Mikä sviidu on tahaton humala?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on yks lammasruokaohje, jossa marinadiin menee noin pullo punkkua ja soossiin toinen mokoma. Joten 3 litran pönikkä menee hujauksessa.

Mutta noin muutoin olen samaa mieltä siitä, että jos ei kukaan ole käynyt juomaasi salaa terästämässä, niin tahaton humala on varsin merkillinen asia.

Ei näköjään, kun eihän aikuiset ihmiset voi ymmärtää, että siitä viinistä voi tosiaan vähän humaltua :D Joo, mutta oikeesti täysin naurettavaa, tää on taas tätä aikuisten ihmisten holhoamista! Eikö noilla kansanedustajilla ja tälläkin ministerillä ole oikeasti parempaa tekemistä, kuin miettiä jotain täysin turhanpäiväistä mittaria johonki viinipönkkään? Voi jumankekka sentään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22691686:
Mulla on yks lammasruokaohje, jossa marinadiin menee noin pullo punkkua ja soossiin toinen mokoma. Joten 3 litran pönikkä menee hujauksessa.

Mutta noin muutoin olen samaa mieltä siitä, että jos ei kukaan ole käynyt juomaasi salaa terästämässä, niin tahaton humala on varsin merkillinen asia.

Tarkennan siis aiempaa: jos tarvitsee 3l pönkkä ostaa juotavaksi varsinkaan vain itselle tai 2 hengelle niin huh :D Käteviähän ne on jos kulutusta on ruuanlaiton tai isomman porukan takia.

No jos miettii vaikka, että juoko 2 vai 3 lasillista.

Totuuden nimessä kyllä pää pitäis kertoo sen paljonko juo eikä, että juomat loppuu kesken ku ei 3L lopu kuitenkaan.

Ihan samahan se on mitä litkua ihmiset juovat kunhan juovat jotakin mistä valtio saa kerättyä sievoisen potin veroina.
Sama asia tupakan kanssa.
Molemmat aiheuttavat riippuvuutta ja lopulta ennenaikaisen kuoleman törkeän väärinkäytön seurauksena mutta siinä välillä on ne valtioille tärkeät vuodet, jolloin kansalta kupataan palkasta takaisin aimo osa. Ja riippuvuus pitää huolen siitä, ettei kysyntä ainakaan lopu.
Nyt on saatu viljojen syönnin lisääntymisen myötä myös näitä sokeririippuvaisia ihmisä paljon ja nyt oli hyvä nostaa sokerin verotusta. Kun kysyntä on taattu.

No jos miettii vaikka, että juoko 2 vai 3 lasillista.

Totuuden nimessä kyllä pää pitäis kertoo sen paljonko juo eikä, että juomat loppuu kesken ku ei 3L lopu kuitenkaan.

Tätä mäkin ihmettelen. En nyt ihan sellaisen perus ilta-alkoholistin mielenliikkeitä ymmärrä, mutta lasketaanko tosiaan humaltuminen sen perusteella paljonko on tönkkään tullut tyhjää vai sen perusteella että päässä heittää jo vaikka sieltä on se muutama lasillinen mennyt? :saint:

[QUOTE="totuus on";22691893]Ihan samahan se on mitä litkua ihmiset juovat kunhan juovat jotakin mistä valtio saa kerättyä sievoisen potin veroina.
Sama asia tupakan kanssa.
Molemmat aiheuttavat riippuvuutta ja lopulta ennenaikaisen kuoleman törkeän väärinkäytön seurauksena mutta siinä välillä on ne valtioille tärkeät vuodet, jolloin kansalta kupataan palkasta takaisin aimo osa. Ja riippuvuus pitää huolen siitä, ettei kysyntä ainakaan lopu.
Nyt on saatu viljojen syönnin lisääntymisen myötä myös näitä sokeririippuvaisia ihmisä paljon ja nyt oli hyvä nostaa sokerin verotusta. Kun kysyntä on taattu.[/QUOTE]

Voihan sen noinkin ajatella. Tulee siitä kyllä kaiken kaikkiaan valtiolle aika paljon enemmän takkiin kuin mitä verotuloina saa kerättyä, pahimmillaan kun yhden tupakoitsijan keuhkosyövän hoito verovaroin tuskin tulee katettua tämän maksamilla tupakkaveroilla. Tai kuinka paljon jää verovaroja niistä palkkatuloista keräämättä kun alkoholistit pidetään viinoissa ja maksetaan valtion taholta nekin tukien muodossa?

Mun työkaveri, 36 vuotias koulutettu fiksu nainen juo itsensä usein vahingossa humalaan. Se lillittää sitä viiniä joka päivä. Firman bileissäkin se aikoo ottaa fiksusti ja sitten se yht äkkiä on vahingossa humalassa.

Yhteistyössä