Miten tekisi suksilahjan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ideoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ideoita

Vieras
Tyttö saa sukset joululahjaksi mummolta ja papalta. Niitä ja varsinkin monoja pitäisi kuitenkin sovittaa. Ajattelin väsätä lahjakortin tyliin "pukki on maksanut sukset, sauvat ja monot sinulle, käyt äidin kanssa valitsemassa".Miten sen toteuttaisi?

Vai suosiolla sanon, että mummo ja pappa lähettivät rahaa uusiin suksiin, sauvoihin ja monoihin.

Lapsi siis uskoo pukkiin.

Minä kävisin lapsen kanssa sovittamassa monot ilman sen suurempaa puhetta ostosta. Ilmottaisin sitten koon ja mallin isovanhemmille ja jouluna olisin hämmästynyt että pukkihan onkin näköjään tuonut sinulle sukset, tontut varmaan näkivät silloin kun oltiin niitä sovittamassa ja hoksasivat että sinulta sukset puuttuu.

[QUOTE="minä";22697058]Minä kävisin lapsen kanssa sovittamassa monot ilman sen suurempaa puhetta ostosta. Ilmottaisin sitten koon ja mallin isovanhemmille ja jouluna olisin hämmästynyt että pukkihan onkin näköjään tuonut sinulle sukset, tontut varmaan näkivät silloin kun oltiin niitä sovittamassa ja hoksasivat että sinulta sukset puuttuu.[/QUOTE]

Tämä ei ole mahdollista tai on toki, mutta mummo ja pappa asuvat 700 km:n päässä pienellä paikkakunnalla, emme ne jouluna (mulla on vain ne 3 päivää vapaata) joten ne pitäisi lähettää ja täällä on varmasti parempi valikoima.

[QUOTE="aapee";22697076]Tämä ei ole mahdollista tai on toki, mutta mummo ja pappa asuvat 700 km:n päässä pienellä paikkakunnalla, emme ne jouluna (mulla on vain ne 3 päivää vapaata) joten ne pitäisi lähettää ja täällä on varmasti parempi valikoima.[/QUOTE]

Käytte siltikin sovittamassa ja kun lapsi ei ole mukana, käyt ostamassa ne ja laitat pakettiin. :)

[QUOTE="aapee";22697076]Tämä ei ole mahdollista tai on toki, mutta mummo ja pappa asuvat 700 km:n päässä pienellä paikkakunnalla, emme ne jouluna (mulla on vain ne 3 päivää vapaata) joten ne pitäisi lähettää ja täällä on varmasti parempi valikoima.[/QUOTE]

No käyt kattomassa ne monot lapsen kaa ja sitten juttelet isovanhempien kanssa, pyydät heitä laittamaan rahat ja käyt hakemaan ne sukset joulupakettiin?

[QUOTE="vieras";22697090]Käytte siltikin sovittamassa ja kun lapsi ei ole mukana, käyt ostamassa ne ja laitat pakettiin. :)[/QUOTE]

Saapa nähdä onnistuuko... on kuitenkin ovela tyttö :). Voi hoksia juonen.

Odottaa niitä suksia kovasti. Vasta eilen nähtiin hänen kaveri hiihtämässä ja taas puhui kuinka niin toivoo niitä.

[QUOTE="minä";22697094]No käyt kattomassa ne monot lapsen kaa ja sitten juttelet isovanhempien kanssa, pyydät heitä laittamaan rahat ja käyt hakemaan ne sukset joulupakettiin?[/QUOTE]

Raha-asia on siis selvä, laittoivat jo tilille rahan, jolla varmasti saa nuo.

Hmm. Tuo puhelinsoittokin on kiva, mutta toisaalta lahjakortti on kuitenkin konkreettinen juttu tytön käsiin.

Jos meen nyt sovituttamaan ja tasan ne samat on jouluna paketissa, kyllä hän haistaa juonen.

Kyllä mä sanoisin lapselle, että jouluna saa rakkaille ihmisille antaa lahjoja, ja mummo ja pappa haluavat antaa sinulle sukset ja monot nyt.

Tarkoitatko nyt-sanalla että ennen joulua jo?

Kyllä hän ymmärtää tuon antamisen, koska mekin annettiin ja lähetettiin. Mä neuloin syksyn mittaan mummolle hienon pitsikuvioisen hartiahuivin, ja papalle villapaidan, pakattiin ne, tyttö teki itsekin pienen tontun mukaan ja laitettiin hänen päiväkotikuvakin omaan pakettiin.

Hmm. Yksi vaihtoehto on ostaa ne jo nyt, siis että hän saa käyttää niitä jo nyt ennen aattoa. Jos annan lahjakortin, haettaisiin ne maanantaina joulun jälkeen.

Mutta hän saa oikeasti vain 3 pakettia. Ihan hyvät paketit eli yhdessä on pet shop online pehmo, toisessa uusin tatu ja patu-kirja, ja kolmannessa mun ostamassa on zhu zhu petsien aloituspaketti. Nuo 2 muuta on kummeilta. Suksirahasta (150 e) jää ehkä yli, joten jos valitsen niin että ne ostetaan nyt, niin varmaan saan jonkun muun paketin tilalle...

miten niin hankalaa? Käytte sovittamassa monoja ja käyt sitten myöhemmin (siis ennen joulua) ostamassa ne sukset ja monot ja laitat pakettiin, ja annat paketin jouluna. Ja otat itse ne rahat isovanhemmilta. Ei tyttösi sitä tiedä kuka ne lahjat ostaa, tai siis pukkihan ne tuo ;)

tai onhan noilla monoillakin vaihto-oikeus joulun jälkeen, ostat talvikenkien mukaan (huom. villasukka vara), jos ei osu kohdalleen vaihdatte joulun jälkeen sopivanpaan kokoon...

[QUOTE="joku";22697219]miten niin hankalaa? Käytte sovittamassa monoja ja käyt sitten myöhemmin (siis ennen joulua) ostamassa ne sukset ja monot ja laitat pakettiin, ja annat paketin jouluna. Ja otat itse ne rahat isovanhemmilta. Ei tyttösi sitä tiedä kuka ne lahjat ostaa, tai siis pukkihan ne tuo ;)[/QUOTE]

Niin ja tontuilla on tarkat silmät, ehkä he ovat nähneet millaisia monoja tyttö on käynyt sovittamassa ja ovat osanneet sitten kertoa pukille ;)

Mä veisin kanssa liikkeeseen sovittamaan. Sanoisin, että pitää koittaa oikea koko ja sopivat sukset. Kun olisi sovitettu, sanoisin, että nyt varmaan pukki osaa oikeat tuoda, jos tontut kuuli ja voitaisi kotona vaikka kirjoittaa tontuille viesti / kirje.
Sitten hakisin ko sukset ennen joulua, niin olivat aattona paketissa. Kyllä lapsikin ymmärtää, että sopivat pitää pukinkin tuoda.

[QUOTE="joku";22697219]miten niin hankalaa? Käytte sovittamassa monoja ja käyt sitten myöhemmin (siis ennen joulua) ostamassa ne sukset ja monot ja laitat pakettiin, ja annat paketin jouluna. Ja otat itse ne rahat isovanhemmilta. Ei tyttösi sitä tiedä kuka ne lahjat ostaa, tai siis pukkihan ne tuo ;)[/QUOTE]

Kyllä toi ovela tyttö arvaa jotain siitä sovittelusta. Siis horjuuttaa uskoa:).

Tai sitten tosiaan otat sopivasta kengästä pohjallisen mukaan ja lisäksi tytön pituuden ja painon. Urheiluliikkeessä osaa niillä tiedoilla myydä sinulle oikean paketin. Paino siksi, että "oikeissa" suksiksissa ( ei remmi kiinnitys ) se pituus ja jäykkyys valitaan painon mukaan. Sauvat taas pituuden.

[QUOTE="aapee";22697251]Kyllä toi ovela tyttö arvaa jotain siitä sovittelusta. Siis horjuuttaa uskoa:).[/QUOTE]

No ei se maailma siihen kaadu, jos usko pukkiin alkaa luonnollisesti horjua.

[QUOTE="aapee";22697251]Kyllä toi ovela tyttö arvaa jotain siitä sovittelusta. Siis horjuuttaa uskoa:).[/QUOTE]

Minkä ikäinen tyttö? Jos usko alkaa jo horjua niin ehkäpä ensi jouluna olisi totuuden kertomisen aika. Jossain vaiheessa se kumminkin tulee ilmi ettei pukkia oikeasti ole.

[QUOTE="juu";22697242]Mä veisin kanssa liikkeeseen sovittamaan. Sanoisin, että pitää koittaa oikea koko ja sopivat sukset. Kun olisi sovitettu, sanoisin, että nyt varmaan pukki osaa oikeat tuoda, jos tontut kuuli ja voitaisi kotona vaikka kirjoittaa tontuille viesti / kirje.
Sitten hakisin ko sukset ennen joulua, niin olivat aattona paketissa. Kyllä lapsikin ymmärtää, että sopivat pitää pukinkin tuoda.[/QUOTE]

Ehkä mä teen näin... jätetään sitten kokolappu tontuille vaikka piparilautasen kera..

Talvikengän mukaan on hankalaa valita, kun kenkä on Kuoma ja monot varmaan kapeampaa/istuvampaa mallia..

Mitä tulee uskon horjumiseen, toistaiseksi haluan kyllä että vielä uskoo.

Yhteistyössä