Tärkeitä kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OululaisAkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten hajottaja hyönteiset pääsee arkkuun? Ja pysyykö arkku kasassa kun sen päälle pistetään 4-6 metriä multaa?

Arkku ei pysy kasassa ja silloin pääsee niitä hajottajia sinne, ja kehittäähän ruumis niitä itsekin.

Siemenettömät rypäleet

http://www.howstuffworks.com/question349.htm

:D Jäipähän itseänikin kiinnostamaan.

Sitten lepakko kysymykseenkin on linkkiä, videota ja kuvaa

http://weah4.tripod.com/id26.html

mä olen aina miettinyt et mitä tapahtuu kun ihminen kuolee, siis mihin se sielu sit menee ja tajuaako sitä ite sit vai nukahtaako sitä sit vaan ikiuneen josta vaan ei herääkkään..?
Onko taivas olemassa?
Entä helvetti?
Mistä sikiö saa sielunsa?

Suosittelen lukemaan Ritva Fagerströmin kirjan "Portti elämän jälkeen - viestejä automaattikirjoituksella". Sille on sit jatko-osaki, "Murroksen aika" tai jotain sinnepäin. Myöski Rauni-Leena Luukasen kirja "Kuolemaa ei ole" on hyvä. :)
Näistä saat vastaukset. :) Tosin tuota helvettiä ei taieta kovin suoraan ainakaan sanoa...mä olen ymmärtäny sen niin että se on kuin henkinen ahdistustila kun ihminen näkee mitä kaikkea pahaa on saanut aikaan... Siitä toipuu sit.

mä olen aina miettinyt et mitä tapahtuu kun ihminen kuolee, siis mihin se sielu sit menee ja tajuaako sitä ite sit vai nukahtaako sitä sit vaan ikiuneen josta vaan ei herääkkään..?
Onko taivas olemassa?
Entä helvetti?

taivasta tai helvettiä ei ole olemassa, ne on ihmisen keksintöjä. Kun ihminen kuolee sen elämä loppuu eikä sielu mene mihinkään vaan poistuu ihmisen mukana

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
montako päivää voi pidättää kakkaa ennenkuin se räjähtää housuihin ilman että voit tehdä mitään

Ei se räjädä, vaan siitä imeytyy kaikki kosteus suolen seinämiin ja se muuttuu kovaksi massaksi -> ummetus!

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Onko taivas olemassa?
Entä helvetti?

taivasta tai helvettiä ei ole olemassa, ne on ihmisen keksintöjä. Kun ihminen kuolee sen elämä loppuu eikä sielu mene mihinkään vaan poistuu ihmisen mukana

Toiset (kuten minä) taas on vakaasti sitä mieltä että elämä ei lopu kuolemaan. Eihän tässä muuten olis mitään järkeä, tänne vaan tulla ja täältä lähteä, ja sithän ois ihan sama että miten täälä elää. Jos elämä loppuis kuolemaan, niin miksi meille ois annettu omatunto ja moraali kertomaan että miten toisia kohdellaan ja mikä on hyvää ja mikä pahaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Toiset (kuten minä) taas on vakaasti sitä mieltä että elämä ei lopu kuolemaan. Eihän tässä muuten olis mitään järkeä, tänne vaan tulla ja täältä lähteä, ja sithän ois ihan sama että miten täälä elää. Jos elämä loppuis kuolemaan, niin miksi meille ois annettu omatunto ja moraali kertomaan että miten toisia kohdellaan ja mikä on hyvää ja mikä pahaa?

Meillä on omatunto kehittynyt evoluution myötä. Syy lienee ennemminkin siinä, että jos teemme pahaa lauman jäsenelle nyt, emme ole hänen suosiossa ja siitä koituu vaikeuksia jos ko. jäsen nostaa asemaansa laumasta kuin siinä, mitä tapahtuu kuoleman jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:

Meillä on omatunto kehittynyt evoluution myötä. Syy lienee ennemminkin siinä, että jos teemme pahaa lauman jäsenelle nyt, emme ole hänen suosiossa ja siitä koituu vaikeuksia jos ko. jäsen nostaa asemaansa laumasta kuin siinä, mitä tapahtuu kuoleman jälkeen.

Teorioita teorioita. Noh, jokainen uskoo mihin on valmis uskomaan. :) Jokaisella oma totuutensa.

:laugh: Hauskoja juttuja teillä!

Entäs tämä: Jos uskoo evoluutioteoriaan (eikä siis ole sitä mieltä, että alussa Jumala loi...jne) vaan että ihminen polveutuu apinasta niin mistä se apina sitten tulla tupsahti? :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
:laugh: Hauskoja juttuja teillä!

Entäs tämä: Jos uskoo evoluutioteoriaan (eikä siis ole sitä mieltä, että alussa Jumala loi...jne) vaan että ihminen polveutuu apinasta niin mistä se apina sitten tulla tupsahti? :xmas:

Kehittyi jostain alkulimasta? :D

Yhteistyössä