Mitä tää on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mimmi"

Vieras
Mulla on ollut nyt n. vuoden verran vaikeuksia nielemisen kanssa. En voi syödä esim. jogurttia, missä on hedelmäpaloja, niiden nieleminen on tosi vaikeeta (vaikka pureskelen ensin) ja mm. mandariineja on tosi vaikea syödä, tuntuu että "kuori" jää kurkkuun kiinni. Piimää join ennen päivittäin, nyt ei enää mene alas. Tuntuu, että kaikkia ruokia pitää jauhaa hirveen kauan ja pieniin osiin suussa, että menee hyvin kurkusta alas.

Hampaiden pesun aikana on välillä sylkästävä, koska tuntuu että muuten tulee oksennus. Hampaiden pesu tuntuu muutenkin tosi epämukavalta kurkussa ja yököttää. Lisäksi tämän vuoden aikana oon huomannut että epämiellyttävät/voimakkaat hajut pistää oksettamaan. Tätä ei ennen ollut. En kuitenkaan oksenna, koska pelkään sitä niin kovasti että mielummin nielaisen oksennuksen kuin antaisin tulla ulos. N. 2x viikossa närästää/"oksennus nousee kurkkuun".

Aamuisin mulla on usein limaa suussa, mutten pysty räkimään sitä, koska oksennan muuten. Myös jos flunssaisena vedän kovaa henkeä nenään niin että limat liikkuu, niin oksennus tulee.

Onkohan tää jotain vakavaa? Ei mulla ennen oo ollut näin pahana tämä, mutta muistan kyllä että toi jogurtin syöminen oli lapsenakin tosi vaikeeta. Oon nyt siis 22-vuotias. Raskaana en ole, eli tämä ei siitä johdu.

Käy lääkärissä.

Minulla tuli nielemisvaikeuksia paniikkihäiriön oireena.

Kai sitä pitäis käydä... En vaan voi sietää mun omalääkäriä, oon syksyn mittaan joutunut tosi monesti käymään sillä lääkärillä yhen toisen jutun takia, eikä meidän maailmat oikeen kohtaa :/. Aina tuntuu pahalta kun sieltä lähtee pois. Eikä oo varaa yksityiselle. Kai se on pakko mennä :(

[QUOTE="Mimmi";22638200]Kai sitä pitäis käydä... En vaan voi sietää mun omalääkäriä, oon syksyn mittaan joutunut tosi monesti käymään sillä lääkärillä yhen toisen jutun takia, eikä meidän maailmat oikeen kohtaa :/. Aina tuntuu pahalta kun sieltä lähtee pois. Eikä oo varaa yksityiselle. Kai se on pakko mennä :([/QUOTE]

Omalääkäriä voi vaihtaa.

[QUOTE="vieras";22638213]Mene suoraan yksityiselle korva-nenä- ja kurkkutautien lääkärille.[/QUOTE]

Mitäköhän semmonen maksaa? Tätä oon itsekin kyllä miettinyt. Mulla on ollut 3 kertaa paha korvatulehdus sen jälkeen kun täytin 17, liittyyköhän sekin tähän...

Yhteistyössä