Hyvää Jouluaaton aamua !!!

Nyt se Joulu sitten on !

Ja pakkasta -24 :) Millonhan viimeksi ollut eteläsuomessa tällänen pakkanen aattona .

Nousin jo takan laittamaan ja kahvia aattelin hörppiä .

Joulupuuroa vasta kun muu perhe nousee .
 
"toinen"
huomenta:) mä nousin jo neljältä kun piti ottaa kinkku uunista,ja en millään malttanu enää nukkua..meilläkin on kaikki tehty,riisipuuronkin illalla jo valmistin.tänään voi vaan ottaa rennosti ja leikkiä lasten kanssa:) meilläkin puuro kun muu perhe herää,sitten avataan ekat lahjat.
 
hammascalina
:wave: Täälläkin päin e-suomea suloiset 20 miinusastetta joululämpötilaa...Lämmintä joulua joka iikalle ja aakalle, lapsille, kakaroille ja metsähiirille!
 
"Iitu"
Huomenta ja hyvää joulua! :) Minä olen nukkunut minimaalisen vähän tänä yönä :D Nukkumaan kävin vauvan kanssa joskus vähän ennen yhtä ja nousin ylös viideltä :)
On ollut tapana aattona nousta aikaisin kuuntelemaan joululauluja, laittamaan muutama paketti kuusen alle, sytyttelemään kuuseen valoja ja kynttilöitä pöydille, kattamaan ja valmistamaan aattoaamun aamiainen :) :heart:
Me syötiin riisipuuroa jo eilen illalla kun itse olin palelemassa hautausmaalla ja isäntä oli sillä välin lasten kanssa keittänyt riisipuuron valmiiksi :)
Nyt lapset ja isäntä nukkuvat. Lapset herättelen kun joulun lastenohjelmat alkavat ja isännän sitten vähän myöhemmin :)
 
"Iitu"
Ihanaa tosiaan kun ei tarvitse tässä aamulla mennä minnekään.
Iltapäivällä sitten anopille ja apelle joulua viettämään, Hyvää ruokaa ja pukkia :D:D
Me menemme käymään isoäitini luona aamupäivällä. Iltapäivällä naapurissa käydään syömässä ja saunomassa ja sen jälkeen isovanhemmat tulevat meille odottamaan joulupukkia ja nauttimaan glögistä.

Itse nautin juuri tästä hetkestä. Istun hämärässä olohuoneessa hiljaisuudessa, katson DVD:ltä joulutarinaa ja siinä sivussa surffailen. Kuusessa palaa valot ja se tuoksuu aivan taivaallisen ihanalle :heart: Söin juuri "huikopalaksi" palasen juustokakkua :p
Kohta rupean kattausta järjestämään :)
 
"mä"
Huomenta!

Peiton kanssa kampesin itseni sohvalle, jouluvalot päälle, kuppi kahvia ja tv:stä kuuluu hiljainen joulumusiikki :)

Tampereella on -26, onneksi ei ole pakko laittaa nenää pihalle tänään :D Vaan ehottomasti hyvä juttu tuo kova pakkanen jouluaattona, antaa niin oman tunnelmansa.
 
welle
Huomenta. Sisäinen kello herätti taas siihen aikaan kun miehen kello soi, vaikkei hällä tänään työpäivää olekaan. Join kupin kahvia joulukuusen valossa (tuo tuoksu on ihan taivaallinen!) ja kuuntelen tv:stä joululauluja.
Lapset nukkuu vielä myös, kunhan heräävät niin annan avata yhdet lahjat. Aamupalaa mietin mitähän syötäisiin, puuroa en viitsi laittaa kun olemme menossa puolenpäivän aikaan sukulaisille sitä syömään.
 
Huomenta! Heräsin puol viideltä työntämään uunipuuron uuniin. Aamupala on syöty ja ensimmäiset paketit avattu. Nyt vähän aikaan ollaan ja möllötetään, sitten lähdetään liikenteeseen. Pakkasta 23 astetta.

Hyvää Joulua kaikille! :)
 
Huomenta ja hyvää joulua!

Täälläkin innoissaan herätty - esikoista kuulemma jännittää ihan kamalasti ;)
Yöllä paistettiin miehen kanssa kinkku :p Kuusi on jo tälle aamulle koristeltu ja nyt väki rauhoittu hetkeksi töllön ääreen. Kohta alan riisipuuron keittoon; ei oo niin kiire, kun kinkkua on napsittu alkupaloiksi =)
 
"odyssey"
Hyvä huomenta täältäkin! Unta takana sellaset kolme tuntia.Naapurit tappelivat ja melusivat kolmeen asti ja esikoinenkin siihen heräsi.Valvottiin sitten kumpikin.Lapset heräsit jo puol seiska (normaalisti turha odotella heitä hereillä siihen aikaan :D ).Lahjat jo avattu ja nyt vaan ollaan vaan ja nautitaan siihen asti kunnes lapset lähtevät isälleen.Minäkin pääsin kuitenkin Joulufiilikseen,vaikka yöllä ketutti toi naapureitten meno.
Rauhallista Joulua siis kaikille :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lähiötursas;22738166:
Heräsin kinkun tuoksuun, lapset nukkuu vielä. Huomasin että en ole ostanut suklaata joten pitää mennä vielä kauppaan.
Tajusin just ettei meilläkään ole yhtään (niitä kaikkien vihaamia...) suklaarasiaa, pakko (ihan kuin olisi...) käydä vielä kaupan kautta ennen kuin mennään anopille syöpöttelemään...
 
Huomenta! Pakkasta -27 ja täällä mökillä vetää nurkista *hyrr* Imelletty perunalaatikko on paistamatta ja lohi leikkaamatta, muut on tehty. Laps nukkuu vielä, kohta herätän sen lettuja syömään. Isoäiti vielä tuossa paketoi viimeisiä lahjoja ja täällä on ihanan rauhallista joululauluja kuunnellessa.
Hyvää Joulua kaikille!
 
IhanaValo
Huomenta ja oikein hyvää joulua itse kullekin!

Mie yritän hätistää perhettä aamupalalle, sais sitten lapsille juhlatamineet päälle ja ottaa muutaman kuvan heistä.
Puolen päivän maissa tulee kahvitteluvieraat ja iltapäivällä sitten ite mennään anopille joulunviettoon.
 
Huomenta kaikille! Ja jouluntoivotukset. :)
Mie kuuntelen joululauluja ja juon vitamiineja, pitäis vielä käyä kaupassa ostamassa viimenen joululahja ja mulle laktoositonta suklaata jouluksi. Vaikka joulufiilis oli kaoksissa, taitaa se jostain raosta pilkistää nyt täälläki. ;) Kertakaikkiaan hyvä olo!
 
Huomenta ja oikein mukavaa & rentoa joulua kaikille!

Hörpin aamukahveja tässä. Päivällä menen syömään veljeni luokse, koska lapseni ovat isällään. Illalla lueskelen itselleni lahjaksi ostamiani kirjoja. =) Lapset pääsevät sitten availemaan lisää lahjoja kun kotiutuvat huomisiltana.
 
Jouluista aamua!

Meille tonttu Sulo oli tuonut joulusukkaan kirjeen jossa oli pieni pohdinta tehtävä tytölle, keittiön pöydälle kun oli ilmestynyt muutama uusi muki, mikä niistä olisi kenellekin???

Meillä heräilty seiskan pintaan, kinkku jälkilämmöllä vielä uunissa.

Meinasin jo tuossa aamusta hermostua kun mies oli laittanut tytölle leipää aamupalaksi, enkä "ssanut" keitettyä riisipuuroa, kunnes sitten tajusin että hei voihan sen puuron laittaa myöhemminkin...:xmas:

Muutoin täällä vaan hissutellaan, pari tonttua ajattelin leikata kartongista ja jos viitsin niin tehdä pari tähteä jotka vien sitten anoppilaan joulukukan sijasta, sikälimikäli olemme sinne menossa.

Niin ja pakkasta on vain -26,4C mikä on huomattavassti vähemmän kuin eilen aamulla ollut -29,5C
 
Viimeksi muokattu:
Ego
Huomenta kaikille ja Hyvää Joulua!
Pakkanen kolahteli -27 mittarissa. Hurr..kylmä on ja nenä meina alkaa vuotamaan. :snotty:

Riisipuuro tulossa ja meinasin leipoa kymmenisen joulutorttua tuossa aikani kuluksi.:p
 

Yhteistyössä