Ketä hereillä? :)

Mä en ees jaksa tehdä mitään laatikoita jouluksi :D ostan kaupasta jos huvittaa jotain niistä syödä. Mä jo ajattelen kauhulla sitä et joudun miettimään jotain joulukinkun mahdollista paistamista :D Ja et kuka sen vielä jopa syö!

ummelwalad harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;22611080:
jouluruuat kiinnostaa aina. mitä laatikoita muut syö. mä teen ainoostaan porkkana ja bataattilaatikoita. muita en edes halua nähdä..
Mulla nuo laatikot ei oikein uppoa. Porkkanalaatikkoa saatan lusikallisen syödä, mutta en koe menettäväni mitään vaikken söisi lusikallistakaan. Muutenkaan jouluruuat ei ole mun juttu.

Joskus pienempänä seisovassa pöydässä otin imellettyä perunalootaa (luulin perunamuusiksi) enkä ole järkytyksestä vieläkään päässyt kokonaan yli. Huijaavat viattomia lapsia.

ummelwalad harmaana
Lipeäkala perunoiden ja valkokastikkeen kera on ainut "jouluruoka", josta erityisesti pidän. Tosin voin tehdä perunoita valkokastikkeen kera ilman sitä kalaakin, ja vaikka keskellä kesää.

Syödäänköhän tääl mitään muuta oikein jouluna kuin sitä mahdollista kinkkua? (tulee tod.näk. miehen työpaikalta kun eivät vietä pikkujouluja)

Laatikoita ei juuri osteta. Eikä varmaan kalaakaan, graavilohi olis ehkä kivaa mut tuun siitä aina kipeäksi... Rosollit ym. oli jo pienenä sellasia etten syöny. Tulee ainakin omaperäinen jouluruokapöytä. Kun ny eka keksitään mitä siihen edes ostellaan.

Syödäänköhän tääl mitään muuta oikein jouluna kuin sitä mahdollista kinkkua? (tulee tod.näk. miehen työpaikalta kun eivät vietä pikkujouluja)

Laatikoita ei juuri osteta. Eikä varmaan kalaakaan, graavilohi olis ehkä kivaa mut tuun siitä aina kipeäksi... Rosollit ym. oli jo pienenä sellasia etten syöny. Tulee ainakin omaperäinen jouluruokapöytä. Kun ny eka keksitään mitä siihen edes ostellaan.
No meillä oli joskus esim kalkkunaa tai kanaakin, kun en ole pitkään välittänyt kinkusta lainkaan.
Ja voihan sitä ostaa vaikka grillikylkiä jos haluaa :D

En mäkään oo koskaan joulukinkkua paistanu :D Ja sillon joskus ku lapsuudenkodissa oli jopa kinkkua, niin olin vielä niiin pieni ettei voi puhuakaan sellaisesta ajasta et olisin voinu oppia :p Voi tulla ehkä pakko-opettelu vastaan. Tai sit laitan miehen kokiksi taas kerran...

"vieras"
Kinkussa tärkeintä on se, että se saa sulaa viileässä vaikka sit viikon. Meillä on kellarissa +3 eikä se ihan heti siellä sula. Ja tietenkin uuni ei saa olla liian kuuma. Hiljaa hyvä tulee kuten sanotaan.

Kerrostalossa sulatusvaihtoehdot on vähä erilaiset.

Meillä tais äiti viimesinä vuosina ku koko joukko oli kasas ostella vaan jotain tosi pieniä kinkkuja ym. kun meitä oli huimat 4 naista vain sitä lihapuolta syömässä. Sillon kun isäkin vielä söi lihaa niin kyllä kinkkukin oli. Lopetti vaan jo hyyvin kauan sitten koko lihan syönnin, ku oli terveydenkannalta parempi.

Tosin en tiedä mitä pitää keksiä jos meitä on nyt tänä jouluna 2 ja tulee joku mahdoton kinkku :O Ja varsinkin viel liian ajoissa ettei löydy oikein paikkaa (pakkaseen ei mahdu oikein yhtään mitään isoa). Tai tiedä vielä mitä nuo työnantajat on saanu päähänsä, kuitenki jotain sieltä todennäkösesti tulee, kun pikkujouluja ei ollut.

Kerrostalossa sulatusvaihtoehdot on vähä erilaiset.

Meillä tais äiti viimesinä vuosina ku koko joukko oli kasas ostella vaan jotain tosi pieniä kinkkuja ym. kun meitä oli huimat 4 naista vain sitä lihapuolta syömässä. Sillon kun isäkin vielä söi lihaa niin kyllä kinkkukin oli. Lopetti vaan jo hyyvin kauan sitten koko lihan syönnin, ku oli terveydenkannalta parempi.

Tosin en tiedä mitä pitää keksiä jos meitä on nyt tänä jouluna 2 ja tulee joku mahdoton kinkku :O Ja varsinkin viel liian ajoissa ettei löydy oikein paikkaa (pakkaseen ei mahdu oikein yhtään mitään isoa). Tai tiedä vielä mitä nuo työnantajat on saanu päähänsä, kuitenki jotain sieltä todennäkösesti tulee, kun pikkujouluja ei ollut.
Antakaa jollekkin loput, varmasti moni ottaa mielellään, mä juoksisin hakemaan :LOL:

Joo mä huutelen tääl sit kun näen mitä kivaa on keksitty täksi jouluksi työnantajien puolesta :D Etenki jos tulee liian iso kinkku mitä ei kaks jaksa syödä (ellei tuo kissa sekoa ja ala syömään kinkkua, onhan se maistellu itekseen kaikkea ketsupista lähtien :LOL: )

Yhteistyössä