Lainasin sit viikonlopuksi autoa kaverille ja se on edelleen siellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Torstaina oli kaverin mies kysyny mun mieheltä et saako meidän toista autoa lainaan. Tuo kakkosauto mun käytössä kun asutaan korvessa ja mies tekee pitkää ja epäsäännöllistä työpäivää. Oli luvannut.

Näin sit to viel kaveria kaupan ovella, mulla oli todella kiire itellä. Siinä sit vaan kysäs et millon tuotte sen auton et kun pitäis ehtiä käymään virka-aikana asioilla. Heitin vaan et katotaan missä välissä tuodaan.
Miehelle sit pe sanoin et pitäs viedä se auto sinne kaverille. Mies ihan hermona et ei kait meiän sitä tarvi viedä. vietiin sit kuitenkin kun kaverin mies oli jo ehtiny lähteä reissuun niiden autolla. Itellä ei siinä kiireessä välähtäny sanoa et hakekaa ite kun joudatte.

Tänään sit tuli kaverilta viesti että millon haette auton pois. Ite olin ihan et What? . Miehelle soitin ja oli ihan hermona et on se kumma kun ei voi tuoda.
Tänään ei passaa miehen aikataulut niin et ois päästy hakeen se auto pois. Mulla oli leipomiset kesken kun mies kävi tässä ja illalla mies ei enää jaksa lähteä kun ollu puolikuntoisena 15 h tuntia töissä.
Aamulla pitäis päästä kauppaan ostamaan uus kaulin kun entinen levis äsken käsiin. Ja olin suunnitellu vielä huomisen et leivon jouluksi.

Laitanko vaan kaverille viestiä et voisko tuoda sen auton tänä iltana? Ja tuo kaveri asuu 10 km erisuuntaan kuin se kauppa mihin olen aamulla menossa.

Mitä opimme taas tästä, ei pidä lainata tavaroita kenellekkään. Ja auto on kyllä sellainen kapine että en tod sitä lainaisin viikonlopuksi enkä edes tunniksi.

Kaveri siis piti itestään selvänä et me ite se auto viedään ja haetaan. Ja ite tyhmyyksissä lupasin siinä kaupan ovella kun en ajatellu loppuun asti.
Kait pitää kehdata laittaa viestiä et tuovat ite. Päivällä vaan laitoin et en pääse hakemaan.

[QUOTE="vieras";22658456]Mitä opimme taas tästä, ei pidä lainata tavaroita kenellekkään. Ja auto on kyllä sellainen kapine että en tod sitä lainaisin viikonlopuksi enkä edes tunniksi.[/QUOTE]

Meillä siis kaks autoa mut oon aika jumissa täällä jos vaan yks auto käytössä. Ja mies oli tuon luvannu multa kysymättä. Sillain kyl kaveriin luotan et korjaavat jos jotain särkyy tms. Mut tuli yllätyksenä tuo etteivät ite saa tuotua sitä takasin.

Kyllä se varmaan sen tuo jos pyydät, ja pyytää sitten että heität sen himaan.

Siis se kaverin mies tuli eilen takas sieltä reissusta minkä takia tarvivat toista autoa lainaan. Et ois nyt luullu jossain välissä et olisivat ehtineet tuomaan. Mut jos tässä viel muutaman tunnin odotan ja katon kuuluuko mitään.
Pitää sit aamulla mennä miehen kyydillä hakemaan se auto jos ei tänään tuo sitä.
En ehdi tästä nyt viemään kaveria edes takas kotiinkaan kun leipominen viel kesken ja kohta mennään tuohon naapuriin synttäreille.

[QUOTE="a p";22658532]Jos eivät ite tajua mitään maksua antaan niin olkoon mut taitaa seuraavalla kerralla olla mulla pakollisia menoja sen verran et ei auto jouda.[/QUOTE]

toivottavasti, ku joskus tuntuu et joillekki se auton laina tarkoittaa nimenomaan sitä et lainataan sitä autoa, mut ei sit huomata et kyl siitä auton lainasta on kulujakin.

Ei mitään viestejä vaan soitat ja sanot asian. On se kumma kun ei enää osata kommunikoida muuta kuin viesteillä!!! Ja ainahan voi väittää ettei viesti ole tullut perille. Ettekö te ihmiset osaa puhua ääneen!!!!

Ei mitään viestejä vaan soitat ja sanot asian. On se kumma kun ei enää osata kommunikoida muuta kuin viesteillä!!! Ja ainahan voi väittää ettei viesti ole tullut perille. Ettekö te ihmiset osaa puhua ääneen!!!!

En viitti nyt soittaa kun ollaan lähdössä sinne synttäreille. En siis pääse viemään kaveria takaisin jos tarvetta. Eli kait jää sit ainoaksi vaihtoehdoksi hakea auto aamulla ite jos se ei illan aikana ilmesty pihaan.

[QUOTE="a p";22658665]Eivät missään pidemmällä ole käyneet joten ei pitäis tankki olla ihan tyhjänäkään. mut äkkiä kait sitä saa kilometrejä pikkuajollakin.[/QUOTE]

siis etkö ihan tosissasi oleta että ne on käyneet tankilla? Jos auton lainaa niin sielä PITÄÄ olla saman verran/tai vähän enemmänkin bensaa palauttaessa kuin lainatessa! Meinaatko ruveta joksikin hyväntekeväisyyslaitokseksi vai onko sulla muuten liikaa rahaa vai mistä moinen asenne?

Joo eipä näy eikä kuulu autoa. Mies lähtee puolilta öin töihin et kait hyppään miehen kyytiin hakeen auton. Niin ei oo aamulla niin kiire repiä lapsia ylös. Just laitoin ei niin kohteliaan viestin et jättää edes ne auton avaimet johonki mistä ne saan yöllä.

[QUOTE="a p";22660542]Laitoin jo et mies lupas multa kysymättä.
Äsken soitti kaverin mies ja tulee hakeen mut kohta et saan auton haettua. Kait tuo mun viesti oli sit sen kuuloinen.. Mutta et ite joudun tästä lähteen sitä hakeen. Ens kerralla ei taida yhtä helposti auto lähteä lainaan.[/QUOTE]

miksi he eivät aja kahdella autolla teille ja siis tuo sitä sun autoa?? miksi sun pitää lähteä tähän aikaan hakemaan lainaamaasi autoa?

en tajua.

Yhteistyössä