Mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvakuumeinen 83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvakuumeinen 83

Vieras
Olen seurustellut jonkin aikaa kivan miehen kanssa, ja viikonloppuna olin miehen vanhempien luona käymässä ekaa kertaa. Mies muuttui jotenkin omituiseksi, en ole nähnyt häntä sellaisena. Huuteli äidilleen käskyjä, tyyliin kun olimme alakerrassa katsomassa telkkaria, niin huusi että "tuo voileipiä!". Kiukutteli, kun äitinsä pyysi laittamaan meille lakanat. Istui tietokoneella, eikä ollut kuulevinaan, kun minä tai hänen äitinsä puhui hänelle.

Mitä tämä oikein on?? Vähän huolestuttaa...

Olen seurustellut jonkin aikaa kivan miehen kanssa, ja viikonloppuna olin miehen vanhempien luona käymässä ekaa kertaa. Mies muuttui jotenkin omituiseksi, en ole nähnyt häntä sellaisena. Huuteli äidilleen käskyjä, tyyliin kun olimme alakerrassa katsomassa telkkaria, niin huusi että "tuo voileipiä!". Kiukutteli, kun äitinsä pyysi laittamaan meille lakanat. Istui tietokoneella, eikä ollut kuulevinaan, kun minä tai hänen äitinsä puhui hänelle.

Vielä sellainen, että riidellessään äitinsä kanssa käytti hyvin ilkeää kieltä. Mies on kolmekymppinen.

Mä olen kuullut, että mies kohtelee vaimoaan kuten äitiään, ja odottaa vaimolta samaa kohtelua kuin mitä saa äidiltään. Mun kokemuksen mukaan pitää paikkansa - äiti passaa poikaa, poika odottaa vaimon passaavan häntä samalla tavalla.
Ennen kuin perheeseen tulee lapsia, mies voi olla vaikka miten ihana, mutta lapsen syntymä saa miehen taantumaan. Ihan ymmärrettävää, että kotona oleva äiti tekee enemmän kotitöitä, vaan kun tilanne harvemmin muuttuu vaikka äiti menis töihinkin.

Sun kannattaa miettiä aika tavalla, ennen kuin teet lasta tuollaisen miehen kanssa.

Siten kuin mies kohtelee äitiään, hän tulee kohtelemaan myös naistaan. Mun ex oli just samanlainen, alusta asti ihmettelin hänen käytöstään äitiään kohtaan ja oikeesti tuntui pahalta miten rumasti saattoi omalle äitilleen sanoa. No eipä mennyt aikaakaan kun samanlainen käytös alkoi minua kohtaan... en jaksanut kuunnella sitä kieltä vuodesta toiseen.
Nykyinen mies arvostaa vanhempiaan ja kohtelee äitiään hyvin. Samoin minua....

[QUOTE="mies";22661812]Tällaisilla typerillä naisten keksimillä ohjeilla sitä sitten saadaan taas muutama nainen jättämään syyttömät miehensä. Kun ei ole ongelmia, niin niitä täytyy keksiä.[/QUOTE]

No kyllä tuo valitettavan usein pitää paikkaansa. Toki on poikkeuksiakin. Mulla on ollut ex, joka oletti suunnilleen et passaan sen yhtä pilalle kuin äitinsä ja myötäilen yhtä hienosti kaikesta ja lohdutan vielä aikuista miestä sanoilla että rahalla kun teki ite kalliitakin virheostoksia jne. Toinen ex taas olis tahtonu et minä valitten vaatteet sille kaupasta, ku oli äitiki sille aina ne ostanu sieltä.

Tuo lakanoiden laitto on jostain syystä miehille joku kauhistus. Oon sen itsekin todennut, laitan kyllä itseksenikin lakanat sänkyyn ei siinä mitään. Mutta tähän asti nykyistä miestäni lukuunottamaatta jokainen on kironnut sijarin lakanaratkaisun ja avustaminen on ollut suunnilleen riidan takana. Tuplasijari, lakanana pussilakanan tyyppinen ratkaisu, mutta kun kerran laittaa niin saa olla sitten siinä lakananvaihtopäivään asti eikä tarvitse joka aamu korjailla karkailevaa lakanaa. Nykyinen mies vaan pitää hankalana, mutta se 3-5min urakka on senkin mielestä kannattava kun saa huolettomasti olla sitten sen jälkeen. Ei oo puhettakaan että vaihtuis sijariin joku perinteinen lakana tän nykyratkaisun tilalle.

Eli ap:lle: kannattaa vielä miettiä onko tosissaan tuon miehen kanssa. On ehkä kiva nyt, mutta ei ehkä jaksa esittää enää sitten kun arki alkaa. Jos ei voi kotonaan auttaa niin jo on kummallista :/ Ja äkkiä ne tavat pakkaa tulla parisuhteeseenkin sieltä lapsuudenkotiarjesta, etenkin jos ei hahmota mitä on vialla.

[QUOTE="mies";22661812]Tällaisilla typerillä naisten keksimillä ohjeilla sitä sitten saadaan taas muutama nainen jättämään syyttömät miehensä. Kun ei ole ongelmia, niin niitä täytyy keksiä.[/QUOTE]

No onhan tuossa ongelma. Ongelma on tuo huono käytös äitiään kohtaan.

JSSAP ja äkkiä! Haluatko joutua kotiorjaksi?