Joulukortit- meidän pikku söpöliini

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Xmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mie";22693983]Kaikki laittaa samanlaisen kuvan samanlaisesta hampaattomasta kaljupäästä. Tiimarin kortteja on yleensä edes vähän useammanlaisia.[/QUOTE]

Meidänpä lapsilla on vaaleat enkelikiharat ja kaikki hampaat suussa jo :)

[QUOTE="Mia";22694041]Hyvä vieras, vaikka uskot olevasi edustavan näköinen niin kuinka käyttäydyt? [/QUOTE]

No mitähän mä ekassa lauseessa mahdoinkaan kirjoittaa :) Mahdatko itse edes keretä lukemaan toisten kommenttaja kun kiire on vain kirjoittaa miten painava asia sulla mahtaakaan olla tässä.

.....ja kukahan se on omaan napaan tuijottelija ;) Tuli mieleen, että taitaa sulle vaan itsellesi olla liikaa kun kukaan uskaltaa teidän perhePahauttanne lähestyä lapsikortilla. *Kun ne muiden pennut on kaikki niin kauheita ja MINUN MINUN MINUN lapseni ovat niitä maailman parhaita, kuinka ne kehtaa? MINUN lasteni kuvahan se olisi pitänyt päästä jokaisen suomalaisen postiluukkuun" :D

ajattelin vain, että ihmiset yleensä huomaa helposti toisissa ne viat joissa itse on pahin.

[QUOTE="bibi";22694074]Me olemme saaneet vasta kaksi valokuvakorttia tänä vuonna. Molemmat perheilta joissa molemmilla vanhemmilla on akateeminen koulutus. Musta ne on kivoja.[/QUOTE]

Hei nyt kun sanoit, niin me saatiin kanssa kuvakortti tänään ja lähettäjä on YTM ja hällä on oma menestyvä yritys. On tosi menevä nainen ja harrastaa paljon. Ja juttua riittää monista aiheista.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras myös;22694098:
Meidänpä lapsilla on vaaleat enkelikiharat ja kaikki hampaat suussa jo

enkelinkiharat...juu niinhän nää kuvien lähettelijät kakruistaan kuvittelee...

Ahaa, eli olen varmaan kaikki nämä vuodet kuvitellut lapsilleni sekä hampaat että hiukset :D Ehkä ne on ihan silmänlumetta sitten :D

.....ja kukahan se on omaan napaan tuijottelija Tuli mieleen, että taitaa sulle vaan itsellesi olla liikaa kun kukaan uskaltaa teidän perhePahauttanne lähestyä lapsikortilla. *Kun ne muiden pennut on kaikki niin kauheita ja MINUN MINUN MINUN lapseni ovat niitä maailman parhaita, kuinka ne kehtaa? MINUN lasteni kuvahan se olisi pitänyt päästä jokaisen suomalaisen postiluukkuun"

Eihei.. lähetän kortin aina saajan mukaan. Lasten kuvat sitten erikseen niille joita kiinnostaa.

Saatteko te vierailta ihmisiltä kortteja, tai satunnaisilta tuttavilta, te kuvakorteista valittavat?

En nimittäin ymmärrä, mitä vikaa voi olla lapsikorteissa, jos ne tulevat tutuilta = jollain lailla rakkailta ihmisiltä. Jos tuttavien lapset on ärsyttäviä hampaattomia räkäpäitä niin suosittelen lukitsemaan itsensä asuntoon ja jäämään sinne, pysyvästi. Ei ainakaan tuttavien lapsikuvat ahdistele. Eikä ainakaan empatiakyky kehity.

[QUOTE="Mia";22694165].....ja kukahan se on omaan napaan tuijottelija Tuli mieleen, että taitaa sulle vaan itsellesi olla liikaa kun kukaan uskaltaa teidän perhePahauttanne lähestyä lapsikortilla. *Kun ne muiden pennut on kaikki niin kauheita ja MINUN MINUN MINUN lapseni ovat niitä maailman parhaita, kuinka ne kehtaa? MINUN lasteni kuvahan se olisi pitänyt päästä jokaisen suomalaisen postiluukkuun"

Eihei.. lähetän kortin aina saajan mukaan. Lasten kuvat sitten erikseen niille joita kiinnostaa.[/QUOTE]

Niin niin , mutta ehkä pidätkin omia lapsiasi jotenkin kaikkia parempana :)? Ja inhottaa saada kortti jostain muusta räkänenästä....

Siis kaikki älähtää jotka lähetti kuvan lapsestaan? Voiko olla ettei naapuri pidäkään millamaariaa ilmettynä enkelinä? Siis kauheaa...niin täydelliset hampaatkin.

Mulle tulee mieleen että tällaisten aloitusten tekijä on jotain näistä

- kärsii lapsettomuudesta
- on alaikäinen tai muuten vaan lapsellinen
- vihaa lapsia
- on yksinäinen ja katkera
- on muuten vaan kalsea ihminen

[QUOTE="vieras";22694193]Niin niin , mutta ehkä pidätkin omia lapsiasi jotenkin kaikkia parempana :)? Ja inhottaa saada kortti jostain muusta räkänenästä....[/QUOTE]

Ehkä ei ole tullut mieleen se mahdollisuus ettei kaikilla ole lapsia, eikä haluta, eikä myöskään kiinnosta muiden lapset tai kuvat niistä? Usko tai älä, mutta on muutakin elämää kuin lapset. Yhtä paljon kiinnostaa kuvat lapsista kuin jotain muita kuvat polkupyörästä tai vaikka kottikärryistä....

Nämä samat ihmiset eivät yleensä puhu muusta kuin lapsistaan. Eivät myöskään yleensä ole korkeasti koulutettuja tai urallaan edenneitä. He tulevat sukukokouksiin seurustelemaan vain omien lastensa kanssa. Ihmettelen usein miksi vaivautuvat paikalle. Piiloutuvat elämässään muutenkin lastensa taakse.

Ai sinulla on vähän koulutettuja ystäviä ja sukulaisia? Minä olen saanut ystäviltäni ja sukulaisilta lapsi-kortteja, ja nämä kaikki ovat olleet korkeasti koulutettuja ja hyvin menestyneitä ihmisiä, jotka näitä kortteja lähettävät.

Mulle tulee mieleen että tällaisten aloitusten tekijä on jotain näistä

- kärsii lapsettomuudesta
- on alaikäinen tai muuten vaan lapsellinen
- vihaa lapsia
- on yksinäinen ja katkera
- on muuten vaan kalsea ihminen

MIKSI kaikkia pitäis kiinnostaa lapset? Jos mä olisin traktoriharrastaja ja aina vaan puhuisin mun traktorista ja laittaisin sulle kortteja "mun ihana traktori jo kolme vuotta, eiks oo ihana???" niin eiköhän kyllästyttäis...

Niin niin , mutta ehkä pidätkin omia lapsiasi jotenkin kaikkia parempana ? Ja inhottaa saada kortti jostain muusta

Kyse on lähettäjän asenteesta, ei siitä miltä lapsi näyttää. Sä et varmaan ymmärrä kun taidat kuulua niihin lähettelijöihin.

Sitten on vielä niitä joita lapsikuvan saaminen selvästi satuttaa. Esim lapsettomuushoidoissa olevat. Ja vaikka itselläni lapsia onkin niin inhoan tuota mun lapsi on enkeli katsokaa kaikki häntä-asennetta ja yritän kaikin keinoin välttää.
Hyvää joulua joka tapauksessa.

Voi että mahtaa elämä olla tylsää ja tyhjää, kun jaksaa jostain joulukortin kuvasta rutista.

Herää pässi, sen kortin oli tarkotus toivottaa sulle hyvää joulua. Mut jos oot päättäny olla pessimisti, niin ole sitten ja vietä vaikka surkea joulu sen vuoksi, että joku pisti väärän kuvan korttiin.

MIKSI kaikkia pitäis kiinnostaa lapset? Jos mä olisin traktoriharrastaja ja aina vaan puhuisin mun traktorista ja laittaisin sulle kortteja "mun ihana traktori jo kolme vuotta, eiks oo ihana???" niin eiköhän kyllästyttäis...

Mun mielestä ois tosi kivaa ja kiinnostavaa saada traktorikortti! Oikeasti!

Itse laitan kissakortit tänä vuonna sähköisesti. Tykkään kissoista, ne kuuluvat elämääni ja näyttävät söpöiltä jouluhelyissä. Jos jotakuta tämä ärsyttää, niin vetäköön hupun päähänsä ja painakoon delete-nappia. Ou mai gaad.

Mun mielestä ois tosi kivaa ja kiinnostavaa saada traktorikortti! Oikeasti!

Itse laitan kissakortit tänä vuonna sähköisesti. Tykkään kissoista, ne kuuluvat elämääni ja näyttävät söpöiltä jouluhelyissä. Jos jotakuta tämä ärsyttää, niin vetäköön hupun päähänsä ja painakoon delete-nappia. Ou mai gaad.

Tätä mäkin tarkotin. Mä en tykkää kissoista, mutta jos joku laittais mulle kissakortin jouluna niin siitä tykkäisin kovasti! Laittaisin sen tuonne kaapin oveen näkysälle muiden korttien joukkoon ilomielin.

Yhteistyössä