole varpaat kylmät kun tullaan sisään.

Meidän taaperolle kuomat on pelastus, sillä hän nimenomaan tarvitsee rintavan jalkansa vuoksi lisätilaa siihen jalan pääliosaa. Ei toivoakaan saada esim. Viikinkejä jalkaan.

Kuten kinrjoitinkin, niin lämpimät kyllä ovat, mutta ei lämpimyys voi olla ainoa kriteeri kengille, jos ovat noin surkeat jalassa. Kyllä meille ostetaan lapsille ennemmin vaikka huopikkaat pakkaskengiksii tästä lähtien, sen verran huonot ovat omakohtaiset kokemukseni noista.

Juu siis onhan ne toki löysät mutta jos asteita on -20 niin millään muulla ei tarkene. ostaisin heti jotkut muut jotka ois yhtä lämpöiset kuin ne. Gore tex-kengissä lapsilla ja mulla paleltuu jalat vaikka ois kuinka lämmintä sukkaa välissä.

[QUOTE="heffalump";22746949]Ne on niin lörpön näköiset ettei ole käyny mielessäkään ostaa lapsille tai itselle![/QUOTE]

Millaiset kengät teillä muuten on - taitaa tulla lähtö kenkäkauppaan...

[QUOTE="heffalump";22746949]Ne on niin lörpön näköiset ettei ole käyny mielessäkään ostaa lapsille tai itselle![/QUOTE]

Mullakin oli monta vuotta, hiukan kapeahko lesti mun jalalle, mut oli muuten hyvät.
Hajosivat viime talvena, nyt on toisenlaiset kengät sitten.

Minulla on myös Kuomat koiran pissalenkkejä ja pihalla seisomista varten. Mutta ei ne todellakaan mitkään hyvät kengät ole, ja lapselle sellaisia en tule koskaan sellaisia hankkimaan. Aina ovat varpaat olleet lämpimät hänellä karvavuorisissa goreissakin.

Luulen, että suurin osa vanhemmista, joiden lapsilla on Kuomat, ei ole koskaan itse niitä jalkaansa koettaneet.

juu.paskat on kuomakengät aivan tosi huonot ei uskoisi että suomalaiset niin hankala kävelläkin niillä ja meni heti kuukauessa piloille.ei ainakaan lapselle kannata vääristää jalan asentoa ainakin mulla tosisaa ottaa niveliinki.

Minulla on myös Kuomat koiran pissalenkkejä ja pihalla seisomista varten. Mutta ei ne todellakaan mitkään hyvät kengät ole, ja lapselle sellaisia en tule koskaan sellaisia hankkimaan. Aina ovat varpaat olleet lämpimät hänellä karvavuorisissa goreissakin.

Luulen, että suurin osa vanhemmista, joiden lapsilla on Kuomat, ei ole koskaan itse niitä jalkaansa koettaneet.

Mulla on ollu kuomat ja oon kyl aatellu sellasia pihaleikkeihin pojallekin.

Saman huomasin syksyllä, kun itselleni kenkiä etsin ja kuomia kokeilin. Lapsilleni en niitä osta. Jos aikuisen on niillä jo vaikea kävellä, niin mitä sitten jonkun taaperon, jolla muutenkin talvella kävely on aikuista vaikeampaa. Aikuinen ulkona vielä väliin seisoo, jolloin kuomat ok, mutta lapset harvemmin seisoskelevat. Olishan ne kuomat edulliset, muista kengistä joutuu maksaa enemmän.

Aika hassuilta näyttäisivät ballerinatkin haalarien kanssa.

Pikku vinkki! Kuomia on muitakin kuin sitä putkimallia! Itselläni esim. Crosserit ja ihan ovat hyvät olleet.

http://www.kuomiokoski.fi/tuotteet/jalkine_talvi_saappaat.html

Yksi kaverini, joka aina ylistää Kuomia, osti sellaiset itselleenkin ja joutui sitten myöntämään, että ne on tosi huonot jalassa. Siitä huolimatta ostaa niitä edelleen lapsilleen. Meidän lapset on varmaan jotenkin outoja, koska he eivät ikinä palele niissä goretexeissaan. Kuomia en heille osta.

Yhteistyössä