Mikä olis sopiva määrä palkkaa

• Viestiketjun aloittaja mielipiteitä...
  • Ensimmäinen viesti
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä...;22611927:
17-vuotiaalle 1-vuotiaan ja 7-vuotiaan hoitamisesta 3* 5 tuntia? Ite ajattelin 50€+ruokailla saa meillä lasten kanssa. Olisko hyvä?
Siis 50 € kerta vai 50 € 15 tunnista...?
Jos tuo jälkimmäinen, niin todella alakanttiin.

oiyih
[QUOTE="vieras";22611961]riippuu onko se 17vee jotain läheistäkin sukua, ni ehkä sillon tuo 50e riittää.

jatelleppa mikä on pienin lainsallima tuntipalkka ja se kertaa 15[/QUOTE]

No 17v kouluttamaton ei kyllä lainmukaista tuntipalkkaa lastenhoidosta tarvitse. Mutta kyllä silti vähintään joku 4,5e/h pitäisi maksaa. Se tekisi 15 tunnilta 67,50. Eli jos 70e maksaisit?

mielipiteitä...
Eli maksaisit kolmisen euroa tunnilta. 1-vuotiaan hoitamisesta...?
Itse en kehtaisi edes ehdottaa.
Kyllä se 5 euroa tunti nyt vähintään pitäisi maksaa.
No meidän 1-v nukkuu tuosta hoitoajasta n. 3 tuntia.

Taitaa jäädä mun haaveet sitten tehdä vähän tuurauksia todellakin haaveiksi. Omasta palkasta jää käteen n. 8€/tunti verojen älkeen, ei siitä mitää 6€/tunti palkkoja pysty makseleen.

"Joo"
Tarkottaako 3 * 5 tuntia kolmena päivänä 5 tuntia? Päivän palkka vähän reilu 16 euroa? Aika vähältä kuulostaa, varsinkin kun yksivuotiaassa on ihan kädet täynnä työtä.

"vieras"
Meillä on lasten hoidosta maksettu 20e illalta. Välillä hoitoaika on ollut 15min, toisinaan 3h. Yleensä sellainen tunnin verran. Silloin aikoinaan katsottiin, että Mll:n lastenhoitajien palkka on 8,20 per tunti. Joten maksettiin tuolla tapaa niin keskipalkka pysyi lähes tuossa tai yleensä vähän suurempana.

mielipiteitä
[QUOTE="Joo";22611987]Tarkottaako 3 * 5 tuntia kolmena päivänä 5 tuntia? Päivän palkka vähän reilu 16 euroa? Aika vähältä kuulostaa, varsinkin kun yksivuotiaassa on ihan kädet täynnä työtä.[/QUOTE]

Kuten sanottu, 1-v nukkuu tuosta ajasta yli puolet. Ja 7-vuotiaan kanssa ei kädet ole todellakaan täynnä töitä.

Mutta kai se sitten on liian vähän.

azga
[QUOTE="Niin";22612026]Osaatko edes itse perustella miksei 17-vuotias tarvitse lainmukaista palkkaa työstä jota hän tekee?[/QUOTE]

Sen takia koska on alaikäinen ja kouluttamaton.
Jos ei tahdo tehdä työtä niin sitten ei tee. Lastenhoito 5h vrk josta vielä 3h pienempi nukkuu ei todellakaan ole niin iso duuni että ansaitsee samanlaista palkkaa kuin äiti joka tekee oikeita töitä sen aikaa

Mun mielestä 50 euroo ilta olis sopiva. Tai sit palkkaat jonkun tosi köyhästä perheestä olevan tytön, koska itse en olisi kyllä 3 eurosta/tunti työtä jaksanut tehdä, ja tuskin vanhemmat olisi antanut edes lupaa.

mielipiteitä...
Mun mielestä 50 euroo ilta olis sopiva. Tai sit palkkaat jonkun tosi köyhästä perheestä olevan tytön, koska itse en olisi kyllä 3 eurosta/tunti työtä jaksanut tehdä, ja tuskin vanhemmat olisi antanut edes lupaa.
Kyseessä ei ole ilta-aika vaan iltapäivä, jos sillä nyt mitään merkitystä on. Meinaatko siis, että mun pitäis laittaa koko oma tienaamani palkka ja vähän päälle hoitajan palkkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä...;22612087:
Kyseessä ei ole ilta-aika vaan iltapäivä, jos sillä nyt mitään merkitystä on. Meinaatko siis, että mun pitäis laittaa koko oma tienaamani palkka ja vähän päälle hoitajan palkkaan?
No meinaan, jos kerta saat niin vähän palkkaa. Ei kai sulla sit oo muuta mahdollisuutta, kun olla ottamatta työtä vastaan. ulle ainakin oli nuorena vapaa-aika niin arvokasta, etten mistää olemattomasta summasta olis töihin mennyt. Voit tietenkin ihan vapaasti yrittää saada jonkun lapsenvahdiksi.

Yhteistyössä