Ottakee se sitruuna pois hanurista, kiitos!

  • Viestiketjun aloittaja aasiakaspalvelija :)
  • Ensimmäinen viesti
aasiakaspalvelija :)
Olen töissä pienen liikkeen kassalla ja vaikka on joulu (joulumieli?) ja viikonloppu alkamassa, niin taas oli kasapäin yrmeitä ihmisiä liikenteessä. Voi ahdistus!

Eniten ärsyttää joustamattomuus ja kyvyttömyys tulla vastaan asiakaspalvelijaa. Tai kyvyttömyys vastata minkäälaiseen kevyeen keskusteluyritykseen. Jos en kuule heti oikein jotain tai en lue ajatuksiasi, niin sanotaan painokkaasti alias huudetaan, että JOHAN MINÄ SEN JO KERRAN SANOIN. Voi anteeksi, voitko sanoa toisen kerran, olisiko se mitenkään mahdollista.

Kaikesta tästä urputuksesta huolimatta haluan kiittää niitä ihania asiakkaita, joilla on jo paljon joulumieltä ja joiden kanssa voi vitsailla niitä näitä ilman pahoja katseita! :D
 
Mä olin kyllä melko kiukkuinen tänään kaupassa, oli kyllä marketti..mulla iso maha, 4v uhmis levynä lattialla ja 2v rattaissa istuessaan yritti tyhjentää karkkihyllyä. JA edessä oleva mummo vaihtoi kuulumisia kassan kanssa niin että kukaan ei liikkunut mihinkään|O :kieh:
Ja sillä mummolla oli ehkä 5 ostosta ja se kesti ja kesti ja kesti..kun he jutteli.
 
Sibbuli
Minäpä tänään hymyilin meidän kassalle oikeen leveästi ja kysyin isoon ääneen, että koskas pääset itse joulupöytään kun kaiken päivää kilttien ja kiukkuisten asiakkaiden kinkkuja kassaan kilautat ja kassatyttö tirskahti nauruun.

Edellinen asiakas häipyi ostostensa kanssa posket punottaen. Oli just siinä kiukutellut kassalle kuinka jono oli pitkä, jonkun tuotteen paikkaa oli vaihdettu ja kun korttimaksulaitteen näyttö on liian pieni.
 
"a p"
Minäpä tänään hymyilin meidän kassalle oikeen leveästi ja kysyin isoon ääneen, että koskas pääset itse joulupöytään kun kaiken päivää kilttien ja kiukkuisten asiakkaiden kinkkuja kassaan kilautat ja kassatyttö tirskahti nauruun.

Edellinen asiakas häipyi ostostensa kanssa posket punottaen. Oli just siinä kiukutellut kassalle kuinka jono oli pitkä, jonkun tuotteen paikkaa oli vaihdettu ja kun korttimaksulaitteen näyttö on liian pieni.
Kukkasia sinulle, hyvin tehty!

Tätä mä just tarkoitan - onko mun vikani, että korttimaksulaite on tietynlainen. Tai onko mun vikani, että ihmisiä on paljon samassa paikassa ja on jonoa.

Mutta toisaalta, ei mua haittaa, jos joku saa mulle avautumisesta jonkinlaista terapiaa itsellensä. Saanhan mäkin, kun avaudun teille nyt tässä nimettömänä! :D

Nauratti tänään ihan, kun eräs asiakas huomasi järkytykseni, kun oli ensin minulle huutanut ja kiukutellut. Yritti sitten vähän pehmentää tunnelmaa: "sinullapa on nätti käsiala"... Hehehe hyvä yritys kuitenkin. :)
 
Hra Majuri
[QUOTE="a p";22694384]Kukkasia sinulle, hyvin tehty!

Tätä mä just tarkoitan - onko mun vikani, että korttimaksulaite on tietynlainen. Tai onko mun vikani, että ihmisiä on paljon samassa paikassa ja on jonoa.

Mutta toisaalta, ei mua haittaa, jos joku saa mulle avautumisesta jonkinlaista terapiaa itsellensä. Saanhan mäkin, kun avaudun teille nyt tässä nimettömänä! :D

Nauratti tänään ihan, kun eräs asiakas huomasi järkytykseni, kun oli ensin minulle huutanut ja kiukutellut. Yritti sitten vähän pehmentää tunnelmaa: "sinullapa on nätti käsiala"... Hehehe hyvä yritys kuitenkin. :)[/QUOTE]

Jonoa ei syntyisi jos olisit ripeämpi liikkeissäs
 
"vieras"
Suomalaiset ovat harvinaisen töykeää kansaa. Ystävällinen ilme on harvalla kaupungillakin. Ollaan niin elämään vittuuntuneen näköisiä, tai sitten näyttää leuhkalta. Olen asunut ulkomailla liian pitkään varmaan, en pystyis asumaan Suomessa näiden junttien seurassa. Ja Helsingistä tuntuu löytyvän eniten juntteja jostain syystä...
 
"a p"
[QUOTE="vieras";22694391]Muiden ihmisten väsymystä ja stressiä ei pidä ottaa henkilökohtaisesti.[/QUOTE]

No enhän mä sitä henkilökohtaisesti ota, tietenkään! Päivittelen vaan, kun ei ole käytöstapoja ihmisillä. Itse en koskaan kiukuttelisi kassaneidille/herralle, jos kassahenkilö käyttäytyisi ihan perusasiallisesti. Mun mielestä asiakaspalvelija on ihminen siinä missä minäkin asiakkaana enkä käy huutamassa muutenkaan ihmisille kadulla jos jokin ärsyttää. Tämän lisäksi perussivistykseen kuuluu tietynlainen small talk, myös Suomessa. Ei vaan "örgh" ja "myrgh" hein ja kiitoksen paikalla.

Mutta ei sen puoleen - on niitä vttumaisia asiakaspalvelijoitakin. Työkaveri tässä eräs päivä päivitteli asiakkaiden kuullen ääneen vähän siihen tyyliin, että kuinka typeriä ja hölmöjä asiakkaita meillä käy. Kyllä muuten vähän hävetti, ei tommosta vaan sanota ääneen tuossa tilanteessa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22694423]Suomalaiset ovat harvinaisen töykeää kansaa. Ystävällinen ilme on harvalla kaupungillakin. Ollaan niin elämään vittuuntuneen näköisiä, tai sitten näyttää leuhkalta. Olen asunut ulkomailla liian pitkään varmaan, en pystyis asumaan Suomessa näiden junttien seurassa. Ja Helsingistä tuntuu löytyvän eniten juntteja jostain syystä...[/QUOTE]
Jos on varustettu huonola itsetunnolla tai on itsekeskeinen, niin ainoastaan silloin voi kuvitella, että vastaantulijoiden poissaolevat, muka kiukkuiset katseet, ovat itselle suunnattuja. Kannattaa vaan keskittyä ihan omaan elämään.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";22694439]No enhän mä sitä henkilökohtaisesti ota, tietenkään! Päivittelen vaan, kun ei ole käytöstapoja ihmisillä. Itse en koskaan kiukuttelisi kassaneidille/herralle, jos kassahenkilö käyttäytyisi ihan perusasiallisesti. Mun mielestä asiakaspalvelija on ihminen siinä missä minäkin asiakkaana enkä käy huutamassa muutenkaan ihmisille kadulla jos jokin ärsyttää. Tämän lisäksi perussivistykseen kuuluu tietynlainen small talk, myös Suomessa. Ei vaan "örgh" ja "myrgh" hein ja kiitoksen paikalla.
[/QUOTE]
Anna mennä toisesta korvasta ulos. Se on osa ammattitaitoa, että osaa olla itsekin siinä mielessä joustava.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22694442]Jos on varustettu huonola itsetunnolla tai on itsekeskeinen, niin ainoastaan silloin voi kuvitella, että vastaantulijoiden poissaolevat, muka kiukkuiset katseet, ovat itselle suunnattuja. Kannattaa vaan keskittyä ihan omaan elämään.[/QUOTE]
Ja höpö höpö. Suomalaiset ovat töykeitä ja sillä siisti. Ei kai se minun vika ole, jos ihmiset ovat tympääntyneen näköisiä. Ei osata sanoa anteeksi, tai katsota silmiin, ei osata tervehtiä, ei osata asiakaspalvelua, hymy ei värähdäkään. Totta kai sille aina löytyy joku syy, kun ollaan niin ujoja ja sisäänpäinkääntyneitä, siinä toisessa ihmisessähän se syy on, ettäs kehtaa tervehtiä ja hymyillä, pitäähän sille opettaa, ettei noin voi käyttäytyä. Ja sitten tulee sellainen hämmentynyt tuijotus, niin kuin lammas pellolla kun sille juttelee. Mitä minäkö, älä mulle puhu, mun aivot ei toimi yhtä nopeasti kuin sun huules liikkuu.. No, mitäpä tuosta, en minä siellä kovin paljon aikaa vietä.
 
joku vain
[QUOTE="vieras";22694500]Ja höpö höpö. Suomalaiset ovat töykeitä ja sillä siisti. Ei kai se minun vika ole, jos ihmiset ovat tympääntyneen näköisiä. Ei osata sanoa anteeksi, tai katsota silmiin, ei osata tervehtiä, ei osata asiakaspalvelua, hymy ei värähdäkään. Totta kai sille aina löytyy joku syy, kun ollaan niin ujoja ja sisäänpäinkääntyneitä, siinä toisessa ihmisessähän se syy on, ettäs kehtaa tervehtiä ja hymyillä, pitäähän sille opettaa, ettei noin voi käyttäytyä. Ja sitten tulee sellainen hämmentynyt tuijotus, niin kuin lammas pellolla kun sille juttelee. Mitä minäkö, älä mulle puhu, mun aivot ei toimi yhtä nopeasti kuin sun huules liikkuu.. No, mitäpä tuosta, en minä siellä kovin paljon aikaa vietä.[/QUOTE]

Tää on kyllä ihan totta monien suomalaisten kohdalla, ei tokikaan kaikkien. Joskus kävelin kadulla hymyillen ihan vaan siitä syystä, että olin onnellinen. Sain paljon hämmentyneitä katseita. Silti tykkään Suomesta. :)
 
uah
Minua ärsyttää,miten nämä aasiakaspalvelijat jaksavat aina kitistä ja nurista niistä asiakkaista.
Kyllä, jokaisessa työssä on huonot puolensa, asiakaspalvelu ei ole poikkeus.
On monia,monia töitä joissa sitä paskaa niskaan saa tuplasti enemmän kuin kassalla istuessa ja työ on jo fyysisestikin paljon raskaampaa.
 
Entinen kassa
[QUOTE="a p";22694439] Tämän lisäksi perussivistykseen kuuluu tietynlainen small talk, myös Suomessa. Ei vaan "örgh" ja "myrgh" hein ja kiitoksen paikalla.
[/QUOTE]

Ei kai herranjestas tarvi sentään mitään small talkia enää kassojen kanssa harrastaa! Oikeesti. Tonne jouluruuhkaan kauppaan meneminen on muutenkin niin kammottavaa et mä en tosiaan stressaa enää mistään kassan kanssa vitsailusta. Ellei mun kahden sanan keskustelu (moi, kiitos) riitä niin olkoon riittämättä. Enkä kyllä sen enempää vaatinut asiakkailtakaan aikanani. 5 vuotta on sentään tota kauppahommaa tullut tehtyä. Nopeesti vaan alta pois ja jätetään ne pskanjauhamiset sellaseen hetkeen kun ei ole miljoonaa muutakin ihmistä liikkeellä!
 
"vieras"
En voi kyllä kaupan kassoista sanoa mitään pahaa, koska ne on yleensä nuorempia ihmisiä, jotka osaavat kyllä asiallisesti tervehtiä, ja jotkut jopa huulta heittää. Nuoressa sukupolvessa on tapahtumassa Suomessakin muutos, ja hyvä niin. Tai sitten ne katkeroituu iän myötä, en tiiä.
 
"a p"
Ei kai herranjestas tarvi sentään mitään small talkia enää kassojen kanssa harrastaa! Oikeesti. Tonne jouluruuhkaan kauppaan meneminen on muutenkin niin kammottavaa et mä en tosiaan stressaa enää mistään kassan kanssa vitsailusta. Ellei mun kahden sanan keskustelu (moi, kiitos) riitä niin olkoon riittämättä. Enkä kyllä sen enempää vaatinut asiakkailtakaan aikanani. 5 vuotta on sentään tota kauppahommaa tullut tehtyä. Nopeesti vaan alta pois ja jätetään ne pskanjauhamiset sellaseen hetkeen kun ei ole miljoonaa muutakin ihmistä liikkeellä!
No ei mitään suurempaa puhetta tarvitse pitää, mulle riittäis ihan hyvin ne MOI ja KIITOS "small talkiksi". Kun monesti se on vaan tyhjä tuijotus ja ehkä se örgh jos on hyvä päivä. Kun asiat on saatu hoidettua niin ilman kiitosta pois.

Onneksi suurin osa asiakkaista on ihania, mukavia ja normaaleja ihmisiä, joilla on käytöstavat hallussa.

Ja toiseen kommenttiin vastauksena - kyllä me kassatkin saadaan valittaa asioista, kun taas joku vetosi siihen, että jossain on kamalampaa ja raskaampaa olla töissä. Ei oikeasti jaksaisi enää tätä perinteistä syö ruokasi kun Afrikan lapsilla ei sitä ole -korttia. Aina on jollain kurjempaa, tästä huolimatta en tunne morkkista valittaessani aiheellisesta asiasta nettipalstalla.
 
Entinen kassa
[QUOTE="a p";22694638]No ei mitään suurempaa puhetta tarvitse pitää, mulle riittäis ihan hyvin ne MOI ja KIITOS "small talkiksi". Kun monesti se on vaan tyhjä tuijotus ja ehkä se örgh jos on hyvä päivä. Kun asiat on saatu hoidettua niin ilman kiitosta pois.
[/QUOTE]

Sekin silti parempi kun ne huonot miljoona kertaa kuullut puujalkavitsit. "Onko plussakorttia?" "Ei ku mulla on vaan näitä miinuskortteja!" ja hirvee röhönauru päälle.

Kyllä mä sen ymmärsin -ja nykyään ymmärrän vielä paremmin- että ei asiakkaatkaan aina jaksa. Kakarat kiukuttelee, töissä on paineita, parisuhde reistaa, rahat on loppu, ite tulossa kipeeksi... Sitten pitää vielä mennä kaupan tungokseen, tehdä ruokaa, siivotakin pitäisi. Siinä vaan pitää ite antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ja olla kohtelias. Kyllä se seuraava asiakas sitten on parempi, tai sitä seuraava.
 

Yhteistyössä