ÄRSYTTÄÄ tuo päivittely kun lapseni ovat muka vaan niin kilttejä, minä olen kasvattanut ne semmosiks?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Päivitellään miten ne on niin helppoja ja nätisti käyttäytyviä samaan aikaan ku omat pennut juoksee ja riehuu miten sattuu.
Minä olen kasvattanut lapseni ehkä tiukalla kurilla mutta kehtaampa ainakin yksin kulkea niiden kanssa kylillä ja muissakin "ravintoloissa" kuin mäkkäreissä.
kyllä nääkin osaa olla kurittomia mut tarpeenvaattiessa istuvat nätisti pöydässä eivätkä pahemmin kiusaa ja päsmäröi muoden lapsia..
Väliin tekee mieli olal kieltämättä että tehkää nyt tekin sit tuhmuuksia kun muutkin et miks ihmeessä mä jaksan nähdä ees vaivaa kun ei nuo muutkaan mutsit nää..
Toki perhiksessä olisi kiva vain istua juoruamassa ja antaa pentujen mellestää muista piittaamatta, en vain kehtaa.. olenko kontrolli frikki?
Lapseni uskaltavat sanoa minulel vastaan ja saavat, kuuntelen yleensä heidänkin puolen asioista ENKÄ keskustele kaksivuotiaan kanssa säännöistä.

HAHAHAHHAHAA! uuh, päivän paras!

mulla on kova kuri, pakko olla kun on tollanen lapsi! NÄtisti se kyllä osaa olla, mutta on oikeesti todella ylivilkas ja riehakas. toinen on sitten ihan eri maata, käyttäytyy ku enkeli kokoajan.

mua raisittaa tälläset alotukset, lapset on erilaisia ja kiltit lapset käyttäytyy hyvin, tyhmat ei vaikka kuri ja koulutus olis kuinka kova, niin se vaan on...

Ei kuulosta aivan tavanomaiselta kaksivuotiaan käytökseltä, jos osaa käyttäytyä kaikkialla. Millähän tavalla kasvatat, voihan olla, että sulla nyt on vain kilttejä lapsia tai sitten olet liian ankara.

Ei munkaan lapset kiusaa muita ja osaavat yleensä käyttäytyä, paitsi tuo yksi ei aina osaa :)) Mutta mulla on aika monta näitä lapsia jo joten vaihtelua heillä käytöksessä on.

jos kaksivuotias alkaa riehumaan eskarin juhlassa niin aletaanko sille juttelemaan säännöistä?
Minä lähden ulos salista jos ei huuto lopu. en kehtaa pilata muiden iltaa oman lapseni kurjalla käytöksellä.
Ja miksi hemmetissä niitten taaperoiden annetaan juosta sinne esiintyjien sekaan, se ei ole hauskaa kenestäkään muusta kuin itsestäsi.
AAAAAAAm
muitten lapset on kauheita.

[QUOTE="vieras";22713192]Päivitellään miten ne on niin helppoja ja nätisti käyttäytyviä samaan aikaan ku omat pennut juoksee ja riehuu miten sattuu.
Minä olen kasvattanut lapseni ehkä tiukalla kurilla mutta kehtaampa ainakin yksin kulkea niiden kanssa kylillä ja muissakin "ravintoloissa" kuin mäkkäreissä.
kyllä nääkin osaa olla kurittomia mut tarpeenvaattiessa istuvat nätisti pöydässä eivätkä pahemmin kiusaa ja päsmäröi muoden lapsia..
Väliin tekee mieli olal kieltämättä että tehkää nyt tekin sit tuhmuuksia kun muutkin et miks ihmeessä mä jaksan nähdä ees vaivaa kun ei nuo muutkaan mutsit nää..
Toki perhiksessä olisi kiva vain istua juoruamassa ja antaa pentujen mellestää muista piittaamatta, en vain kehtaa.. olenko kontrolli frikki?
Lapseni uskaltavat sanoa minulel vastaan ja saavat, kuuntelen yleensä heidänkin puolen asioista ENKÄ keskustele kaksivuotiaan kanssa säännöistä.[/QUOTE]

:D :D
Mua niin aina narattaa nämä vanhemmat, jotka kuvittelevat olevansa maailman parhaita kasvattajia, kun heille on osunut kohdalleen hieman helpommat lapset. Itse nimittäin kuuluin heihin myös kahden ensimmäisen lapsen jälkeen. Sitten syntyi kuopus... Vaikka kasvatus oli täysin samaa, niin niinpä vain hän riekkuu esim. kaupassa ympäriinsä, kun sille päälle sattuu, jne.

Toki monessa perheessä voisi kyllä katsoa myös vanhemmat peiliin, mutta silti en voi tuota ap:n "totuutta" pahemmin toitotella. JOkainen lapsi on todellakin erilainen. :)

jos lapseni riekkuu kaupassa otan syliin EN anna joksennella ympäriinsä
Moni vanhempi antaa periksi vain koska pelkää sitä lapsen hepulia
Sen näkee jo nyt mitä noista pikku nico pecoista on ullut..
Ei kunnioiteta mitään

jos kaksivuotias alkaa riehumaan eskarin juhlassa niin aletaanko sille juttelemaan säännöistä?
Minä lähden ulos salista jos ei huuto lopu. en kehtaa pilata muiden iltaa oman lapseni kurjalla käytöksellä.
Ja miksi hemmetissä niitten taaperoiden annetaan juosta sinne esiintyjien sekaan, se ei ole hauskaa kenestäkään muusta kuin itsestäsi.
AAAAAAAm
muitten lapset on kauheita.

onko se sit hyvä, et lapsi oppii että ikävästä ja tylsästä juhlasta pääsee pois kun huutaa??? sekö opettaa?????

meidän muksut ei oo viihtyny koskaan paikallaan moisissa jutuissa, olen keskustellut ja saanut sillä huudon loppumaan tai esim selittänyt ja esitellyt lapselle mitä kaikkea kiinnostavaa juhlassa tapahtuu...

Minäkin luulin kahden ensimmäisen lapsen aikana olevani aivan pro kasvattaja, lapsethan tekee just niinkuin käsketään ( ja esikoinen tutkitusti adhd).
Mutta sitten saapui meidän kolmas lapsi ,Neiti väkkärä&tulinen temperamentti...
Noh, kyllä minä kasvatan, ja varmasti olen siinä hyväkin, mutta kaikki lapset eivät käyttäydy samalla tavalla (varsinkaan ) 2 veet..
nyt taas 4.lapsi kierroksessa ja kyllä tuon kanssa voi kulkea kera sädekehän, mutta ei se kyllä VAAN kasvatuksesta ole kiinni vaan myös lapsen temperamentista.
Jatka samaa linjaa, mutta älä lausu kaikkia ajatuksia ääneen =)

onko se sit hyvä, et lapsi oppii että ikävästä ja tylsästä juhlasta pääsee pois kun huutaa??? sekö opettaa?????

meidän muksut ei oo viihtyny koskaan paikallaan moisissa jutuissa, olen keskustellut ja saanut sillä huudon loppumaan tai esim selittänyt ja esitellyt lapselle mitä kaikkea kiinnostavaa juhlassa tapahtuu...

pitää veil lisätä, et joskus toimii joskus ei. mut eihän sitä nyt ekana ruveta ulos kuskaamaan.... ei täs nyt oo taa mitän järkee. kaupassa annat lapsen huutaa, mutta et joulujuhlassa???? mikä ero niillä on, lapsen kannalta? molemamt tylsiä paikkoja joissa pitää käyttäytyä kunnolla eikä saa tehä mitä huvittaa ja sulla on ihan eri menetelmät niille*??????????

Hehheh... Kaverini katsoo minua kieroon kun lapseni eivät istu kiltisti paikallaan ja leiki äänettömästi, vaan pitävät kovaa mekkalaa ja riehaantuvat helposti. Hänen mielestään kyse on tietenkin kasvatuksesta :D :D :D Olen hänen mielestään kasvattanut lapsenu huonosti kun vilkkaat 1 ja 2 vee pojat eivät tottele ja käyttäydy mallikelpoisesti :D :D :D Hänen lapsensa taas istuvat vain paikallaan, eivät saa sanaa suustansa ja toinen pillahti itkuun kun lapseni otti häntä kädestä ja sanoi "tule leikkimään".

Jep...ei minunkaan lapseni ole itsestään ns. kilteiksi kasvaneet. Siihen on vaadittu harjoittelua, johdonmukaisuutta, pitkää pinnaa ja vaikka mitä.

Pikkutaaperot on asia erikseen, samoin erityislapset, mutta kun terve 6-7 v lapsi kiukuttelee kaupassa ja vanhemmat selittää että 'hän on niin voimakastahtoinen!' ja lisää että 'sulla on niin kiltit lapset, helpolla pääset' niin tekisi mieli sanoa jotain, mutten viitsi, koska hukkaan se menisi kuitenkin.

[QUOTE="vieras";22713343]Hehheh... Kaverini katsoo minua kieroon kun lapseni eivät istu kiltisti paikallaan ja leiki äänettömästi, vaan pitävät kovaa mekkalaa ja riehaantuvat helposti. Hänen mielestään kyse on tietenkin kasvatuksesta :D :D :D Olen hänen mielestään kasvattanut lapsenu huonosti kun vilkkaat 1 ja 2 vee pojat eivät tottele ja käyttäydy mallikelpoisesti :D :D :D Hänen lapsensa taas istuvat vain paikallaan, eivät saa sanaa suustansa ja toinen pillahti itkuun kun lapseni otti häntä kädestä ja sanoi "tule leikkimään".[/QUOTE]

Tosta riehaantumisesta sen verran, että silloin, kun lapset riehaantuvat niin vanhempien pitää rauhoittaa heitä. Ylikierroksilla käyminen ei tee kenellekään hyvää, edes lapsille, ja he eivät osaa itse rajoittaa käytöstään. Itku pitkästä ilosta jne.

Meidän lapsi on riehaantuessaan paljon "kiltimpi" kuin serkkunsa normaalisti ja me ollaan saatu suvussa nipon maine, kun emme anna "lapsen olla lapsi" vaan rauhoitamme menoa, kun se menee epäterveelliseksi.

On kyllä ihanaa, kun oma lapsi on rauhallinen ja kaikki tutut ja tuntemattomat ihastelevat miten nätisti käyttäytyy :D .

[QUOTE="suski";22713199]Tota noin... Ainakaan 2-vuotiaan lapsen kiltteys ei todellakaan ole kasvatuksen ansiota... :whistle:[/QUOTE]

meillä 2v tosi kiltti ja isompi villimpi,mutta ihmisten ilmoilla molemmat on kunnolla. kotona isompaa joutuu komentamaan enemmän

mua ärsytti kun oltiin asioilla ja kaksi poikaa käyttäytyi tosi huonosti kaupassa,kuulemma villejä. hah sanon minä. omani tosi villi, mutta ihmisten ilmoilla osaa kyllä käyttäytyä koska opetettu. ja jos ei ole kaupas kunnolla niin joutuu autoon

Kyllähän se on ihan totta, että usein ne joilla ei mielestään ole "helppoja ja kilttejä" lapsia käyttäytyvätkin lapsiaan kohtaan siten, ettei ole ihme ettei lapset tottele. Jotkut varmaan pitävät lapsiani tosi kurittomina, mutta kyllä 2-vuotiaskin saa vetää keskellä kauppaa uhmakohtauksen mutta kyllä senkin ikäinen jo ymmärtää monia asioita. Ikään liittyvät uhmat on erikseen mutta tosiaan käytöstapoja voi opettaa lapsille pienestä pitäen. Ja eihän niitä opi, ellei koeta tilanteita käytännössä ja opetella, että ei niissä uhmahetkissäkään anneta periksi. Siis = kiltti, tottelevainen lapsi joka kuitenkin uskaltaa näyttää vanhemmalle tunteensa tilanteen tullen, se on kasvatuksen tulosta. Uhmissa on sitten eroja, mutta se ei ole mitään uhmaa jos lapsi juoksee pitkin seiniä ja äiti ihmettelee vieressä, kun tää on niin vilkas eikä tottele......

Nii just..niiden pitäs alkaa ylistää sua! Niinkö?

Ota mun kaverit.Mun osa tuttavista on mulle yöt nukkuvasta ja vähäitkuisesta vauvastani sanonut, että kun meillä on niin tasapainoinen ja hyvä perhe-elämä niin siitä se johtuu..jep :laugh: Voi kiitos mutta ehkä ei ny kumminkaa :D

Kyllähän se niin menee että systemaattisesti alistamalla saa kyllä vilkkaammankin lapsen "kuriin".

Mutta jos puhutaan ihan niinku "normaaleista" kasvatusmenetelmistä niin meillä on jännä että mä oon varmaan sitten kasvattanut näitä meidän lapsia ihan eri tavoin kun toinen on rauhallinen ja "kiltti" ja toinen menee miten sattuu ja vähän minne sattuu.. Iät siis 1v3kk ja 2v4kk.

Yhteistyössä