Pissanäytteestä löytyi sekaflooraa, raskaana. Pitäisikö huolestua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ughj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="shihtzu";22631603]Mulla oli ja vein uuden näytteen kun ehdin, ei siis mitään kauhean vakavaa.[/QUOTE]

Löytyikö uudesta näytteestä myös sekaflooraa? Eikö sille tehty mitään jos löytyi?

[QUOTE="hoitaja";22631604]Se sekafloora tarkoittaa suomeksi sitä, että et pessyt alapäätäsi tarpeeksi hyvin, vaan näytteen joukossa oli sun mömmöjä.[/QUOTE]

Eikö voi mitenkään tarkoittaa mitään tulehdusta?

Haloo pösilöt. Sekafloora tarkoittaa sun omia bakteereja, valkovuotoa, ulostetta jne. Kaikkea sitä, mitä sun toosassas on ennenkuin vaivaudut sen pesemään. Ei sitä pesua käsketä ihan huvikseen tekemään (ja vielä kunnolla) ennen pissanäytteen antoa.

[QUOTE="hoitaja";22631604]Se sekafloora tarkoittaa suomeksi sitä, että et pessyt alapäätäsi tarpeeksi hyvin, vaan näytteen joukossa oli sun mömmöjä.[/QUOTE]

Tätä minäkin epäilen, ettei näyte ollut minulla tarpeeksi puhdas, sen verran paljon tulee limaa tässä vaiheessa raskautta :P

No ei sitten ollut neuvolan terkka ihan tilanteen tasalla, kun konsultoi lääkäriä ja epäili että "varmuuden vuoksi" saattaisi määrätä antibiootteja :O

No ei hyvänen aika! Ei todellakaan mitään antibiootteja, jo lähihoitajille opetetaan että sekafloora pissanäytteessä tarkoittaa sitä että näyte on otettava uusiksi eli se on saastunut ihmisen omista jätöksistä.

mitä se tarkottaa kun mun neuvola korttiin on merkitty että bakt.+ siis onko mulla bakteereja pissassa?mistä ne muka näkee et on sekaflooraa? jouduin viemään näytteen viljelyyn.. vastauksia vielä oottelen....

Yhteistyössä