mistä hankit joulukuusen? Paljon tulee maksamaan?

• Viestiketjun aloittaja vielä ilman
  • Ensimmäinen viesti
"Pusse"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22687453:
Huomenna mennään, huomenna mennään, kuusivarkaisiin.....

Oijjoi, kyllä tulee lämpimiä muistoja siitä, kun oli lapsi, isosiskon ja äidin kanssa lähdettiin "lainaamaan" äidin lapsuudennaapurin metsästä kuusta. Herran jestas meitä kaikkia nauratti, kun äiti yritti sitä kuusta kauhealla kiireellä sahata :D

"neljä-ilman-viidettä"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22687567:
Sit on vissiin jokin 'sääntö' että sakko alkaa aina alkavalta metriltä- tai jotain. :confused:

Kuusivarkaus on taidetta :D

Ja mä prissaan palstaa sillä joka vuosi
En minä mistään säännöstä tiedä, mutta meillä on oikeus asettaa hinta omalle omaisuudelle =) Kuten sinullakin jos kävelen teille sisään ja pöllin jotain ;)
Vaihtoehtohan on käräjät...

[QUOTE="neljä-ilman-viidettä";22687610]En minä mistään säännöstä tiedä, mutta meillä on oikeus asettaa hinta omalle omaisuudelle =) Kuten sinullakin jos kävelen teille sisään ja pöllin jotain ;)
Vaihtoehtohan on käräjät...[/QUOTE]

No on on, senkin tosikko.

Mutta jostain kuulin (eli joku ystävällinen palstalainen linkitti mulle viime joulun alla :D) että varastettu kuusi maksaa 100 euroa alkavalta metriltä. Eli tällä kaavalla 101 senttinen kuusi maksais jo 200 euroa. Koskee varmastikin sitä varasta jonka poliisi tms saa kiinni, eikä metsän omistaja.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22687595:
:stick: Tätä :D

Härnätä, ärsyttää. Ote Aamuäreen Etelä-Pohojanmaan murtehen sanakiriasta.
Hih, vois olla vähän jännitystä jouluun tuo kuusivarkaus :D Me äidin kanssa käytiin kuusivarkaissa joka pikkujoulu ja joulu :D Pikkujouluna otettiin aina pikku kuusi ja koristeltiin se ihan hullunnäköseksi :D

Rollolainen
meidän kuusi on jo kerran maksettu- meillä on muovikuusi.
Ei se lannista meiän joulutunelmaa, pänvastoin. on mukavampaa kun tietää ettei niitä neulaisa tarvii juhannuksenakin imuroida

"neljä-ilman-viidettä"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22687626:

Mutta jostain kuulin (eli joku ystävällinen palstalainen linkitti mulle viime joulun alla :D) että varastettu kuusi maksaa 100 euroa alkavalta metriltä. Eli tällä kaavalla 101 senttinen kuusi maksais jo 200 euroa. Koskee varmastikin sitä varasta jonka poliisi tms saa kiinni, eikä metsän omistaja.
Voi olla että on polliisilla on omat säännöt ja pakko kai ollakkin, ei kai ne pärstäkertoimen mukaan sakota, KAI ;)

mä katselin että 80eurolla olisi saanut haluamani (todellinen korkeus sahauksen jälkeen 3.5metriä)

Teen kuitenkin testin ja ostan tänä vuonna pienemmän (en tod mitään alle metristä, joita myydään halvalla). Mutta kyllähän kuusen pitää olla 2.5meriä nyt ainakin. Prismassa kuuset tuossa haarukassa olivat 40-60e.

Pitää lisäksi olla kotimainen metsäkuusi.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22687626:

On joo tollanen ainakin kunnan ja kaupungin mailla.Siitä syystä kun äiti muorin kanssa penskoina käytiin varkaissa ni muori aina muistutti että ei yli kaksi metristä:D
Kerran saatiin oikea löytö,istutettu hopekuusi,ei uskallettu edes miettiä mitkä ropsut siitä olis kilahtanut:D
Nyttemmin oman perheen perustaessani olen kiltisti ostanut sen kuusen.
Mut oli se vaan jännää sillon mukelona,toinen tiellä vartiossa ja toinen muorin kanssa sahaamassa:D

Yhteistyössä