En osallistu koskaan hyväntekeväisyyteen, muita??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kylmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kylmis

Vieras
Onko muita, jotka eivät koskaan osallistu hyväntekeväisyyteen, ei edes jouluna? Itse en koskaan anna rahaa mihinkään tarkoitukseen, enkä innostu edes näistä joulupuu-keräyksistä sun muista. Omia sukulaisiani ja ystäviäni voisin kuvitella auttavani, en ehkä taloudellisesti, mutta muilla keinoin, mutta ventovieraita en avusta. Ehkä pelkään, että apuni ei mene perille, joutuu väärinkäyttäjien taskuun tai sitten muuten vaan ventovieraiden elämäntilanne ei minua liikuta. Ei liikuta edes näin joulunaikaan. Olenkohan ainoa "kylmä", vai onko muitakin tällä palstalla?

En anna rahaa millekään järjestölle, koska en usko avun menevän perille. Autan ennemmin lähellä olevaa ihmistä, jonka tiedän tarvitsevan sellaista apua, jota pystyn antamaan, rahaa kun ei mullakaan liikoja ole.

No olihan täällä sentään joku toinenkin! Luulin jos olevani ainoa, joka näihin ei osallistu. Etenkin näin joulun alla välillä korostuu koko asia kun keräyslippaita on joka paikassa ja täällä palstallakin on paljon keskustelua aiheesta.

Kukaan ei vaan kehtaa tunnustaa, ettei anna rahaa kerääjille. Isot organisaatiot imee paljon rahaa, ja olihan siitä tsunamikeräyksestäkin silloin juttua, että täällä lahjoitettua rahaa sijoitetettiin ja laitettiin kasvamaan korkoa, ja edelleenkin siellä jälleenrakennus jumii.
Ymmärrän globaalit ongelmat ja sen, että apua tarvitaan, mutta entäpä oman maan kodittomat ja nälkäiset? Vanhukset, joilla ei riitä rahat lääkkeisiin ja ruokaan? Että ehkä mä vien yhden kodittoman tuosta ruokakauppaan tai ostan hampurilaisen (multa on käyty pummaamassa rahaa mäkkärin kahden euron hampurilaiseen, ja olen käynyt itse siinä kassalla maksamassa sen, tiedän siis mihin raha meni) tai annan lahjoituksena peittoja, makuupussin tai jotain muuta vastaavaa, jos sellainen tilanne tulee eteen?