Olenkohan vajaaälyinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ABJHGFD
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ABJHGFD

Vieras
Tuntuu etten ymmärrä asioita, kaikki pitää monta kertaa selittää.

Olen 23v nainen, peruskoulu ja lukio käyty, ihan ok arvosanoilla.

Mulla on ongelmia ihmissuhteissa, mussa on jotain vikaa kun en kelpaa kaveriksi.

Työpaikka ja parisuhde on.

Lapsena mussa oli ad/hd-piirteitä. Nyt olen alkanut miettimään että olenko vajaaälyinen.

Koulussakaan en aina tajunnut koulutehtäviä, mutta muut tajusi ne.

Ahdistaa :(

Mulla on tosi huono itsetunto.

Aika monia oikeasti älykkäitä on pidetty "hieman vajaina". Joskus ei vain omat viritykset päässä ole samanlaiset kuin toisilla ja se huomataan. xboxin pelit eivät käy pleikkariin (tai en ole tästä 100% varma mutta tajunnette pointin), kummatkin ovat pelikoneita kuitenkin.

Aika monia oikeasti älykkäitä on pidetty "hieman vajaina". Joskus ei vain omat viritykset päässä ole samanlaiset kuin toisilla ja se huomataan. xboxin pelit eivät käy pleikkariin (tai en ole tästä 100% varma mutta tajunnette pointin), kummatkin ovat pelikoneita kuitenkin.

Niin ja älykäs voi ymmärtää asiat omalla tavallaan, jotka eivät aukea ns. normaalitavalla ajatteleville. Tai sitten ei osaa pukea ajatuksiaan sanoiksi.

Mulla oli samanlaista 26 vuotta elämästäni, kunnes sain tietää että kärsin aivovamman jälkioireista, jotka aiheutuivat auto-onnettomuudesta jossa olin 7-vuotiaana. Eli siis, puhuin, kävelin, opin ja opiskelin koska aivovammani on sellainen ettei näy helposti päällepäin, mutta päänsisäiset jutut eli ns. kongnitiiviset toiminnot eivät toimi kunnolla. Nyt sit hakeuduin tutkimuksiin ja olen saanut kuntoutusta ja kaikki alkaa jo tuntua helpommalta.

Mikä ei siis tarkoita että sinulla välttämättä olisi aivovammaa, tarkoitus oli vain välittää kokemus ettet ole ainoa vaikeuksinesi ja että niihinkin voi saada apua :). Vajaaälyisyydestä ei liene kysymys, minäkin olen huippuälykäs mutta muisti ei toimi kunnolla enkä tajua asioita välttämättä kovin helpolla ja olen sosiaalisissa asioissa kömpelö.

X Tuntuu etten ymmärrä asioita, kaikki pitää monta kertaa selittää.
X Olen 23v nainen, peruskoulu ja lukio käyty, ihan ok arvosanoilla.
X Mulla on ongelmia ihmissuhteissa, mussa on jotain vikaa kun en kelpaa kaveriksi.
X Työpaikka ja parisuhde on.

Lapsena mussa oli ad/hd-piirteitä. Nyt olen alkanut miettimään että olenko vajaaälyinen.

Koulussakaan en aina tajunnut koulutehtäviä, mutta muut tajusi ne.

X Ahdistaa

X Mulla on tosi huono itsetunto.

---------------------------------
Rastitetut pätee myös muhun, paitsi olen 28. En ole ajatellut olevani vajaa kuitenkaan. Mutta jotenkin hidas.

Kannattaa tehdä jokin alustava testi vaikka netissä ja hakeutua sitten jatkohoitoon, jos kokee tilanteensa vaikeuttavan omaa elämää. Esim. ADHD:n hoito kannattaa ja pystyy tekemään asioita uudella tavalla.

Nimenomaan :D Kun ne tavalliset ja HELPOT asiat, kuten digiboksin kaukosäätimestä laitettu nauhoitus, tai siirto ei onnistu, vaikka kuinka yrittää. Tai jotain vastaavaa...mut vaikeat asiat luonnistuu. Ja monimutkaisesti ajatellut.

vitun vajakit muahhahhahhahhahhahhaha vittuuuuuuu homomomo mää oon paras unknown mutherfucker!!! 6969 mulla on kolme naista ja saan kuutosia ootte kaikki niiiiin perseestä.. Onelkohan vajakki?

Suosittelen hakeutumista testeihin. Ystäväni kävi ja syyksi niin samottuun hitauteen löytyi muutoksia aivorakenteissa. Niillehän ei itse voi mitään, joten voi huomata olevansa ihan älykäs ongelmista huolimatta! Tsemppiä kaikille itsensä joskus,tyhmiksi tunteneille!