Mitä mieltä tällaisesta dieetti-ideasta? Voiko toimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Apple"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Apple"

Vieras
Eli, söisin vain useamman kerran päivässä erilaisia salaatteja ja lisäksi muutaman kerran päivässä erilaisia hedelmä-marja smoothieita...

Salaatit tietysti tekisin vähän ruokaisammiksi, ei pelkkää vihreää, eihän sillä kukaan jaksa. Mukaan siis aina jotain lihaa/kanaa/tonnikalaa/pähkinöitä/raejuustoa ym. ym.

Smoothieita voisi tehdä välillä vähäkalorisiin mehuihin ja välillä maitoon tai rahkaan että saisi vähän vaihtelua...

Mitä luulette? Pystyisikö tällaiseen vai kyllästyykö tähän niin nopeasti että on huono idea?

Aloin ajatella tällaista, koska olen sellainen, että minun pitäisi syödä usein. Olen kamala napostelija, joten mitkään 4 tunnin ruokailuvälit eivät kohdallani onnistu. Ajattelin siis, että minun pitäisi syödä usein, mutta vähäkalorista. Mikään lasi vettä- taktiikka ei onnistu, minun täytyy tuntea oikeasti syöneeni jotain. Joten jos söisin salaatteja ja kevyitä smoothieita, niin voisin syödä vähän useammin, ja vähän terveellisemmin, mokaamatta silti kalorimääriä...

Mielipiteitä?

Oletko töissä? Ei töissä oleva voi "napostella" koko ajan. Neljän tunnin tauot on ihan normaalia! Opettele sietämään nälkää, muuten et laihdu.

Olen, ja siellä pystyn olemaan niin että syön, tietysti, ruokatauolla ja kahvitauolla saatan haukata jotain. Mutta illat ovat pahimpia. Silloin yleensä sorrun ahmimaan joten olisi hyvä että voisi vähän huolettomammin syödä jotain.

Jos säännöllinen päivätyö, niin itse laihdutin sillä, etten syönyt enää mitään klo 18 jälkeen. Siihen mennessä oli normaali & terveellinen päivällinen syötynä ja sit ei mitään! Ja nukkumaan viimeistään klo 22, niin ei tule syömishimoja. Laihtumista ei tapahdu ellei vähennä syömistä ja lisää liikuntaa! Aamulla tulee syödä hyvä aamupala, joka sisältää kuituja ja proteiinia, esim. täysjyväleipää, margariinia, kinkkuleikkelettä ja kurkkua/tomaattia ja kahvia/ teetä, esimerkiksi. Vaihtelua saa keitetyllä kananmunalla, puurolla, pekonilla ym.

[QUOTE="Apple";22695530]Olen, ja siellä pystyn olemaan niin että syön, tietysti, ruokatauolla ja kahvitauolla saatan haukata jotain. Mutta illat ovat pahimpia. Silloin yleensä sorrun ahmimaan joten olisi hyvä että voisi vähän huolettomammin syödä jotain.[/QUOTE]

Minusta laihduttajan kannattaa miettiä mitkä ovat niitä todellisia ongelmia omassa syömisessä ja suunnitella syömiset sen mukaan. Jos on semmoista sorttia, että tykkää herkutella iltaisin, niin siihen on muiden ihan turha ehdottaa, että älä syö mitään klo 18 jälkeen. Nälkähän monen tunnin syömättömyydestä tulee ja tulee napsittua "kaikkea pientä", kun ei ole lupa syödä kunnolla! Olen itsekin iltasyöjä ja pystyn laihduttamaan ainoastaan niin, että annan itselleni luvan syöjä hyvää ruokaa ja tukevasti iltaisin ja vähennän päiväsaikaisia syömisiä. Olen tuolla lailla laihduttanut hitaasti, mutta kilot ovat pysyneet hyvin poissa, kun ei ole tarvinnut tehdä elämästä askeettista, ainoastaan muuttaa vähän syömätottumuksia:) Minusta tuo salaatti- ja smoothielaihduttaminen kuulosti ihan hyvältä, jos lasket sen niin, että voit kaloreiden puolesta syödä illalla lämpimän ruuan ja ehkä jonkun pikku hyvänkin. Itse olen laskenut kalorit kalorilaskurin kanssa (kalorilaskuri.fi), netistä löytyy monia eri versioita noista. Jos ei laske kaloreita, arvaukset menevät helposti aivan pieleen. Minulle oli suurin yllätys se, miten paljon leivistä tulee kaloreita, vaikka pistäisi jotain ihan vähärasvaista leikkelettä leivän päälle. Syön leipää enää vain aamiaisella, en muuten.

Yhteistyössä