veritulppa vai mikä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja sitä piti kysyä että minkälainen todennäköisyys on, että joutuisi sairaalaan siihen liuotushoitoon?
Yritin googletella mutta en tullut sen viisaammaksi.
Tosin tuo arvo kuitenkin sen verran pieni, että tuskin sairaalahoitoa tarvii?

[QUOTE="aloittaja";22723740]Saitko minkälaista lääkitystä?
Nyt tuntuu kun sai tuon tuloksen selville, että jalka on entistä kipeempi ja tönkömpi :S[/QUOTE]

Osastolla sain yhteensä 3 napapiikkiä
sit seuraavana päivänä ultrattiin ja kun ei näkyny tukoksia niin niitä ei jatkettu enää!

Hmm.. no jos siel selvä tukos on niin joudut kyllä pariksi päiväksi piikiteltäväksi ainakin osastolle!
Jouduin mäkin vaikka ei mitään loppujen lopuks ollu :D

Onko jalka turvonnu yhtään?

[QUOTE="aloittaja";22723898]On jalka turvonnut, ei pahasti mutta on kuitenkin.[/QUOTE]

Voi, että :(
Sitä mä kans ihmettelen, et miks laskivat kotiin..
Mut onneks laittovat ees sen napapiikin, niin ei ainakaan tilanne pahene yön aikana!
Ei ne varmaan tukisidettäkään jalkaan laittaneet?

Ei laittaneet jalkaan mitään..kun kysyin että voinko liikkua normaalisti niin sanottiin että voin kunhan en lenkille lähde. Tarvittaessa buranaa ja jalka ylös.
Lääkäriltä kun kysyin että onko se arvo pahasti koholla niin vastaus oli "njää..0,6 näyttää tulos" :S

Mulla piettiin sairaalas jalka yläällä sängys ja liikkumiskielto oli siihen asti, kun ultraus alta pois..
Vaikka mulla ei mitn päällenäkyvää turvotustakaan ollut, kipua vaan ja tuo d-dimeeri koholla!

Näissäkin vissii sit eroja..
Tuollakiin luki, että:
Se ei ole kuitenkaan täysin spesifi laskimotukosten mittari, vaan sen arvo voi olla koholla ilman että tutkittavalla on laskimotukosta. Vain puolella on osoitettavissa tukos, joilla D-dimeeri on koholla.

Mulla piettiin sairaalas jalka yläällä sängys ja liikkumiskielto oli siihen asti, kun ultraus alta pois..
Vaikka mulla ei mitn päällenäkyvää turvotustakaan ollut, kipua vaan ja tuo d-dimeeri koholla!

Näissäkin vissii sit eroja..
Tuollakiin luki, että:
Se ei ole kuitenkaan täysin spesifi laskimotukosten mittari, vaan sen arvo voi olla koholla ilman että tutkittavalla on laskimotukosta. Vain puolella on osoitettavissa tukos, joilla D-dimeeri on koholla.

Tosi lohduttavaa...
No joka tapauksessa jalka on kipeä/pakottaa, turvonnut ja se pakotus tuntuu ihan tuolla "jalan sisällä", että olen melko varma että siellä jokin tukos on!
Eniten huolettaa että joutuuko tästä osastolle jouluksi, ei kiva kun on pieni lapsi... :(

[QUOTE="aloittaja";22724042]Tosi lohduttavaa...
No joka tapauksessa jalka on kipeä/pakottaa, turvonnut ja se pakotus tuntuu ihan tuolla "jalan sisällä", että olen melko varma että siellä jokin tukos on!
Eniten huolettaa että joutuuko tästä osastolle jouluksi, ei kiva kun on pieni lapsi... :([/QUOTE]

Minkä ikänen lapsi sulla on?

No voithan sä päästä kotiinkin, kun opettavat vaan sen piikityksen sulle ensin niin pärjäät sen kanssa kotona ja sit saat marevan-lääkityksen kans myös kotiin!
Mut kuulostaa kyllä vahvasti, että siel on tulppa :(

Ota sitä kipulääkettä ja nosta jalka ylös!

Minkä ikänen lapsi sulla on?

No voithan sä päästä kotiinkin, kun opettavat vaan sen piikityksen sulle ensin niin pärjäät sen kanssa kotona ja sit saat marevan-lääkityksen kans myös kotiin!
Mut kuulostaa kyllä vahvasti, että siel on tulppa :(

Ota sitä kipulääkettä ja nosta jalka ylös!

4v lapsi.
Joo kohta otan buranan ja käyn nukkumaan, täytyy kasata tyynyjä jalan alle. Mikäli tässä ressissä nyt unta edes saa!

[QUOTE="aloittaja";22724107]4v lapsi.
Joo kohta otan buranan ja käyn nukkumaan, täytyy kasata tyynyjä jalan alle. Mikäli tässä ressissä nyt unta edes saa![/QUOTE]

Toivotaan, että pääset kotiin lapsen luo sitten :)
Uskon, että ressaa koko ajatus ja miks ei ressais, onhan tuo vakava asia!
Jos sua rupeaa huimaamaan, tulee rintakipua, syke nousee tai hengenahistusta ilmaantuu niin sit sun on mentävä heti sairaalaan eikä ootella huomiseen ultraan!
Tuon muistat niin hyvä :)

En halua pelotella mitenkään, mutta tosiasia..

[QUOTE="aloittaja";22724155]Joo täytyy tarkkailla vointia!
Asiaa ei helpota yhtään kun on kamala räkätauti päällä![/QUOTE]

No sekin vielä :(
Kyllä sua nyt koetellaan näin joulun alla oikein urakalla!

Toivotaan, että huomenna tulee selvyys ainakin yhteen asiaan ja sen saa kuntoon! :xmas:

[QUOTE="aloittaja";22724230]Nyt jos sammuttais koneen ja koittais sitä unta, 11tunnin päästä toivottavasti ollaan viisaampia ja onnellisesti kotona hoidon kera..toivossa on hyvä elää. :)[/QUOTE]

Jees!
Tsemppiä huomiseen ja koitahan saada nukutuksi! :)
Palaa huomenissa kertomaan miten meni, jos kotia pääset eksymään ;) (toivotaan niin!!)

Voihan huokaus!
Viime yönä nukuttu hätäseen tunti kun paniikkikohtausta pukkas päälle ja tuntu ettei henki kulje...

No nyt on sairaalalla käyty jalkaultrassa ja tukosta ei jalasta löytyny!!!!! :)
Lääkäri epäili sitten syyksi jotain lihasperäistä ja käski venytellä, liikkua ja syödä buranaa.
Vähän jäi kuitenkin kaihertaa mieltä, että miksi se arvo on koholla...ressaaja kun olen :D
Nyt vain seuraillaan!

Mutta ihanaa että näillä näkymin saa viettää joulun kotona perheen parissa!!! :)

[QUOTE="aloittaja";22725857]Voihan huokaus!
Viime yönä nukuttu hätäseen tunti kun paniikkikohtausta pukkas päälle ja tuntu ettei henki kulje...

Lääkäri epäili sitten syyksi jotain lihasperäistä ja käski venytellä, liikkua ja syödä buranaa.
Vähän jäi kuitenkin kaihertaa mieltä, että miksi se arvo on koholla...ressaaja kun olen :D
Nyt vain seuraillaan!

Mutta ihanaa että näillä näkymin saa viettää joulun kotona perheen parissa!!! :)[/QUOTE]

Hienoa! :) Lueskelin tätä ketjua jo aikaisemminkin. Isällä oli aikoinaan tulppa jalassa.

[QUOTE="aloittaja";22725857]Voihan huokaus!

Nyt vain seuraillaan!

Mutta ihanaa että näillä näkymin saa viettää joulun kotona perheen parissa!!! :)[/QUOTE]

Hienoa, että mitään ei löytynyt!!! :heart:

Arvo voi nousta muutenkin..
ite kans pohdin omaa arvoani sillon ja kysyinkin sitä, mutta sanoivat, että sitä ei kannata miettiä, kun
Joillain vaan se arvo on koholla jostain muusta syystä :)

Mulla on aina ollut kyllä lapsesta saakka tosi paksua verta ja perussairaudetkin kuulema
voi sitä nostaa!
Astma mulla on ja oli flunssa muistaakseni sillon päällä , kun sitä epäiltiin!?

Onko jalka yhtään rauhottunu?