Olenkomä nyt sit hoikka, pullea vai pehmeä eli normaali? Onko ihan oikeasti tarvetta laihduttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä mä olen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikä mä olen

Vieras
Kun mitat on 169cm/69kg. Ympärysmittoja ei ole nyt heittää, kun ei ole mittanauhaa, mut vartalon malli enemmänkin tiimalasi, vyötärö erottuu selvästi, leveähköt hartiat ja lantio, rinnat b-kuppi. Vartaloni on myös kohtuu lihaksikas, etenkin alakropasta.

Olisiko liikaa jos laihduttaisin 10kg? Tuntuu että on nyt liikaa pehmeyttä. Syksyn aikan tullut kiloja lisää. Aloitin pillerit syyskuussa, joten vaikuttaakohan ne? Ainakin nestettä on paljon niiden takia, lopetan kohta jos tää paisuminen ei lopu:(

Millaisi te muut samanmittaiset- ja painoiset olette? Musta on vaan niin uskomatonta, että joku voisi olla hoikka näillä mitoilla. Kyl on pakko olla ylimääräistä vähän liikaa jossain.

No et varmaa liian pullea, ehkä sitten pehmeä. Itse olen 170/70 ja hyvin samanlainen ruumiinrakenne ja lihasta hankittu salilta ja hevosharrastuksesta, mut kyllä mulla on läskiä liikaa. Ylärajallahan tuo jo on, että hoikaksi en luonnehtisi ja varmasti voit pudottaa helposti 10kg, silloin alkaisit jo olla hoikka. Itsellä myös tuo 10 pois olisi hyvä.

Mut makuasioitahan nämä ovat, ei varsinaista tarvetta laihduttaa indeksin mukaan. Ja jotkut tykkää olla pulleampia. Mua henk koht alkaa tässä painossa ahdistaa ja tunnen itseni liian isoksi. Hoikempana on kevyempi ja kauniimpi olo eikä läskit pullota paidan läpi:)

Muista, että lihakset painavat!

Mä olen suunnilleen saman pituinen ja 15 kiloa hoikempi ja saan välillä ihmisiltä kommentteja painostani ja vartalostani: toiset ihastelevat, kun olen niin hoikka, toiset kauhistelevat.

Itse ottaisin mielellään pari kiloa lisää ja olisin silti hoikka. En ole erityisen lihaksikas mistään kohdasta, joten siitä ei tule lisäkiloja... Olen kuitenkin siis tosi terve tämänpainoisena, muodot löytyy, syön hyvin jne., ihan luonnostaan olen tämän kokoinen.

Luulen siis, että olet suunnilleen "normaali"? 10 kiloa laihdutusta on kyllä varmaankin maksimi, koska musta kuulostaa, että sulla on luonnostaan raskaampi kroppa kuin minulla, eli tuo mulle sopiva paino voisi olla sulla liian vähän.

[QUOTE="vieras";22729681]Et ole lihava, muttet hoikkakaan, ylimääräistä on, eli sanoisin että pyöreyttä vähän löytyy. Itse tuon pituisena haluaisin painaa varmaa n. 55kg.[/QUOTE]

Hui, mä en ole ikinä ollut noin hoikassa kunnossa. Mulla se 60-62kg olisi varmaan sopiva, niillä mitoilla mua on sanottu tosi hoikaksi. 55 olisi kyllä aika hoikka, mut varmaan hyvännäköinenkin. En ehkä taida kuitenkaan jaksaa kiristää niin tiukalle. Mut kai mun on syytä aluksi nyt ainakin 5 kiloa pudottaa.

[QUOTE="vieras";22729681]Et ole lihava, muttet hoikkakaan, ylimääräistä on, eli sanoisin että pyöreyttä vähän löytyy. Itse tuon pituisena haluaisin painaa varmaa n. 55kg.[/QUOTE]

Hyvänen aika. Mä olen 160 ja 56 olisi mulle ihanne. Silloinkin lonkkaluut törröttää ettei voi mahalleen nukkua

No palstan mukaanhan sä olet ihan törkeän hirveä laardikasa, mutta mikäli mä itse olisin samoissa mitoissa sun kanssa, olisin ikionnellinen. Mun mielestä sun ei siis ole mikään pakko laihduttaa :)

Jännä yhtälö sinällään, että mä 174,5cm ja painan sen 68kg kg ja mä voisin omasta mielestä sen 5kg tiputtaa mutta silloin kun painoin sen 62kg niin jengi alkoi kyselee multa et oonko sairastunut anoreksiaan ja väitti et mun pää oli ison oloinen kroppaan nähden.Tosi yksilöllistä toi paino kuitenkin on, mikä näyttää miltäkin minkäpainoisena. Musta se 10kg kuulustaa aika maksimilta painonpudotukselta kanssa.

Muista, että lihakset painavat!

Mä olen suunnilleen saman pituinen ja 15 kiloa hoikempi ja saan välillä ihmisiltä kommentteja painostani ja vartalostani: toiset ihastelevat, kun olen niin hoikka, toiset kauhistelevat.

Itse ottaisin mielellään pari kiloa lisää ja olisin silti hoikka. En ole erityisen lihaksikas mistään kohdasta, joten siitä ei tule lisäkiloja... Olen kuitenkin siis tosi terve tämänpainoisena, muodot löytyy, syön hyvin jne., ihan luonnostaan olen tämän kokoinen.

Luulen siis, että olet suunnilleen "normaali"? 10 kiloa laihdutusta on kyllä varmaankin maksimi, koska musta kuulostaa, että sulla on luonnostaan raskaampi kroppa kuin minulla, eli tuo mulle sopiva paino voisi olla sulla liian vähän.

Juu, mulla on varmasti raskaampi kroppa kuin sulla. Olen aika jäntevä, mut en nyt niin lihaksikas, että tämä paino menisi vain niiden piikkiin. Tuskin kukaan voi olla.

Hui, mä en ole ikinä ollut noin hoikassa kunnossa. Mulla se 60-62kg olisi varmaan sopiva, niillä mitoilla mua on sanottu tosi hoikaksi. 55 olisi kyllä aika hoikka, mut varmaan hyvännäköinenkin. En ehkä taida kuitenkaan jaksaa kiristää niin tiukalle. Mut kai mun on syytä aluksi nyt ainakin 5 kiloa pudottaa.

Luin sun aloitusviestin uudestaan ja tajusinkin, että kirjoitit, että sulla on vartalotyyppi tiimalasimainen, on hartiaa ja lanteita? joten sulle varmaan sopii se 60 kilon paino tosi hyvin. Koska tuollainen vartalotyyppi jo itsessään on aika kaunis ja se antaa paljon anteeksi painon suhteen.

Itse olen kapea olkapäistä, lantiota ei ole, eikä lihaksia, eikä rintoja. Ei vaikka lihoisin, treenaamalla en ole lihaksia saanut kuin reisiin. Joten siksi varmaan mun kohdalla se 55 kiloa tuossa pituudessa olisi hyvä.

Mun painoindeksi on n. 19 nyt , kun painoin 5 kiloa enemmän, mulla ei ollut minkäänlaista vyötäröä, nyt kuitenkin on. Mun vartalo on parempi melko hoikkana.

Ihan ihmellistä sanailua täällä. Sä ole ap just hyvä et pullea laisinkaan. Miksi ihannoida jotain langan laihuutta? Laihat ihmiset on rumia oikeesti olen sitä mieltä ne on RUMIA.

Itse olen 172cm ja painan 54kg

Olet normaalipainoinen ja nauti siitä ja ole iloinen siitä

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;22729715:
Hyvänen aika. Mä olen 160 ja 56 olisi mulle ihanne. Silloinkin lonkkaluut törröttää ettei voi mahalleen nukkua

Ja mä olen 162 ja painan 49. Mikään luu ei törrötä tai paista läpi. Sensijaan 5 kiloa isompana mulla oli vyötäröllä enemmän tavaraa, maha oli aikamoinen pömppis ja näytin tasapaksulta edestä että sivusta, lantio ei erottunut ollenkaan vyötäröstä.

[QUOTE="Jaska Jokunen";22729732]Jännä yhtälö sinällään, että mä 174,5cm ja painan sen 68kg kg ja mä voisin omasta mielestä sen 5kg tiputtaa mutta silloin kun painoin sen 62kg niin jengi alkoi kyselee multa et oonko sairastunut anoreksiaan ja väitti et mun pää oli ison oloinen kroppaan nähden.Tosi yksilöllistä toi paino kuitenkin on, mikä näyttää miltäkin minkäpainoisena. Musta se 10kg kuulustaa aika maksimilta painonpudotukselta kanssa.[/QUOTE]

Sen ja sen ja sen, minkä vitun SEN?!

[QUOTE="Jaska Jokunen";22729732]Jännä yhtälö sinällään, että mä 174,5cm ja painan sen 68kg kg ja mä voisin omasta mielestä sen 5kg tiputtaa mutta silloin kun painoin sen 62kg niin jengi alkoi kyselee multa et oonko sairastunut anoreksiaan ja väitti et mun pää oli ison oloinen kroppaan nähden.Tosi yksilöllistä toi paino kuitenkin on, mikä näyttää miltäkin minkäpainoisena. Musta se 10kg kuulustaa aika maksimilta painonpudotukselta kanssa.[/QUOTE]

Niin, tämäkin on jännä juttu, että jos ihmiset ovat katselleet sua tietyssä painossa ja sitten tapahtuu laihtumista, niin ottaahan se silmään.

Itse olen 171cm ja keväällä painoin vielä 73kg. Painoin tuon verran useita vuosia. Ylimääräistä oli, mut se kerääntyi tasaisesti eikä näyttänyt pahalta, koska olen kohtuu raamikas ja leveälanteinen.

Nyt painan 60kg ja porukka "kauhistelee" painoani, vaikka en todellakaan ole alipainoinen, vaan huomattasti kivemman näköinen nyt. He olivat vain tottuneet katselemaan pulleampaa minua. Nyt ovat jo tottuneet hoikempaan olemukseeni ja myöntävät että on hyvä. Tuskinpa kukaan, joka näkee minut ensi kertaa koskaan nyt tämän painoisena sanoisi mun olevan liian laiha.

[QUOTE="vieras";22729779]Ja mä olen 162 ja painan 49. Mikään luu ei törrötä tai paista läpi. Sensijaan 5 kiloa isompana mulla oli vyötäröllä enemmän tavaraa, maha oli aikamoinen pömppis ja näytin tasapaksulta edestä että sivusta, lantio ei erottunut ollenkaan vyötäröstä.[/QUOTE]

tämä riippuu niin paljon luuston ja lihaksiston rakenteestakin. Itsekin olen 160 cm pitkä, leveät hartiat, kapea lantio, luonnostaan lihaksikas ja melko raskasluinen. Ihannepaino mulle on varmaan sellainen 54 kg, mutta jo silloin monet ihmiset kauhistelevat kuinka hoikka olen. Mulla kun vahvan luuston vuoksi painuu posket lommolle, lonkkaluut törröttävät ja kylkikaaret paistavat. Tänä kesänä tiputin painoni 49:een kiloon ekan kerran elämässäni ja sekös vasta ympäristöä kauhistuttikin (ei mua vaan :)). No nostin painoa kuitenkin muutaman kilon, niin kasvot näyttää kauniimmalta.

Normaalipainoisilta kuulostavat melko lailla kaikki tässä ketjussa, myös ap. Normaalipainon sisällä voi laihdutella ja lihotella itseään, jos haluaa energiaansa sellaiseen käyttää. Mutta pakko ei ole.

Jokaisella on omanlaisensa vartalotyyppi, ja on aika pitkälti makukysymyskin, kuka näyttää parhaalta missäkin painossa. Terveyden kannalta liikunnallinen elämäntapa on tärkeämpi kuin painon viilaaminen muutamalla kilolla suuntaan tai toiseen.

riippuu vartalostas. En usko kyllä että olet mikään lihava tai edes erityisen pullea! Eiks se ole se nyrkkisääntö että sen mitä olet pitkä saat myös painaa. Esim sulla just sopivasti 169/69 ;)

Itse olen 160 senttiä ja painan 51,5 kiloa. Ja tuntuu kyllä et siitä vois pari kiloa pudottaa, kun maha on niin löysä ja naama leviää. Muuten ihan ookoo.

No ei ole mikään pakko pudottaa, olethan normaalipainoinen. Ylimääräistä varmaan löytyy jonkin verran, ihan fakta. Ellet ole todella roteva, mitä aika harva on. 10 kiloa hoikempana olisit jo hoikka. Viisi kiloakin saattaisi tehdä paljon. Oman maun mukaan. Moni kyllä tykkää olla suht hoikka, onhan se luonnollista.

Aika monella kuitenkin se mieluisa ja hyvänolonpaino ei ole siellä indeksin ylärajalla, vaan jonkin verran alempana. Tietty jos on koko elämänsä ollut ylipainoinen ja laihduttaa, niin silloin voi kokea olonsa hyväksi ylärajalla.

Aika monella kuitenkin se mieluisa ja hyvänolonpaino ei ole siellä indeksin ylärajalla, vaan jonkin verran alempana. Tietty jos on koko elämänsä ollut ylipainoinen ja laihduttaa, niin silloin voi kokea olonsa hyväksi ylärajalla.

Minä tunnen kyllä useampiakin ihmisiä, joilla BMI noin 25, ja tuntevat olonsa hyväksi. Yksi heistä juoksi maratonin viime kesänä.

Toisaalta tällä palstalla tuntuu kaikki kaikessa olevan se, miltä näyttää eikä se, mitä kehollaan oikeasti pystyy tekemään. Itse olen molempia lähestymistapoja koettanut, ja kokemukseni on, että jälkimmäinen johtaa suurempaan mielihyvään.

Minä tunnen kyllä useampiakin ihmisiä, joilla BMI noin 25, ja tuntevat olonsa hyväksi. Yksi heistä juoksi maratonin viime kesänä.

Toisaalta tällä palstalla tuntuu kaikki kaikessa olevan se, miltä näyttää eikä se, mitä kehollaan oikeasti pystyy tekemään. Itse olen molempia lähestymistapoja koettanut, ja kokemukseni on, että jälkimmäinen johtaa suurempaan mielihyvään.

Juu, en epäilekään etteikö indeksin ylärajoilla olevia painoonsa erittäin tyytväisiä olisi. Viittasinkin nyt lähinnä keskiarvoihin siinä porukassa, jotka eivät ole aktiiviurheilijoita. Heillä se mieluisin paino on usein enemmän indeksin alarajoilla tai keskivaiheilla ennemmin kuin ylärajoilla. Tästähän on olemassa tutkimuksiakin.

Eikä se läheskään aina perustu ulkonäköseikkoihin vaan siihen, että normaalilla aktiivisuudella (tarkoittaen nyt kuntoliikuntaa pari kertaa viikossa ja hyötyliikuntaa) varustetulla henkilöllä on usein ylimääräistä rasvaa normaalipainon ylärajalla ja se saattaa tuntua epämiellyttävältä tai hankalalta.

Kilpa-ja aktiiviurheilijat/salillakävijät ovat asia erikseen. Heillä se painonsa voikin koostua enemmästä lihaksesta ja näin ollen sitä kiusallisen tuntuista löysää on siinä painossa vähemmän.

Mulla ihan samat mitat ku sulla. Ja tunnen itseni hieman liian ylipainoiseksi. En harrasta muuta ku hyötyliikuntaa. Mulla on todella leveä lantio luonnostaan, oli silloinkin, kun olin noin 55 kiloinen tämän mittaisena. Myös hartiat ovat leveät, rinnat pienet B kupit. Mutta tämä läski on kertyny mun mahaan ja pahasti. Ja naamaan. Mä olin tosi tyytyväinen, ku painoin 56 kg tämän mittaisena, joskus silloin kakskymppisenä. Eli en ole yhtään tyytyväinen kroppaan ja kaikki ylimääräinen on puhdasta läskiä, ei lihasta.

Apn kokoisena menin selkäleikkaukseen ja lääkäri ihasteli kun kaikki nikamat näkyy kropasta niin ihanasti. Oli niin kiva laittaa epiduraali kun tiesi tasan tarkkaan mihin pistää.

Olkaluut törrötti, lonkkaluita särki. Selkä kuin dinosauruksella.

Nyt painoa 10kg enemmän. Kisaan painon nostossa. Rasvaprosentti samaa luokkaa kuin äijillä.
Naurattaa kun aina vaahdotaan lihasten painosta mutta totta se on. Housut kokoa 40 ne lököttää vyötäröltä. Mutta muuten reisistä kinnaa. Sama ongelma paidoissa ja takeissa.

[QUOTE="ciia";22730070]riippuu vartalostas. En usko kyllä että olet mikään lihava tai edes erityisen pullea! Eiks se ole se nyrkkisääntö että sen mitä olet pitkä saat myös painaa. Esim sulla just sopivasti 169/69 ;)

Itse olen 160 senttiä ja painan 51,5 kiloa. Ja tuntuu kyllä et siitä vois pari kiloa pudottaa, kun maha on niin löysä ja naama leviää. Muuten ihan ookoo.[/QUOTE]

Ei välttämättä laihduttaa vaan kiinteyttää... Ainakin mittas kuulostaa tosi hoikalle, terveisin 155/55 pullea pallo. Mä näytin hyvälle 52kg, siihen ois tähtäys :)

Yhteistyössä