G: Mies ruokakaupassa. Montako kertaa soittaa sinulle?

  • Viestiketjun aloittaja vieras2
  • Ensimmäinen viesti
ei soita kertaakaan jos listan kanssa menee. jos mies menee suoraan töistä, mäkin laitan joitain akuuteimpia listaksi tekstarina,ja sit hän ostaa niiden lisäks mitä ite kattoo olevan tarpeellista. Miehilläkin ON aivot,ei mun mies ainakaan mikään uusavuton ole... mulla osaa kaupasta tuoda jo ala-asteikäiset lapsetkin sen mitä tarvii jos listan kanssa meneevät.
Ei kaupassa käynti oo niin haudan vakava juttu, ellei sitten ole yhdessä miehen kanssa kuka ei oikeesti muka osaa ostaa ruokaa.... sitä ei mun mielestä voi edes rinnastaa tietokoneisiin... ruokakaupassa jokaisen tarvii joskus käydä, ammatit on sit eri juttu, ite oon kampaaja ja mies tekee työkseen tietokoneiden kanssa : ei kumpikaan osais toisten työtä, mut kumpikin osaa kyllä ruokakaupassa käydä...
Oikeesti, millasia tumpeloita nykymiehet sit onkaan nähtävästi....???
 
No ei ihmekään, jos ei ole niin nöpönuukaa, mitä kaupasta tarttuu mukaan eli listoilla ei ole yhtään väliä. Teillä käydään ostamassa joka päivä "jotain". Kyllä meillä kaupassa on tarkoitus ostaa niin, että sieltä tulee sitä mitä tullaan tarvitsemaan viikon aikana eikä siten "oho leipä loppu, käyn kaupassa", "oho, leikkele on lopussa, jne".
No periaatteessa se on nöpönuukaa mitä sieltä kaupasta ostetaan, mutta mies osaa ostaa ne tarvikkeet ilman että sen tarttis soitella mulle kaupasta ;)

Meillä on 5 henkinen perhe jolla on 4 kissaa, joten perustarvikkeita täydennetään sitä mukaan mitä niitä tarvitaan. Ei ole mitään järkeä autottomalla perheellä lähteä raahaamaan isoja kauppaostoksia kerran viikossa. Kun tuoretta leipää yms saa päivittäin lähikaupasta, jonka ohi kuitenkin on kuljettava.
 
"vieras"
me ostostellaan molemmat aina kauppalistan kanssa. kun kaupassa käydään vaan kerran viikkoon ja ruuat ostetaan 5 hengelle niin en mäkään selviäisi siitä pelkän muistin varassa vaan lista on oltava.

mies on paljon rutinoituneempi kaupassakävijä kuin minä ja ostaa puolet vähemmän heräteostoksia. soittaa mulle korkeintaan siinä tapauksessa että kaupasta on joku tuote loppu ja kysyy korvataanko jollain. samoin mä soitan miehelle ja kysyn jos ostoslista on miehen tekemä.

eli vastaus kysymykseen: yllensä 0, joskus harvoin 1.
 
"Lissu"
No ei ihmekään, jos ei ole niin nöpönuukaa, mitä kaupasta tarttuu mukaan eli listoilla ei ole yhtään väliä. Teillä käydään ostamassa joka päivä "jotain". Kyllä meillä kaupassa on tarkoitus ostaa niin, että sieltä tulee sitä mitä tullaan tarvitsemaan viikon aikana eikä siten "oho leipä loppu, käyn kaupassa", "oho, leikkele on lopussa, jne".
Viikon tarpeet vähintään meilläkin ostetaan kerrallaan ilman listaa. :D Ja mies selviää yhtä hyvin kuin minäkin, jopa paremmin. :) Mutta meillä on tosiaan sitten aina varmuusvarastoa pakastimessa, säilykkeinä ja kuiva-aineina. Hedelmät ja vihannekset sekä maito on se syy miksi pitää suunnilleen kerran viikossa käydä kaupassa, muuten onnistuisi harvemminkin.
 
No ei ihmekään, jos ei ole niin nöpönuukaa, mitä kaupasta tarttuu mukaan eli listoilla ei ole yhtään väliä. Teillä käydään ostamassa joka päivä "jotain". Kyllä meillä kaupassa on tarkoitus ostaa niin, että sieltä tulee sitä mitä tullaan tarvitsemaan viikon aikana eikä siten "oho leipä loppu, käyn kaupassa", "oho, leikkele on lopussa, jne".
Kyllä me ainakin ollaan molemmat tarkkoja mitä kaupasta ostetaan,
mutta ei me nyt ikinä osteta leipää, maitoa, tuoreita vihanneksi/ hedelmiä yms. kerralla koko viikoksi.
Nehän on sitten ei enää tuoreita, nahistuneita jne.
Onneksi ei oo kaupaan mitenkään hankalaa mennä; lähikaupat muutaman sadan metrin etäisyydellä ja päivittäin työmatkan varrella on monta S-markettia, Prisma, Lidlejä ja vaikka Stockan Herkku.

Toki jos ainoa säällinen kauppa ois 30km päässä niin kai niitä ostoksia miettis hiukka eri tavalla.
 
ÖLÖL
ei soita kertaakaan jos listan kanssa menee. jos mies menee suoraan töistä, mäkin laitan joitain akuuteimpia listaksi tekstarina,ja sit hän ostaa niiden lisäks mitä ite kattoo olevan tarpeellista. Miehilläkin ON aivot,ei mun mies ainakaan mikään uusavuton ole... mulla osaa kaupasta tuoda jo ala-asteikäiset lapsetkin sen mitä tarvii jos listan kanssa meneevät.
Ei kaupassa käynti oo niin haudan vakava juttu, ellei sitten ole yhdessä miehen kanssa kuka ei oikeesti muka osaa ostaa ruokaa.... sitä ei mun mielestä voi edes rinnastaa tietokoneisiin... ruokakaupassa jokaisen tarvii joskus käydä, ammatit on sit eri juttu, ite oon kampaaja ja mies tekee työkseen tietokoneiden kanssa : ei kumpikaan osais toisten työtä, mut kumpikin osaa kyllä ruokakaupassa käydä...
Oikeesti, millasia tumpeloita nykymiehet sit onkaan nähtävästi....???

Eli sinä osaat kirjoittaa listan :) ja todennäköisesti jos siinä on jotain erikoista kerrot miehelle etukäteen.
Meikäläisellä on nyt 3 naisesta kokemusta listojen kirjoittajana.
1 on oma äiti lista on pitkä kuin nälkävuosi sisältää lyhenteitä ja tuotteita joiden pitää olla tiettyä merkkiä-> Poikkeuksetta jos hoidan hälle kaupassa käynnin saan soitella sieltä kotiin sata kertaa.

2.ex-vaimo kauppalistassa myös lyhenteitä, Liha esim sattoi tarkoittaa Kanaa tai sikaa tai vaikka poroa..
viili= kermaviilistä-> viilikseen hän sai itkuraivareita kun oli sitten vääriä tuotteita tai joutui soitteleen koko ajan.

3.Nykyiselle vaimolle olen 1x joutunut kaupasta soittamaan kun hän oli kirjoittanut muotovaahtoa ja en muistanut merkkiä.

Voisi tosiaa olla peiliin katsomisen paikka jos mies soittelee sieltä kaupasta listan kanssa ;)
 
"Horuksen silmä"
No arvaa olinko tosissani?

Jos luit ketjun niin mä en oo haukkunut yhtäkään miestä tässä tyhmäksi, mut joku muu taisi vähän sellaista tänne viljellä. ;)
Uih aih oih, tää palsta senkun paranee vuos vuodelta :D Ihmiset lukee kirjoitettua sanaa kun piru raamattua. Huumorintaju on tungettu pitkälle perssilmään ( anteeks karkea ilmaisu rakkaat palstalaiset)

Huvittavaa? Kyllä.
Idiootti miehet idiootti vaimoineen :D
 
"vierailija"
Yleensä aika monta, syynä kuulemma mun huono käsiala josta "ei myyjätkään saa selvää":D

Ilman listaa lähtiessään soittaa mitä tarvitaan ja ellei soita on ostoskassien sisältö melkosen liha- ja einespainotteinen.
 
Beep
[QUOTE="Horuksen silmä";22725455]Uih aih oih, tää palsta senkun paranee vuos vuodelta :D Ihmiset lukee kirjoitettua sanaa kun piru raamattua. Huumorintaju on tungettu pitkälle perssilmään ( anteeks karkea ilmaisu rakkaat palstalaiset)

Huvittavaa? Kyllä.
Idiootti miehet idiootti vaimoineen :D[/QUOTE]


Jos huumorintaju on erilaista, eikä kohtaa, ei se tarkoita huumorintajuuttomuuta. ;)
 

Yhteistyössä