Mitä mä teen ton koiran kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhaNainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja sä varmaan uskot että suomessa ei ole korruptiota kun se on vaan maan tapa eikä kukaan siitä kirjoita sanala korruptio? Ja muutenkin varmaan uskot kaiken mitä valtamedia sulle kertoo?
Noissa linkeissä on myös yksi ihan uutispätkäkin mukana.

Siis tä?? Sä meinaat että Suomi on niin korruptoitunut että vain positiivinen uutisointi Cesar Milanista pääsee läpi. :O

:laugh::laugh::laugh::laugh:

Huomasin uutispätkän. Ainoa asia siinä mistä voi moittia Cesaria on sen kaulapannan käyttö, se ei ole hyvää koulutusta. Muuta siinä ei sit ollutkaan.

http://www.youtube.com/watch?v=bi3ve9sWslI&feature=related

Hyi helvetti tuli ihan paha olo tosta videosta. Se koirahan vinku pelosta ja kivusta. En voinut edes katsoa loppuun. Oon alusta asti sanonut miehelle että tuossa cesarissa on jotain hämärää ja en pidä siitä, nyt sain vahvistuksen epäilylleni!

Siis tä?? Sä meinaat että Suomi on niin korruptoitunut että vain positiivinen uutisointi Cesar Milanista pääsee läpi. :O

:laugh::laugh::laugh::laugh:

Huomasin uutispätkän. Ainoa asia siinä mistä voi moittia Cesaria on sen kaulapannan käyttö, se ei ole hyvää koulutusta. Muuta siinä ei sit ollutkaan.

Ja taas menee ohi niin että heiluu. Tää korruptio ei liittynyt millään tapaa cesariin, vaan kysymys oli, uskotko kaiken mitä valtamedia sulle kertoo?

[QUOTE="vieras";22623367]http://www.youtube.com/watch?v=bi3ve9sWslI&feature=related

Hyi helvetti tuli ihan paha olo tosta videosta. Se koirahan vinku pelosta ja kivusta. En voinut edes katsoa loppuun. Oon alusta asti sanonut miehelle että tuossa cesarissa on jotain hämärää ja en pidä siitä, nyt sain vahvistuksen epäilylleni![/QUOTE]

Niin missä kohtaa se VARMASTI käyttää sähköpantaa? Ne äänet ainakin oli lisätty videoon jälkikäteen. Koira vinkui ja läähätti koska oli ylikierroksilla, normaalia sakemannikäyttäytymistä. Missään ei näkynyt mitään ratkaisevia todisteita siitä että sähköpantaa käytettiin.

Se ei auta kuin laumanjohtajien kertoa koiralle että lapsi on todellakin koiran yläpuolella tai sitten pitää pistää koira ja isäntä lkoruokintaan jos ukolle kerran koira on tärkeämpi kuin lapsi.
Itseltäni on tikattu neljä sormea ylä ja alapinnalta perhoskoiran takia, jotta ei se koiran koko..

[QUOTE="vieras";22623367]http://www.youtube.com/watch?v=bi3ve9sWslI&feature=related

Hyi helvetti tuli ihan paha olo tosta videosta. Se koirahan vinku pelosta ja kivusta. En voinut edes katsoa loppuun. Oon alusta asti sanonut miehelle että tuossa cesarissa on jotain hämärää ja en pidä siitä, nyt sain vahvistuksen epäilylleni![/QUOTE]

Toi koira nyt vuotaa yli tossa tilanteessa muutenkin ja piippaa kissan perään.

Cesar käytti sähköpantaa "omalle" rakkaalle daddy-koiralleenkin, kun opetti sitä pelkäämään kalkkarokäärmeitä (hyödyllinen asia). Sähköpannan voi asettaa niin, että se vain napauttaa kaulaan ja keskeyttää sen mitä koira tekee, ilman kipua.

Itse asiassa tuollaisessa asiassa näkisin sähköpannasta olevan hyötyä, eli koira oppisi väistämään hengenvaarallisen asian. Mutta niin, että panta tekee kaulaan naputukset eikä kipua.

Ja taas menee ohi niin että heiluu. Tää korruptio ei liittynyt millään tapaa cesariin, vaan kysymys oli, uskotko kaiken mitä valtamedia sulle kertoo?

Sinähän sen korruption otit puheenaiheeksi tässä. Tottakai oletan että puhut samasta asiasta mistä puhutaan etkä vaihda puheenaihetta. Kerro asia sitten tarpeeksi selvästi.

Suoraansanoen, jos nää on sun todisteet siitä että Milan on koirien pahoinpitelijä niin kyllä. Uskon mielummin valtamediaa, joka yleensä muuten on Suomessa oikeassa, kuin epämääräisiä, suttuisia, käsiteltyjä videoita, joissa silti, yrityksistä huolimatta ei näkynyt mitään.

Niin missä kohtaa se VARMASTI käyttää sähköpantaa? Ne äänet ainakin oli lisätty videoon jälkikäteen. Koira vinkui ja läähätti koska oli ylikierroksilla, normaalia sakemannikäyttäytymistä. Missään ei näkynyt mitään ratkaisevia todisteita siitä että sähköpantaa käytettiin.

Senhän takia siitä videosta oli aina kohta pysäytetty ja ympyröity cesarin kädessä oleva kaukosäädin, seka tilanteet joissa koiran kaulassa olevasta pannasta tulee sähköshokki. Kuinka vajaa sä oikeesti oot?

Senhän takia siitä videosta oli aina kohta pysäytetty ja ympyröity cesarin kädessä oleva kaukosäädin, seka tilanteet joissa koiran kaulassa olevasta pannasta tulee sähköshokki. Kuinka vajaa sä oikeesti oot?

Entä sinä :) ?

Yhdessä jaksossa Cesar kokeili itse sähköpannan napautusta, ja koiran omistaja myös. Totesivat että ei lainkaan kipua.

Ohjelmassa sitä käytetaan hyvin harvoin, eikä Cesar perusta metodejaan kivulle, päinvastoin se huonontaisi koiran kuntoutusta.

Sinähän sen korruption otit puheenaiheeksi tässä. Tottakai oletan että puhut samasta asiasta mistä puhutaan etkä vaihda puheenaihetta. Kerro asia sitten tarpeeksi selvästi.

Suoraansanoen, jos nää on sun todisteet siitä että Milan on koirien pahoinpitelijä niin kyllä. Uskon mielummin valtamediaa, joka yleensä muuten on Suomessa oikeassa, kuin epämääräisiä, suttuisia, käsiteltyjä videoita, joissa silti, yrityksistä huolimatta ei näkynyt mitään.

No mä en ymmärrä miten mä voin selkeämmin ton kysyä, enkä edes koko siinä viestissä maininnut cesaria. Älä ala syyttämään mua jos sä et ymmärrä lukemaasi. Mä en myöskään nyt jaksa etsiä sulle koko internetin jokaista videota tästä aiheesta, noi sattui olemaan ensimmäiset jotka löysin. Jos tää asia sua kiinnostaa, löydät varmaan itsekin lisää niitä videoita ja artikkeleita kun mullakin kesti n. 2min kaivaa noi.

Entä sinä :) ?

Yhdessä jaksossa Cesar kokeili itse sähköpannan napautusta, ja koiran omistaja myös. Totesivat että ei lainkaan kipua.

Ohjelmassa sitä käytetaan hyvin harvoin, eikä Cesar perusta metodejaan kivulle, päinvastoin se huonontaisi koiran kuntoutusta.

Mutta jos myös osa koirankouluttajista on sitä mieltä, että cesar tekee vaan koirista tikittäviä aikapommeja, niin se ei varmaankaan ole ihan tuulesta temmattu väite. Koirankoulutus jakautuu pääpiirteittäin kahteen koulukuntaan, ja todella monet ammattilaiset ovat sanoneet ettei koiraa tule kouluttaa pelottelemalla. Tietenkin on näitä vanhanliiton kouluttajia jotka vain haluavat piestä eläimestä kaiken temperamentin pois. Jokainen saa itse valita missä leirissä seisoo, ja mä en muuta mieltäni cesarista niiden todisteiden varjolla joita mulle on esitetty. Tietenkin te, joille hän on jonkin sortin jumala, voitte jatkaa eläinrääkkääjän palvomista ihan vapaasti.

Ja edelleen, sä et niiden ohjelmien perusteella voi tietää mitä hän todellisuudessa niille koirille tekee, ne ovat leikattua materiaalia. Ja tiedoksesi, sitä sähköshokin voimakkuutta voi säätää, myös sen jälkeen kun ensin on esitellyt muille ettei se satu. Ei koira itke tuolla tavalla jos sitä ei satu. Myöskin jos koira olisi ollut aggresiivinen kissaa kohtaan siinä videolla, se varmaan olisi pitänyt jotain muuta ääntä kuin vinkumista. Mutta tietenkin ihminen saa selittää asiat itselleen hyväksyttävään muotoon jottei joutuisi katsomaan totuutta silmiin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Ja sä olet mielenkiintoinen kun et osaa keskustella menemättä henkilökohtaisuuksiin. Loppuuko argumentit?

Jos toi video olisi näytetty siinä uutispätkässä niin olisin uskonut, tän oli kuitenkin joku, ei ehkä niin puolueeton, tehnyt. Uutispätkässä ei mielestäni ollut mitään ympyröityjä kohtia, jos muistan oikein.. Ihminen saadaan näkemään sitä mitä halutaan ympyröimällä juttuja sieltä täältä. MUTTA, niinkuin aiemmin sanoin että jos käyttää sähköpantaa tässä tapauksessa niin sitä en hyväksy, vaikka joku sanoikin että se ei satuta koiraa. Myös sen käärmejakson olen nähnyt ja siinä pannan käytön hyväksyn, muissa koulutustilanteissa en. Muuta moitittavaa en edelleenkään nähnyt.

Mutta jos myös osa koirankouluttajista on sitä mieltä, että cesar tekee vaan koirista tikittäviä aikapommeja, niin se ei varmaankaan ole ihan tuulesta temmattu väite. Koirankoulutus jakautuu pääpiirteittäin kahteen koulukuntaan, ja todella monet ammattilaiset ovat sanoneet ettei koiraa tule kouluttaa pelottelemalla. Tietenkin on näitä vanhanliiton kouluttajia jotka vain haluavat piestä eläimestä kaiken temperamentin pois. Jokainen saa itse valita missä leirissä seisoo, ja mä en muuta mieltäni cesarista niiden todisteiden varjolla joita mulle on esitetty. Tietenkin te, joille hän on jonkin sortin jumala, voitte jatkaa eläinrääkkääjän palvomista ihan vapaasti.

No ei tuo fanaattisuus suakaan auta. Ei se ole eläinrääkkääjä, usko pois. Se tietää miten ongelmakoirien ongelmat kohdataan. Huutaminen, lässytys ja rajaton rakkaus kun ei ole koiralle sopivaa. Ehkä siksi teilläkin on koiran kanssa ongelmia? Joo, provosoin.

Otahan Cesarin peruselementit käyttöön ja koira alkaa käyttäytyä. Koirahan ei saa lapselle murista ja kukkoilla. tähän ei silti tarvita mitään väkivaltaa, tietenkään.

Ja sä olet mielenkiintoinen kun et osaa keskustella menemättä henkilökohtaisuuksiin. Loppuuko argumentit?

Jos toi video olisi näytetty siinä uutispätkässä niin olisin uskonut, tän oli kuitenkin joku, ei ehkä niin puolueeton, tehnyt. Uutispätkässä ei mielestäni ollut mitään ympyröityjä kohtia, jos muistan oikein.. Ihminen saadaan näkemään sitä mitä halutaan ympyröimällä juttuja sieltä täältä. MUTTA, niinkuin aiemmin sanoin että jos käyttää sähköpantaa tässä tapauksessa niin sitä en hyväksy, vaikka joku sanoikin että se ei satuta koiraa. Myös sen käärmejakson olen nähnyt ja siinä pannan käytön hyväksyn, muissa koulutustilanteissa en. Muuta moitittavaa en edelleenkään nähnyt.

anteeksi, ei lopu argumentit, mutta mun mielestä ihminen on vajaa jos ei tajua mitä hänelle yritetään selittää. Ja taas sä yhdistät nyt kaksi asiaa, sen uutispätkän ja sen videon jossa näitä kohtia oli ympyröity. Kaksi eri videota, miksi puhut niistä samana asiana?

Juuri niin, jokainen valitsee itse ketä uskoo ja ketä ei. Se että sinä pidät häntä eläinrääkkääjänä ei kuitenkaan välttämättä ole totuus, ymmärräthän sen. =) Ja sä käytät mielenkiintoisia sanavalintoja joihin sulla ei ole esittää vahvistuksia. Piestä eläimestä tempperamentti pois, edelleenkään en yhtäkään clippiä nähnyt missä pieksi/löi koiria. Mutta koska sä päätit katsoa oikeudeksesi alkaa haukkua mua edellisessä viestissäsi niin parempi ehkä lopettaa ( mun mielestä mielenkiintoinen) keskustelu tähän.

Ja mulla ei ole kuin yksi Jumala.

Miten ihmeessä ihmiset saa eläinten kouluttamisesta näin vaikeaa?
Paras opetusvideo on seurata eläimen luontaista käyttäytymistä laumassa!
Mikä kenellekin on väkivaltaa, sen voi itse päättää.
Totta hitossa koiran saa selättää. Mitä tekee ylempiarvoinen koira alempiarvoiselle? Syöttää nameja vai?
Tervemenoa hevoslauman keskelle positiivisuutta jakamaan :whistle:...
Jos laumassa on vaikka 5 koiraa ja yksi ruoka-astia, eipä ne koirat siitä yhtäaikaa syö.
Mun ei ole koskaan tarvinnut lyödä yhtäkään koiraani, eikä repiä karvoista tms. Mutta kyllä lapsia koira kunnioittaa heti mun jälkeeni eniten, enemmän kuin itseään.

Mutta jos vahingon koiran ajatusmaailmalle on jo joku ehtinyt aiemmin tekemään, koiran paikka ei ole lapsiperheessä alkuunkaan.

Arvojärjestys kuntoon, ihan pennusta saakka. Auktoriteettiä!

Ja edelleen, sä et niiden ohjelmien perusteella voi tietää mitä hän todellisuudessa niille koirille tekee, ne ovat leikattua materiaalia. Ja tiedoksesi, sitä sähköshokin voimakkuutta voi säätää, myös sen jälkeen kun ensin on esitellyt muille ettei se satu. Ei koira itke tuolla tavalla jos sitä ei satu. Myöskin jos koira olisi ollut aggresiivinen kissaa kohtaan siinä videolla, se varmaan olisi pitänyt jotain muuta ääntä kuin vinkumista. Mutta tietenkin ihminen saa selittää asiat itselleen hyväksyttävään muotoon jottei joutuisi katsomaan totuutta silmiin.

:laugh:

meidänkin koira itkee noin jos se ei pääse ekana autoomme kyytiin! Kauhea älämölö niinkin pienestä asiasta, eli että haluaa ajelulle!!!

Kehoitan joskus tutustumaan ylikierroksilla käyvään sakemanniin. Saatat hämmästyä siitä että äänet ovat juuri sitä mitä videolla koirasta pääsi. Vinkumista, kimeää ulvahtelua ja haukkumista, läähättämistä ja ryntäilyä.

Ap: Miks ihmeessä sä tappelet täällä jonkun kouluttajan käyttämistä metodeista?? Eikö sulla nyt olis parempaa tekemistä, eli KOULUTTAA SE OMA KOIRA! Ihan niillä metodeilla, mitkä itse parhaaks näet, ja hyvä niin, että et halua pahoinpidellä koiraasi. Oot erittäin oikeessa siinä, että sillä ei päästä hyviin tuloksiin. Mutta, ota nyt hyvä ihminen huomioon, että jos sulla on iso koira koulutettavana, ja se on jonkun tietämättömän "koulutuksessa" päässyt jo niin pahasti johtajan asemaan, että se PUREE epäröimättä, kun sen asemaa uhataan, ni eihän se kouluttaja voi sille alistua!!! Siinä pääsee hengestään helposti... Eikä se tarkota missään nimessä sitä, että koira PAHOINPIDELLÄÄN!!
Sä et ole ilmeisesti tutustunut susilauman käyttäytymiseen? Ihan ystävällisesti suosittelen todellakin tutustumaan... susilaumassa ei takuulla pahoinpidellä ketään, ja arvojärjestys on tarkka.
Sun koira pitää ihan selvästi sua ja sun lasta laumassa itseään alempiarvoisena. Jos sä oot vastuullinen koiranomistaja, sä teet sille selväks, että olet lapses kanssa ylempänä lauman arvojärjestyksessä!

Totta hitossa koiran saa selättää. Mitä tekee ylempiarvoinen koira alempiarvoiselle? Syöttää nameja vai?
Jos laumassa on vaikka 5 koiraa ja yksi ruoka-astia, eipä ne koirat siitä yhtäaikaa syö.
Mun ei ole koskaan tarvinnut lyödä yhtäkään koiraani, eikä repiä karvoista tms. Mutta kyllä lapsia koira kunnioittaa heti mun jälkeeni eniten, enemmän kuin itseään.

Mutta jos vahingon koiran ajatusmaailmalle on jo joku ehtinyt aiemmin tekemään, koiran paikka ei ole lapsiperheessä alkuunkaan.

Halleluja, kiitos!!!

anteeksi, ei lopu argumentit, mutta mun mielestä ihminen on vajaa jos ei tajua mitä hänelle yritetään selittää. Ja taas sä yhdistät nyt kaksi asiaa, sen uutispätkän ja sen videon jossa näitä kohtia oli ympyröity. Kaksi eri videota, miksi puhut niistä samana asiana?

Sama koirahan siinä oli ja sama jakso minkä olen nahnyt. Eli samasta asiasta kyse vaikkakin eri kohdasta? Vai katsoinko ihan väärin, sekin voi olla?

Peesipeesipeesi!! Ihanaa, kiitos tiinelli! :) :) Vihdoin joku, joka tosiaan viittinyt perehtyä eläinten normaaliin laumakäyttäytymiseen sen sijaan, että tappelis täällä eri kouluttajien metodeista! :D

Kehoitan joskus tutustumaan ylikierroksilla käyvään sakemanniin. Saatat hämmästyä siitä että äänet ovat juuri sitä mitä videolla koirasta pääsi. Vinkumista, kimeää ulvahtelua ja haukkumista, läähättämistä ja ryntäilyä.

Just, ja muillakin roduilla. Sitähän sanotaan myös "vuotamiseksi" eli ei pysy oikein oma käytös hanskassa ;)

Meidän koira on hiljainen mutta auts mikä mökä kun johonkin pitäis päästä just sillä sekunnilla (vrt. tuo videon koira kissan kimppuun)...

Hyvä! JEE! Peesi ja kiitos :)

Just, ja muillakin roduilla. Sitähän sanotaan myös "vuotamiseksi" eli ei pysy oikein oma käytös hanskassa ;)

Meidän koira on hiljainen mutta auts mikä mökä kun johonkin pitäis päästä just sillä sekunnilla (vrt. tuo videon koira kissan kimppuun)...

Joo, no mulla on vain sakemanni ollut tuollainen nuorena kun sain sen, kun oli tosi ylisuperhyperaktiivinen ennenkuin sain sen hanskaan ja opetettua rauhoittumista (se siis veti pultit ihan mistä vain ja koska tahansa, jos joutui odottamaan hetken ulkona paikallaan niin jo piipitys alkoi tai jos ei autosta pääsyt ekana pois niin koitti tulla vaikka ikkunasta, onneksi vuodessa rauhoittui normaaliksi). Tuli ihan deja vu kun kuulin noi äänet. :) Mä en tiennytkään että sillä on ihan oma nimikin, aina oppii uutta. =)

Yhteistyössä