Laiton irtisanominen tjs

Kuulostaako tämä teistä oikeudenmukaiselta?

Työnantajani ilmoitti että minulla ei ole enää työpaikkaa koska en ole virallisesti ilmoittanut uudesta äitiyslomastani.
Ilmoitin asiasta työsuojelupiiriin ja otin itselleni asianajan oikeusaputoimiston kautta.

Nyt monen kuukauden väännön jälkeen työnantaja onkin toistaiseksi vielä epävirallisesti ilmoittanut peruneensa ilmoituksensa ja näin ollen minulla jatkuisi normaalista vanhempainvapaa.

Tässä kohtaa työsuojelupiiri lopettaisi syrjintä-selvitykset.

Mutta onko siis mahdollista että työnantaja vain vetäisi takaisin lausuntonsa ja kirjalliset ilmoituksensa eikä hänelle tulisi tästä mitään korvausvelvollisuutta yms vaikka olen asiasta joutunut monta kuukautta taistelemaan eri tahojen kautta.

Kuulostaa jotenkin oudolle omaan korvaani...

Eihän näin ollen yritykset koskaan joutuisi mihinkään korvauksiin tällaisissa tilanteissa kun he vain aina voisivat perua sanomansa?

No mutta ilmoititko virallisesti äitiyslomasta ja vanhempain vapaasta? Kyllä se kai voi vaan vetää sanomisensa takaisin, eikä siitä ole mitään korvausvelvotteita, koska mitään taloudellista vahinkoahan sulla ei ole syntynyt mitä pitäisi korvata.

Keittiönoita
Laittomassa irtisanomisessa työnantaja joko maksaa työntekijälle korvauksia tai antaa työntekijän pitää työpaikkansa. Sun työnantajasi päätyi jälkimmäiseen vaihtoehtoon ja se kai ensisijainen tavoite onkin, että ei tulisi irtisanotuksi.

No mutta ilmoititko virallisesti äitiyslomasta ja vanhempain vapaasta? Kyllä se kai voi vaan vetää sanomisensa takaisin, eikä siitä ole mitään korvausvelvotteita, koska mitään taloudellista vahinkoahan sulla ei ole syntynyt mitä pitäisi korvata.
Eiköhän se ole selvää että olen ilmoittanut kun työsuojelupiiri on lähtenyt asiaa ajamaan ja työnantajakin on perunut tekonsa?

Miks ihmeessä sitten firmat ikinä joutuu maksamaan mitään korvauksia laittomista irtisanomisista?

Eiköhän se ole selvää että olen ilmoittanut kun työsuojelupiiri on lähtenyt asiaa ajamaan ja työnantajakin on perunut tekonsa?

Miks ihmeessä sitten firmat ikinä joutuu maksamaan mitään korvauksia laittomista irtisanomisista?
Siksi että usein sille ihmisella on tullut ansionmenetyksiä sinä aikana, kun on ollut laittomasti irtisanottuna. Sulle ei ole tullut, kun et ole ollut töissä.

Keittiönoita

No tietenkin silloin joutuvat, jos työntekijä myös saa ne potkut. Sinä et saanut vaan sait pitää työpaikkasi.

saan pitää työpaikkani josta saan kenkää samantien kun palaan töihin? mahtavaa!

ja asianajo kuluja kyllä on!
No ei kai niillä sillonkaan oo mitään perustetta antaa kenkää kun palaat töihin. Asianajokulut joudut maksamaan itse, kun asia ei käräjille mene. Voit tietysti vaatiakin asian viemistä käräjille, jos sinut on jo virallisesti irtisanottu. Silloin ei enää mikään puheitten peruminen auta, jos sinut on siis virallisesti irtisanottu. Silloinkaan tuskin saat muita korvauksia kun asianajokulut ja työpaikkasi takaisin. Kannattaa neuvotella niistä kuluistakin vielä työnantajapuolen kanssa.

cyynis
uskallatko sanoa, onko isokin firma kyseessä, vaikka en varsinaisesti pysty auttamaan varmaan. Ja onneksi on oikeusapua jo hommattu.
yleisesti vaan kävi mielessä, että kaikki laillisesti tai puolilaillisesti kierrettävissä olevat pykälät kyllä mielellään kierretään, isoissakin firmoissa, systemaattisesti, ja jopa kunnalla.

(olenpa minä taas kyyninen, mutta näin se tänä päivänä menee)

cyynis
No, tavallaan vielä ikävämpää . Kun on sitten vähän kaikilla tiedossa kaikkien kuviot...Vaikea tietää mitä tuossa on takana.
Jos ei henkilökemioissa ole vikaa, niin sitten joutuu miettimään, mikä voisi olla syynä tuohon.

Oikeudet ja niiden toteutuminen on vaan joskus niin nihkeää nykyään :(

Siis ei todellakaan ole mitään henkilökemia ongelmaa! Omistajat vaihtuneet ulkomaille sinä aikana kun olen ollut äitiyslomalla ja uudet omistajat ilmoittivat vaan loppukesästä kun olin kaksi kuukautta yrittänyt pyytää lomarahojani maksuun että niitä ei tulla maksamaan koska en ole 9kk aiemmin jäädessäni uudelle äitiyslomalle ilmoittanut mitään, vaikka tietysti olin. Työsuojelupiiri näki tämän asian aivan selvänä ja kun asia oli menossa poliisitutkintaan perui työnantaja (näillä näkymin) irtisanomisen.

Lomarahat sain jo, ensimmäisten vääntöjen jälkeen.

Tiedän että joudun pois firmasta heti palattuani, sillä entistä työpaikkaani ei enää ole eikä minulle haluta antaa muita paikkoja vaikka entinen omistaja oli näin puhunut.

Siis suomen konttorissa kaikki ovat ystäviäni..

plm
Eli mikä tuossa on nyt on laiton irtisanominen jos irtisanomisesi on peruttu?
Ja ihan vaan pieni vinkki, ammattiliitto olisi ajanut asiaasi jäsenmaksujen hinnalla. Ei tunnu niin suurelta kustannukselta maksaa kuukausittain kuin kerralla isoja asianajomaksuja.
Ja kun palaat töihin, olet luonnollisesti samalla viivalla muiden kanssa, ei äitiys mitään suojaa anna eikä kuulukaan antaa.

Eli mikä tuossa on nyt on laiton irtisanominen jos irtisanomisesi on peruttu?
Ja ihan vaan pieni vinkki, ammattiliitto olisi ajanut asiaasi jäsenmaksujen hinnalla. Ei tunnu niin suurelta kustannukselta maksaa kuukausittain kuin kerralla isoja asianajomaksuja.
Ja kun palaat töihin, olet luonnollisesti samalla viivalla muiden kanssa, ei äitiys mitään suojaa anna eikä kuulukaan antaa.
Tätä asiaa on puitu jo moneen otteeseen täällä ja jo heti totesin että olisipa pitänyt kuulua liittoon. Kuuluin edellisessä työpaikassa mutta tarkoitukseni oli vaihtaa toiseen liittoon mutta sehän jäi saamattomuuttani ja tässä palkka!

Ja mitään ihmeen suojaa mä tässä olen hakenut muihin verrattaen?

Ja sitä ihmettelen että koska laiton irtisanominen on rikos, niin miten rikoksen voi perua, mutta näköjään voi..

plm
Tätä asiaa on puitu jo moneen otteeseen täällä ja jo heti totesin että olisipa pitänyt kuulua liittoon. Kuuluin edellisessä työpaikassa mutta tarkoitukseni oli vaihtaa toiseen liittoon mutta sehän jäi saamattomuuttani ja tässä palkka!

Ja mitään ihmeen suojaa mä tässä olen hakenut muihin verrattaen?

Ja sitä ihmettelen että koska laiton irtisanominen on rikos, niin miten rikoksen voi perua, mutta näköjään voi..
Kyllä varmasti moni työnantaja kokeilee kaikenlaista mutta joutuu perääntymään jos huomaa että vastapuoli taistelee vastaan ja huomaa että häviää jutun.
Liity nyt ihmeessä liittoon niin saat helpommin apua jatkossa :)
Ja tarkotiin sittä että kun palaat töihin, sinut voidaan irtisanoa.

cyynis
Työsuojelupiiri näki tämän asian aivan selvänä ja kun asia oli menossa poliisitutkintaan perui työnantaja (näillä näkymin) irtisanomisen.

Tiedän että joudun pois firmasta heti palattuani, sillä entistä työpaikkaani ei enää ole eikä minulle haluta antaa muita paikkoja vaikka entinen omistaja oli näin puhunut.

Pahalta siis näyttää ... eikä ainakaan reilulta. Kunpa saisit sitten hyvät työtodistukset edes, jos tuo tilanne jää noin omituiseksi.

Hyvää työtodistusta on turha toivoa mutta ainakin saan sen virallisen työtodistuksen ja entinen pomoni on luvannut antaa suositukset tuleviin paikkoihin..
Ja en voi liittyä liittoon nyt äitiyslomalaisena tai voin kai mutta karenssi alkaisi vasta sitten kun palaan takaisin ja sitten kun vaihdan työpaikkaa niin kuulunkin ihan toiseen liittoon...

"Joo"
Siis ei todellakaan ole mitään henkilökemia ongelmaa! Omistajat vaihtuneet ulkomaille sinä aikana kun olen ollut äitiyslomalla ja uudet omistajat ilmoittivat vaan loppukesästä kun olin kaksi kuukautta yrittänyt pyytää lomarahojani maksuun että niitä ei tulla maksamaan koska en ole 9kk aiemmin jäädessäni uudelle äitiyslomalle ilmoittanut mitään, vaikka tietysti olin. Työsuojelupiiri näki tämän asian aivan selvänä ja kun asia oli menossa poliisitutkintaan perui työnantaja (näillä näkymin) irtisanomisen.

Entisen omistajan puheet eivät sido uutta omistajaa.

Korvauksia olisi jouduttu maksamaan jos esim. oisivat jo palkanneet jonkun sun tilalle eikä ois sit ottanu sua takas. Mistään henkisestä kivusta ja särystä ei saa korvauksia.

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";22613563]Ikävä kyllä työnantajasi voi potkia sinut pihalle palattuasi töihin, mutta vaatii yt-neuvottelut.[/QUOTE]
Riippuu yrityksen koosta. Alle 20 työntekijän yrityksissä ei tarvita yt-neuvotteluita.

[QUOTE="Joo";22613786]Entisen omistajan puheet eivät sido uutta omistajaa.

Korvauksia olisi jouduttu maksamaan jos esim. oisivat jo palkanneet jonkun sun tilalle eikä ois sit ottanu sua takas. Mistään henkisestä kivusta ja särystä ei saa korvauksia.[/QUOTE]

Voi että mikä vastaus :D Tää on just niin tätä kaksplus-tasoa :D
Ei tietenkään sido ja en tietenkään odota tollasia korvauksia :D

Yhteistyössä