Huutiskohteelleni noussut jo ihan älytön hinta, miten olette tehneet vastaavassa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "moonika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"moonika"

Vieras
Vauvan vaatteita laitoin viikko sitten myyntiin, ihan perus Lindex- kamaa ym vastaavaa. Nämä k.o. housut on todella ihan uudenveroiset, niitä pidettiin ja pestiin kerran mutta silti tuo niille noussut hinta nyt hirvittää.. on jo yli sen mitä maksoin noista uutena! Lähtöhinta oli 1,50 eikä hintavarausta, ajattelin että jos niistä pari-kolme euroa olisi saanut.

Laitanko voittajahuutajalle jotain pientä housujen mukaan vai otanko vaan tyynesti vastaan tuon summan mitä hän on huutanut housuista? Joissain muissakin kohteissa on hinta jo aika lähellä uuden hintaa, onneksi laitoin tarkat kuvaukset ettei voi kukaan sitten syytellä mistään..

[QUOTE="vieras";22607967]Ei tarvi laittaa mitään ylimääräistä. Nähtävästi kyseinen huutaja vaan haluaa ne housut, makso mitä makso :)[/QUOTE]

Niin ei tietenkään tarvitse laittaa, mutta jotenkin tuntuu nyt hassulta että toinen maksaa käytetystä enemmän kuin minä maksoin uudesta.. Kyllä mä luulen että sujautan juurikin sukat tai jonkun myssyn samaa sarjaa pakettiin mukaan! :) Tässä on vielä vuorokausi aikaakin ennen sulkeutumista, toivottavasti ei nyt enempää tuo hinta nouse.. (hassua tietty toivoa näin päin, mutta jotenkin hämmentävää, alkaa itse jo epäillä ja kyseenalaistaa housujen kuntoa yms.)

Näin on käynyt pari kertaa, viimeksi viikko sitten parkkitalon kanssa.
Totean ostajalle että huusit liikaa ja otan sen summan, joka on minusta kohtuullinen. Nyt näyttäisi käyvän samalla tavalla suksien kanssa.

Jos hirmusummia huutanut tulee katumapäälle, ei hän saa ostamatta jättämisestä kuin yhden negan tililleen, ellei ole tehnyt samaa useasti. Siksi ahnehtiminenkaan ei aina kannata.

Ai niin. Ja jos olisit kilpahuutajana etkä myyjänä, niin älytön hinta voi tarkoittaa myös sitä, että kaupat on sovittu huutiksen ulkopuolella eikä kohteessa näkyvällä hinnalla ole mitään tekemistä kauppasumman kanssa.

[QUOTE="vieras";22612361]Ihan ihme tyyppejä olette! Jos toinen on valmis maksamaan huudostaan hieman enemmän, miksi alkaa säälimään?[/QUOTE]

Tuolla ulkonakin hyvät asiakkaat saavat usein ekstroja, esimerkiksi ilmaisia tuotenäytteitä minipakkauksissa.

Huudon katkaisemista en kannata. Se on kilpahuutajia kohtaan väärin eikä sille pitäisi olla enää tarvetta, kun huutiksessa on myös Osta heti -toiminto. Joskus menneisyydessä huudon katkaisu saattoi olla mielekästä siinä vaiheessa, kun jollekin puoli vuotta kaupatulle vaatteelle vihdoinkin ensimmäinen ostaja ilmestyi.

Ihan yksinkertasesti tyhmä on se kuka maksaa yli-hintaa.Huutonetissäkään ei kukaan sua pakota ostamaan yhtään mitään..Ja järkevä ihminen osaa ajatella mitä mistäkin kannattaa maksaa ja sitten jättää ostamatta jos menee liiallisuuksiin.Ehkä tääkin nainen(?) vois sitten aatella kun tuote on kotiutunut että tuliko nyt liioteltua.

Mä saatan joskus ostaa sellasta mikä voi uutena maksaakkin enemmän. Olen nirso ja jos kerran jotain löydän niin huudan vaikka menis hiukan yli :D En jaksa yhden bodyn takia koko kaupunkia ravata etsimässä ;) Ota ihmeessä eiköhän hän tiedä mitä tekee :D

Jos ne sun housut on vaikka lindexin vakosamettihaalarit (ruskeat) tai viidakkokuosiset velourhaalarit, niin ne on tosi kysyttäjä ja itsekin olen maksanut niistä lähes 20 euroa, vaikka uutena maksoi aikanaan 13 euroa... Huutajat päättää hinnan, älä kanna huonoa omatuntoa korkeasta noussusta. Sinulle ollaan vaan kiitollisia, että myyt muiden kovasti etsimää tuotetta.

Itse myin aikoinaan tutta retro itämaiset norsut kylpytakin yli sadalla eurolla. Lähtönä oli 3,-.... Itse olin maksanut siitä pari euroa ja käyttänyt tytölläni oston ja myynnin välissä. Silloin hinta minua hirvitti, mutta ostaja oli tosi tosi tyytyväinen, kun sai haluamansa.

Ei todellakaan laiteta mitään mukaan. Itsekin olen useasti ihmetellyt kuinka paljon porukka maksaa vanhasta rojusta, josta itse ei kyllä maksaisi mitään. Tyhjistä xboxin laatikoistahan on ebaysta saatu jopa 100e, eikä todellakaan ole mikään yksittäistapaus. Tosin epäilemättä ostaja on olettanut että konsoli tulee mukana.

Yhteistyössä