Okkei!:xmas:Kyllä ne lähettää kopiot vaikka kuinka suuresta pinkasta potilastietoja. Sulla on lain suoma oikeus saada kopiot omista papereista. Ja juu ei tarvi olla mitään syytä siihen että haluut ne nähdä eikä sun tarvi sitä perustella muuten kuin et haluut ne lukea, siihenkin on siis lain suoma oikeus ihmisellä. Ja pääset niitä lukemaan kun soitat ja kerrot et haluut ne lukea meillä se onnistuu yleensä niin et lääkärin tai sovittaessa sh:n kanssa yhdessä. Ja tää siks että jos siellä on jotaki sinua mietityttävää niin lääkäri voi sinua siitä valaista. Psyk.puolella se on vieläki ehdottomampaa et lääkärin ja yleensä johtavan lääkärin kera niitä vainen luetaan.
Ei tod. päde kaikkialle yleispätevänä neuvona! Ota selvää oman tk:si käytönnöistä! Meillä ei ainakaan ole tällaista käytöntöä.Kyllä ne lähettää kopiot vaikka kuinka suuresta pinkasta potilastietoja. Sulla on lain suoma oikeus saada kopiot omista papereista. Ja juu ei tarvi olla mitään syytä siihen että haluut ne nähdä eikä sun tarvi sitä perustella muuten kuin et haluut ne lukea, siihenkin on siis lain suoma oikeus ihmisellä. Ja pääset niitä lukemaan kun soitat ja kerrot et haluut ne lukea meillä se onnistuu yleensä niin et lääkärin tai sovittaessa sh:n kanssa yhdessä. Ja tää siks että jos siellä on jotaki sinua mietityttävää niin lääkäri voi sinua siitä valaista. Psyk.puolella se on vieläki ehdottomampaa et lääkärin ja yleensä johtavan lääkärin kera niitä vainen luetaan.
Sitten vaan soitat sinne ja sanot, että haluut ne lukea. Ja siis juu joku jo mainitsikin, että kirjallisesti pitää pyytää niitä kotiin lähettettäviä papereitaMua kiinnostaisi erityisesti synnäripaperit etc. Jotaa se lekuri selosti seur pv synnytyksestä mutta eihän siitä mitään muista ku oli sekaisin väsymyksestä ku käkikello. Tullu nyt jälkikäteen mieleen.
Huippista vaan synnäripaperit aika harvoin on tk:ssaEi tod. päde kaikkialle yleispätevänä neuvona! Ota selvää oman tk:si käytönnöistä! Meillä ei ainakaan ole tällaista käytöntöä.
Mulla niissä synnärinpapereissa luki että oon vetänyt röökiä koko raskausajan...En tiedä mistä se oli sinne repästy Ei nyt mikään maailman kauhein virhe (siis hoidon kannalta) mutta ei silti mikään "mairitteleva".Mua kiinnostaisi erityisesti synnäripaperit etc. Jotaa se lekuri selosti seur pv synnytyksestä mutta eihän siitä mitään muista ku oli sekaisin väsymyksestä ku käkikello. Tullu nyt jälkikäteen mieleen.
Kysyjä kýsyi alunperin tk:n sairauskertomustiedoista ja siihen alunperin vastasinkin. Tunnen ja tiedän lain potilaan asemasta ja oikeuksista ja myös tutustunut rekisterinpitäjän asetuksiin jossain määrin. Tiedän myös myös sähköisestä sairauskertomusjärjestelmästä.Huippista vaan synnäripaperit aika harvoin on tk:ssa
Ja nykyään kaikki tieto on yleensä koneella. Paperikansioissa on vaan vanhat tiedot, näin siis varmaan melko monessa paikassa. Ja kyllä on ihan yleispätevä neuvo se että ihan kaikilla on oikeus saada lukea omat ihan kaikki tiedot joita potilasjärjestelmässä on siihen velvoittaa laki, ei voi olla yksittäistä terveysasemaa Suomessa joka voisi tämän kieltää Sitten vaan potilasasiamieheen yhteyttä jos näin joku väittää.
Jos haluat, voit tehdä kirjallisen anomuksen virheellisten tietojen poistamisesta tai muuttamisesta. Itse kävin Naistenklinikalla keskenmenon takia. Pyysin muutaman kuukauden kuluttua tiedot, siellä oli yksi aika inha virhe. Pystyin "todistamaan" sähköpostilla tiedon virheellisyyden, tein kirjallisen muutosanomuksen ja se tieto myös muutettiin.Mulla niissä synnärinpapereissa luki että oon vetänyt röökiä koko raskausajan...En tiedä mistä se oli sinne repästy Ei nyt mikään maailman kauhein virhe (siis hoidon kannalta) mutta ei silti mikään "mairitteleva".
Ja neuvolassa oli kirjattu etä oon yh ja kerran ihmettelivät että kuka mun mies oikeen on kun meni lapsen kanssa neuvolaan. Nauratti,mutta toisaalta,mitäköhän vakavempia virheitä ne sinne tekee...
Siis ihanko ne kirjottaa että onko yh ja silleen..ai jaa..nythän mua vasta alko kiinnostaakin mun paperitMulla niissä synnärinpapereissa luki että oon vetänyt röökiä koko raskausajan...En tiedä mistä se oli sinne repästy Ei nyt mikään maailman kauhein virhe (siis hoidon kannalta) mutta ei silti mikään "mairitteleva".
Ja neuvolassa oli kirjattu etä oon yh ja kerran ihmettelivät että kuka mun mies oikeen on kun meni lapsen kanssa neuvolaan. Nauratti,mutta toisaalta,mitäköhän vakavempia virheitä ne sinne tekee...
Mulle neuvolantäti(sijainen) sanoi seuraavalla kerralla että pahoittelee viime kertasta että hän oli koneelta käsittänyt että isä ei ole kuvioissa.Siis ihanko ne kirjottaa että onko yh ja silleen..ai jaa..nythän mua vasta alko kiinnostaakin mun paperit
Itse kyselin epikriisit paikallisesta keskussairaalasta puhelimella, mutta eivät lähettäneet, piti tehdä kirjallisena. Kysyin vielä, voinko tulla itse hakemaan, niin ei käynyt. Sitten soitin sairaala Ortoniin, niin sieltä lähettivät, kun kerroin vain sos.turvatunnuksen. Yhteensä 39 A-nelosta...Voit lampsia, mutta kansiotasi et saa nähtäväksi tuosta noin vaan. Meidän "firmassa" tällaisissa asioissa ainakin pitää ottaa yhteyttä johtavaan lääkäriin, jonka luona sitten asiakirjoihin perehdytään. Selvitä käytännöt omasta tk:sta.
Yhdessä autohuoltoliikkeessä oli joku myyjä naputellut kohtaan "Huomioitavaa" lakoonisesti: "Vittumainen asiakas". Ja senhän joku oli tietysti printannut sille.Mulle neuvolantäti(sijainen) sanoi seuraavalla kerralla että pahoittelee viime kertasta että hän oli koneelta käsittänyt että isä ei ole kuvioissa.
Niin ois hauska nähä mitä siellä koneella lukee.."Kyseinen neiti x on melko rasittava persoona,luulee tietävänsä lastenhoidosta kaiken.."
Ainakin mulla on joku huvittava juttu siellä potilastiedoissa kun raskaana ollessa se diabeteshoitaja luki mun kansioo ja naureskeli siel ääneen..."Ai sä oot tällastakin tehny..hih,hii..oot sä aika pakkaus":O.Mulle neuvolantäti(sijainen) sanoi seuraavalla kerralla että pahoittelee viime kertasta että hän oli koneelta käsittänyt että isä ei ole kuvioissa.
Niin ois hauska nähä mitä siellä koneella lukee.."Kyseinen neiti x on melko rasittava persoona,luulee tietävänsä lastenhoidosta kaiken.."
ei kai?Yhdessä autohuoltoliikkeessä oli joku myyjä naputellut kohtaan "Huomioitavaa" lakoonisesti: "Vittumainen asiakas". Ja senhän joku oli tietysti printannut sille.