Meidän poika ei opettajan mielestä...

• Viestiketjun aloittaja justjoo
  • Ensimmäinen viesti
justjoo
.... ole riittävän hyväkäytöksinen päästäkseen luokkaretkelle keväällä. Sanoi mulle tänään lapsen kuullen että jos ei käytös parane kevääseen mennessä mun täytyy jättää lapsi kotiin, jotta muu luokka pääsee retkelle. Mun lasta ei mukaansa ota.

Lapsi siis neljännellä luokalla. Mitään isoja juttuja: tappeluja, toisen lapsen vahingoittamista, varastelua ym vastaavaa ei ole ollut. Tunnilla ei malta olla hiljaa ja välillä kiroillut ja nimitellyt toisia oppilaita. Opettaja vaihtui syksyllä ja sen jälkeen ollut jatkuvia ongelmia. Aiemman opettajan kanssa poika pärjäsi hyvin.

No sun poikas pitää sitten todella skarpata kevätlukukaudella, että pääsee sinne luokkaretkelle. mun mielestä kiroilu ja toisten lasten nimittelyt on kyllä jo isoja ongelmia, ja on hyväkin laittaa joku rangaistus, josko se käytös alkaisi siitä parantumaan.

"vieras"
No jospa se motivoisi poikaasi kayttaytymaan paremmin, jos retki olisi mieluinen. Kiroilu ja muiden nimittely on mielestani isoja juttuja joita ei tosiaankaan tulisi katsoa lapi sormien.

"Kenguru"
Kannattanee käydä tuota poikasi kanssa läpi, ja yrittää saada poikasi ymmärtämään että pitää käyttäytyä paremmin.
Jos ei onnistu, niin sitten vain jää se reissu väliin.

natsiäiti
Tuohon muuhun en puutu, mutta koulukiusaamisen suhteen olen sen verran natsi, että jos kuulisin lapseni nimittelevän toisia lapsia (olevan aloitteentekijänä sellaisessa), sanoisin itse opettajalle, että jos ei käytös muutu, lapseni saa mennä jonkun muun luokan tunneille istumaan siksi aikaa kun muut ovat retkellä. Tiedän, ettei tuollainen rankaiseminen ehkä ole rakentavin tapa, mutta viime kädessä lähtisin vaikka sitten siihen.

Haukku tekee haavan ja nimittely on vakava asia.

"vieras"
Ap,tuskin opettaja on sanonut tuota kevein perustein. Tuki käytökseen koulussa tulee kotoa ja tarkoitus on herättää teidät vanhemmat ottamaan kasvatusvastuuta. Tyypillistä tässä tilanteessa on, että aletaankin syytellä opettajaa. Opettaja on kuitenkin toiminut oikein, kun on asiasta teille tiedottanut. Voit olla nyt aikuinen ja tehdä lapsellesi selväksi, miten koulussa käyttäydytään ja olla tukena sekä hänelle, että opettajalle ja näyttää se myös lapselle.

:::
Jos kiroilu olisi peruste jättää lapsi luokkaretkeltä, kuinkahan monta lasta sinne retkelle loppupeleissä lähtisi... Toki nimittelyyn puututtava, mutta luokkaretki sentään kyseessä.

No huoh sentään... Kerrankin joku opettaja on ottanut kiusaamisen konkreettisesti esille, tuonut asian ilmi vanhemmille ja asettanut selvät ehdot, mutta mitäs nyt? Eihän se meidän Pirkko-Petteri ole mitään pahaa tehnyt, lässynlässynlää. Oikeesti, tota samaa skeidaa jokainen vanhempi mongertaa vastaan, koska eihän "nimittely ja tunneillä häiritseminen" mitenkään ihmeellistä ole, pojat on poikia ja tietenkin niin moni muu asia on paaaljon pahempaa, kuin se mitä se oma rakas kultamukula siellä koulussa tekee.

"ope"
Jos kiroilu olisi peruste jättää lapsi luokkaretkeltä, kuinkahan monta lasta sinne retkelle loppupeleissä lähtisi... Toki nimittelyyn puututtava, mutta luokkaretki sentään kyseessä.
No varmasti suurin osa lähtisi. Olen alakoulussa opettajana ollut jo kohta 10 vuotta eikä kukaan oppilas ole kuulteni kiroillut. Se ei todellakaan ole yleistä- varsinkaan 4.luokkalaisilla. Varmasti kiroilevat kotona ja kaveripiirissä, mutta ei ne lapset normaalisti opettajan kuullen kirosanoja päästele.

"vieras"
.... ole riittävän hyväkäytöksinen päästäkseen luokkaretkelle keväällä. Sanoi mulle tänään lapsen kuullen että jos ei käytös parane kevääseen mennessä mun täytyy jättää lapsi kotiin, jotta muu luokka pääsee retkelle. Mun lasta ei mukaansa ota.

Lapsi siis neljännellä luokalla. Mitään isoja juttuja: tappeluja, toisen lapsen vahingoittamista, varastelua ym vastaavaa ei ole ollut. Tunnilla ei malta olla hiljaa ja välillä kiroillut ja nimitellyt toisia oppilaita. Opettaja vaihtui syksyllä ja sen jälkeen ollut jatkuvia ongelmia. Aiemman opettajan kanssa poika pärjäsi hyvin.
Pikkujuttuja? Sä et todellakaan tiedä kuinka sun kultapoju siellä koulussa käyttäytyy. Sun poikas on ilmeisesti käytökseltään niin epäluotettava, häiritsevä ja hankala että jää junasta. :) Kurjaa jos häirikkö pilaa toisten tunnit ja retken.

"vieras"
Luulen, että tuossa on nyt tarkoituksena motivoida lasta käyttäytymään paremmin. Muut keinot eivät ehkä ole auttaneet. Sinänsä tämä on keinona vähän kyseenalainen, mutta nyt asia on äidin tiedossa ja myös poika tiedostaa, että asia otetaan vakavasti.
Ei ne opettajat ihan turhaan lapsen käytöksestä huomauta. Nyt on itse tutkiskelun paikka. Kannattaa myös sinun kahden kesken open kanssa keskustella asiasta. Miettiä miksi pojan käytös on muuttunut ja ihan asiallisesti.

Mihin muuten ovat lähdössä luokkaretkelle?

IHAN OIKEIN
Ihan oikein, meidän lasten joulujuhlat jäi välistä kun luokalla onliian villejä lapsia, onneksi ne ongelma lapset siirretään erityisluokalle joulun jälkee tai viimeistään maaliskuussa jos ei käytös parane.

Yhteistyössä