KIITOS SINULLE %&!/# TOLLO, joka katsot oikeudeksesi tartuttaa meidät muutkin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itsekäs nutipää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22726920]Ei ole rahaa tehdä yhtä nopeaa pyrähdystä lähimpään terveyskeskukseen taksilla?! Okei, ymmärrän tämän jos asuu jossain hornan tuutissa jossa julkiset ei kulje, mutta jos asuu keskusta-alueella (kuten ap:n kuvailema tapaus) niin ei se taksimatka nyt niin kallis ole! Jos asuu huonojen julkisten palvelujen alueella, niin todennäköisesti omistaa myös oman auton. Mut hei, onhan se kivempi ostaa vaikka tupakkaa niilläkin rahoilla. Priorisointia, priorisointia...

P.S. Yhdestä taksimatkasta kieltäytyminen ekologisuuden nimissä on aika huvittavaa, jopa minulle vaikka vihreitä kannatankin.[/QUOTE]

No juu, meillä työnantaja velvoittaa käyttämään työterveyshuoltoa poissaolotapauksissa (jos ei mennä ambulanssilla päivystykseen ensiavun kautta) ja sinne on se 48 km/suunta eli taksilla noin 80 eur/sivu. VAIKKA lähin tk on alle 3 km päässä, liikaa väärinkäytöksiä aikaisemmin firmassa joten nyt näin. Se 160 eur ON kuitenkin aika paljon rahaa :snotty: Julkisilla pääsisi 12 eurolla...

[QUOTE="vieras";22726983]Vedit nyt vähän överit. Jos nyt aloitettaisiin siitä, että ne jotka tietävät sairastavansa tarttuvaa tautia malttaisivat pysyä muutaman päivän kotona. Sekin riittäisi mukavasti.[/QUOTE]

Ja edelleen; jos se tauti on tarttuvaa mutta henkilö on työkuntoinen eli ei saa saikkua, millä perusteilla ollaan poissa töistä? Kun palstalla sanotaan niin? :saint:

[QUOTE="aha";22727001]Ja edelleen; jos se tauti on tarttuvaa mutta henkilö on työkuntoinen eli ei saa saikkua, millä perusteilla ollaan poissa töistä? Kun palstalla sanotaan niin? :saint:[/QUOTE]

Niin, ja vaikkei työkuntoinen olisikaan, niin jotenkin pitää se todistus "työkunnottomuudesta" käydä hakemassa.

[QUOTE="aha";22727001]Ja edelleen; jos se tauti on tarttuvaa mutta henkilö on työkuntoinen eli ei saa saikkua, millä perusteilla ollaan poissa töistä? Kun palstalla sanotaan niin? :saint:[/QUOTE]

No jos lääkäri on todennut, että on työkuntoinen niin silloin se tauti ei aiheuta vakavaa tartuntariskiä. Tämähän nyt on päivänselvää!

[QUOTE="vieras";22727031]No jos lääkäri on todennut, että on työkuntoinen niin silloin se tauti ei aiheuta vakavaa tartuntariskiä. Tämähän nyt on päivänselvää![/QUOTE]

Pitääkö silloin kulkea todistus suurennettuna näkösällä jos ap tai hengenheimolaisensa osuu samaan bussiin ja köhiset siinä samalla? Saako omat muut tiedot peittää jos diagnoosi näkyy?

[QUOTE="hmm";22727043]Pitääkö silloin kulkea todistus suurennettuna näkösällä jos ap tai hengenheimolaisensa osuu samaan bussiin ja köhiset siinä samalla? Saako omat muut tiedot peittää jos diagnoosi näkyy?[/QUOTE]

eli siis mistä se kanssamatkustaja voi tietää tarttuuko se vai ei ja onko saikulla, matkalla lääkäriin vai töihin?

No juu, meillä työnantaja velvoittaa käyttämään työterveyshuoltoa poissaolotapauksissa (jos ei mennä ambulanssilla päivystykseen ensiavun kautta) ja sinne on se 48 km/suunta eli taksilla noin 80 eur/sivu. VAIKKA lähin tk on alle 3 km päässä, liikaa väärinkäytöksiä aikaisemmin firmassa joten nyt näin. Se 160 eur ON kuitenkin aika paljon rahaa :snotty: Julkisilla pääsisi 12 eurolla...

Ja koska teillä on näin tiukka meininkin, niin sehän oikeuttaa kaikkien muidenkin kulkemaan flunssaviruksia pärskien julkisilla? Vai meinaatko, että jokaisessa työpaikassa vaaditaan heti ekasta päivästä lähtien oman työterveyslääkärin lausunto? Meillä ainakin saa olla kolme päivää omalla ilmoituksella ja senkin jälkeen riittää tk:n terkan lippulappu.

[QUOTE="vieras";22727031]No jos lääkäri on todennut, että on työkuntoinen niin silloin se tauti ei aiheuta vakavaa tartuntariskiä. Tämähän nyt on päivänselvää![/QUOTE]

Mutta, kun näyttäisi olevan ihmisiä, joiden mielestä ei siltikään saa kulkea julkisilla.

[QUOTE="hmm";22727043]Pitääkö silloin kulkea todistus suurennettuna näkösällä jos ap tai hengenheimolaisensa osuu samaan bussiin ja köhiset siinä samalla? Saako omat muut tiedot peittää jos diagnoosi näkyy?[/QUOTE]

Keskustelu on jo siirtynyt ap:n aloittaman tapauksen ruodinnasta yleisemmälle tasolle, eli kysymykseen siitä onko ihan ookoo että flunssainen tahallaan ja tietoisesti tartuttaa muita julkisissa kulkuneuvoissa. Sillä ei ole mitään merkitystä, onko sairaustodistusta vai ei.

[QUOTE="vieras";22727053]Ja koska teillä on näin tiukka meininkin, niin sehän oikeuttaa kaikkien muidenkin kulkemaan flunssaviruksia pärskien julkisilla? Vai meinaatko, että jokaisessa työpaikassa vaaditaan heti ekasta päivästä lähtien oman työterveyslääkärin lausunto? Meillä ainakin saa olla kolme päivää omalla ilmoituksella ja senkin jälkeen riittää tk:n terkan lippulappu.[/QUOTE]

Mistä me tiedetään millainen komento sen aapeen sairaan työpaikalla on?! Tai jos se olinkin minä? :xmas:

Eli; joskus vaan on pakko ja jos itse on pöpökammoinen, kannattaa hommata oma auto tai pysytellä poissa välittömästä läheisyydestä. Kai tuossakin tapauksessa olisi ollut vapaita paikkoja vähän kauempana?

Kyllä ap:lle tulee elämästä vaikeeta jos jokasen flunssan takia saa tollaset hepulit. Kun vauvasi kasvaa niin hoidossa ja kouluissa on nuhaa vähän väliä. Flunssa saattaa kestää viikkoja eikä sen takia olla pois ellei ole kuumetta tai muuten niin heikko olo. Parhaimmillaan saattaa sairastaa parikin flunssaa putkeen...

Miksi mä meen lääkäriin jos mulla nuha ja yskä ja ei kuumetta kun ei sitä saikkua irtoa kuitenkaan?

Flunssa on yleisnimitys taudille, jonka yleisimpiä oireita ovat nuha, kurkkukipu ja lämpöily. Flunssaa aiheuttavia viruksia tunnetaan hiukan yli 200 eri tyyppiä. Flunssaa esiintyy koko vuoden ajan.

Vai eikö flunssa sitten tartu?

Kuule, mua ei ois vähempää kiinnostaa sairastutanko mä muut vai en ;)
Pöpökammoset voi linnottautua kotiinsa loppuelämäksee (joka voi muuten jäädä aika lyhyeksi siinä tapauksessa ) .

Kyllä ap:lle tulee elämästä vaikeeta jos jokasen flunssan takia saa tollaset hepulit. Kun vauvasi kasvaa niin hoidossa ja kouluissa on nuhaa vähän väliä. Flunssa saattaa kestää viikkoja eikä sen takia olla pois ellei ole kuumetta tai muuten niin heikko olo. Parhaimmillaan saattaa sairastaa parikin flunssaa putkeen...

Kannattaa laittaa lapsi aikanaan kotikouluun eli opettaa itse, on noita pöpöjä vähemmän liikkeellä...

En minäkään pidä, jos joku yskii julkisissa tiloissa ilman, että laittaa käden eteen. Mie en tajua mikä siinä, että liikuttaisi kättä ennen yskimistä, on niin vaikeaa.

Itselle kävi viime vuonna, että aamulla ennen töihin menoa oli yskää ja taisi nenä vuotaa vähän, mutta en pitänyt sitä mitenkään huolestuttavana. Vasta töissä nousi lämpö ja illalla kuume. Aamulla kuumetta oli yli 38 ja minulle diagnosoitiin sikainfluenssa. Toivon, että en ketään sairastuttanut, kun kuljin julkisella töihin ja takaisin. Olin töissäkin vielä ihan varma, että en mie ainakaan sikainfluenssaa saa. Vasta illalla kun kuume nousi ja olo huononi, aloin epäilemään sitä.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="niinpä";22727074]Mistä me tiedetään millainen komento sen aapeen sairaan työpaikalla on?! Tai jos se olinkin minä? :xmas:

Eli; joskus vaan on pakko ja jos itse on pöpökammoinen, kannattaa hommata oma auto tai pysytellä poissa välittömästä läheisyydestä. Kai tuossakin tapauksessa olisi ollut vapaita paikkoja vähän kauempana?[/QUOTE]

Mä yritän puhua asiasta yleisellä tasolla ja täällä jengi vaan jauhaa tästä ap:n sairastavasta naisesta, josta kukaan ei oikeasti tiedä mitään.

Yleisellä tasolla: Jos tiedät sairastavasi herkästi tarttuvaa virustautia, niin olis kiva jos pysyisit poissa julkisista kulkuneuvoista ja muista tiloista, joissa voit tartuttaa muita. Jos on ihan ihan ihan pakko hypätä junaan tai bussiin - ja ihan pakko ei esimerkiksi ole se, että tupakat loppu ja pitää päästä kauppaan vaan hätätapauksessa just ja just se saikkulapun hakeminen - niin yritä edes pärskiä ja räkiä niin, ettei pisarat leviä joka paikkaan.

nuhan ja yskän takia ole liikkumatta normaalisti.Yskä ja nuha voi kestää viikkotolkulla.Ei kaikilla ole mahdollisuus jäädä potemaan niitä sängynpohjalle.
Kyllä maailmaan tauteja ja pöpöjö mahtuu.Aina niitä ei voi estää, tarttumasta, vaikka miten yrittäis.

[QUOTE="Jaska Jokunen";22727084]Miksi mä meen lääkäriin jos mulla nuha ja yskä ja ei kuumetta kun ei sitä saikkua irtoa kuitenkaan?

Flunssa on yleisnimitys taudille, jonka yleisimpiä oireita ovat nuha, kurkkukipu ja lämpöily. Flunssaa aiheuttavia viruksia tunnetaan hiukan yli 200 eri tyyppiä. Flunssaa esiintyy koko vuoden ajan.

Vai eikö flunssa sitten tartu?[/QUOTE]

Nyt puhuttiin ihan kunnon taudista, ei pienestä nuhasta.

[QUOTE="vieras";22727121]Mä yritän puhua asiasta yleisellä tasolla ja täällä jengi vaan jauhaa tästä ap:n sairastavasta naisesta, josta kukaan ei oikeasti tiedä mitään.

Yleisellä tasolla: Jos tiedät sairastavasi herkästi tarttuvaa virustautia, niin olis kiva jos pysyisit poissa julkisista kulkuneuvoista ja muista tiloista, joissa voit tartuttaa muita. Jos on ihan ihan ihan pakko hypätä junaan tai bussiin - ja ihan pakko ei esimerkiksi ole se, että tupakat loppu ja pitää päästä kauppaan vaan hätätapauksessa just ja just se saikkulapun hakeminen - niin yritä edes pärskiä ja räkiä niin, ettei pisarat leviä joka paikkaan.[/QUOTE]

No mut ihan yleisellä tasolla, jos sä näet bussissa/junassa jonkun pärskivän, niin onko sulla heti oletuksena, et se on huvikseen vaan muita tartuttamassa?
Jos oikeesti on kipee, niin harva sillon huvikseen tosiaankaan lähde ketään tartuttamaan, vaan kyl ne taitaa olla enimmäkseen olla näittä pakkotilanteita.

Mikäli työnantaja noin velvoittaa, maksaa työnantaja myös kustannukset, jotka työterveyshuollon käyttämisestä syntyvät. Eli taksilla vaan, työnantajan tulee maksaa.

No mut ihan yleisellä tasolla, jos sä näet bussissa/junassa jonkun pärskivän, niin onko sulla heti oletuksena, et se on huvikseen vaan muita tartuttamassa?
Jos oikeesti on kipee, niin harva sillon huvikseen tosiaankaan lähde ketään tartuttamaan, vaan kyl ne taitaa olla enimmäkseen olla näittä pakkotilanteita.

Jos mä näen bussissa pärskivät, niistävät, köhivän, korisevan ja kuumesta silmät kiiluvan ihmisen, niin kyllä ajattelen että olisit voinut jäädä kotiin. Jos kuulen jonkun kerran aivastavan ja vähän nenäänsä pyyhkivän, niin en edes kiinnitä siihen mitään huomiota.

[QUOTE="vieras";22727154]Mikäli työnantaja noin velvoittaa, maksaa työnantaja myös kustannukset, jotka työterveyshuollon käyttämisestä syntyvät. Eli taksilla vaan, työnantajan tulee maksaa.[/QUOTE]

no tottahan toki, jos SINÄ kerta niin sanot :laugh:

[QUOTE="vieras";22727162]Jos mä näen bussissa pärskivät, niistävät, köhivän, korisevan ja kuumesta silmät kiiluvan ihmisen, niin kyllä ajattelen että olisit voinut jäädä kotiin. Jos kuulen jonkun kerran aivastavan ja vähän nenäänsä pyyhkivän, niin en edes kiinnitä siihen mitään huomiota.[/QUOTE]

Se vaan ei välttämättä ookkaan voinut jäädä kotiin, vaikka olis halunnutkin, kun ihan oikeesti joskus on vaan pakko lähtee esim. sitä saikkua hakemaan.

Uusimmat

Yhteistyössä