Pitääkö mun ruveta kieltämään lapsen ja isovanhempien tapaamiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "alkup."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
9-vuotiaalla ei ole mitään asiaa pelata K-18 pelejä tai katsella sotaelokuvia, luultavasti niissäkin on yhdeksää vuotta korkeammat ikärajoitukset. Musta on hämmästyttävää, että näin monen mielestä se on täysin OK että lapsi katselee aikuisille tarkoitettuja elokuvia ja pelaa täysi-ikäisille tarkoitettuja pelejä. Mielestäni muutenkin isovanhempien luona pitäisi tehdä isovanhempien kanssa jotain, ei se ole mitään suhteen luomista, että siellä vaan katsotaan elokuvia ja pelataan pelejä.

[QUOTE="vieras";22605671]Enhän sulle niin sanonutkaan vaan tuolla mainitsemalleni nimimerkille.

Kuka ne pelit sinne mummolaan sitten ostaa? Tai sen pelikoneen? isovanhemmat? Suuremman ongelman joka tapauksessa näen siinä että mietitään isovanhempien erottamista lapsesta vaikka tiedetään kuinka tärkeitä he ovat lapselle.[/QUOTE]

Pappa ja mummu. Mennään kauppaan ja ostetaan just sitä, mitä lapsi haluaa. Hinnasta myöskin viis, mitä myöden lapsi ei osaa arvostaa mitään (kun pappa ja mummu ostaa uuden, jos jotain hajoaa). Ja en mä nyt kokonaan erottamassa ole. Kuten sanoin kesällä menee loistavasti: poika on mökillä, tykkää kalastaa ja tehdä pihatöitä jne. Ei ole sähköä niin ei ole pelikoneitakaan. Talvisaikaan ei voida olla mökillä ja ollaan vaan kerrostalossa sisällä pelaamassa :(

9-vuotiaalla ei ole mitään asiaa pelata K-18 pelejä tai katsella sotaelokuvia, luultavasti niissäkin on yhdeksää vuotta korkeammat ikärajoitukset. Musta on hämmästyttävää, että näin monen mielestä se on täysin OK että lapsi katselee aikuisille tarkoitettuja elokuvia ja pelaa täysi-ikäisille tarkoitettuja pelejä. Mielestäni muutenkin isovanhempien luona pitäisi tehdä isovanhempien kanssa jotain, ei se ole mitään suhteen luomista, että siellä vaan katsotaan elokuvia ja pelataan pelejä.

No ne k-18 merkinnät on mitä on, jotkut pelit mitkä on sallittu alle 18 vuotiaille pitäis mun mielestä kieltää kokonaan kaikilta, ja jotkut missä on k-18 merkintä on mun mielestä ihan soveliaita alle 18 vuotiaillekkin. Itse ainakaan en luota sokeasti tuohon merkintään vaan päätetään miehen kanssa itse onko peli sovelias vai ei.
Ja sotaleffat menee varmaan samaan kastiin... itse katsomalla päättää sopiiko omalle lapselle. Voi sotaleffoissa olla paljon sellaistakin mitä hyvin voi jo 9-vuotiaalle näyttää ja kertoa, ja kuuluuhan sota yleensä niihin aiheisiin mistä ne mummot ja pappat tietää jotain kertoa.

Tuskinpa siellä vaan katsotaan sotaleffoja ja pelataan kumminkaan, vaikka ne tässä keskustelussa suuressa osassa on.

[QUOTE="vieras";22605780]Uskomatonta että joku valittaa isovanhemmista kun ne ostaa lapselle kaikenlaista ja viettää lapsen kanssa aikaa...?[/QUOTE]

No voi hyvä luoja! Minä varmaan itse ostan lapselle kaiken tarvittavan ja kuten sanoin lapsenhoitoa tarvitessani minulla on kyllä muitakin paikkoja!

Unohdin taas, että palstalla ei saa valittaa mistään, kun aina jollain on asiat huonommin.

[QUOTE="vieras";22605754]
Tuskinpa siellä vaan katsotaan sotaleffoja ja pelataan kumminkaan, vaikka ne tässä keskustelussa suuressa osassa on.[/QUOTE]

Tässä kiteytettynä koko homma. Lapsi ei tosiaan tee MITÄÄN MUUTA!

[QUOTE="alkup.";22605861]Tässä kiteytettynä koko homma. Lapsi ei tosiaan tee MITÄÄN MUUTA![/QUOTE]

Tiedät koska olet kärpäsenä katossa? No sitten sun varmaan vaan täytyy rajoittaa tapaamista, ei saa olla koko viikonloppua mummolassa vaan saa olla siellä vain esim. klo. 12-16. Hoidat sitten itse ulkoilut ym määrittelemäsi ohjelmanumerot kun se niin tärkeää on.

[QUOTE="vieras";22605754]No ne k-18 merkinnät on mitä on, jotkut pelit mitkä on sallittu alle 18 vuotiaille pitäis mun mielestä kieltää kokonaan kaikilta, ja jotkut missä on k-18 merkintä on mun mielestä ihan soveliaita alle 18 vuotiaillekkin. Itse ainakaan en luota sokeasti tuohon merkintään vaan päätetään miehen kanssa itse onko peli sovelias vai ei.
Ja sotaleffat menee varmaan samaan kastiin... itse katsomalla päättää sopiiko omalle lapselle. Voi sotaleffoissa olla paljon sellaistakin mitä hyvin voi jo 9-vuotiaalle näyttää ja kertoa, ja kuuluuhan sota yleensä niihin aiheisiin mistä ne mummot ja pappat tietää jotain kertoa.

Tuskinpa siellä vaan katsotaan sotaleffoja ja pelataan kumminkaan, vaikka ne tässä keskustelussa suuressa osassa on.[/QUOTE]

No niin. Tässäkin sanot, että sinä ja miehesi päätätte, että mitä elokuvia lapsi saa katsoa ja mitä pelejä pelata. Miksi ap:n sitten pitäisi suostua siihen, ettei hän saa oman lapsensa kohdalla tehdä vastaavaa päätöstä?

No niin. Tässäkin sanot, että sinä ja miehesi päätätte, että mitä elokuvia lapsi saa katsoa ja mitä pelejä pelata. Miksi ap:n sitten pitäisi suostua siihen, ettei hän saa oman lapsensa kohdalla tehdä vastaavaa päätöstä?

Ja onko ap käynyt ne pelit läpi? Ei tietenkään pidä suostua mutta voi sitten miettiä kumpi on suurempi paha, jonkun pelin pelaaminen missä lukee k-18, vai se että ei saa tavata enään isovanhempiaan. Kun toisaalta ap ei voi myöskään täysin sanella mitä isovanhemmat pojalle saa näyttää, kertoa ja ostaa.

[QUOTE="vieras";22606040]Ja onko ap käynyt ne pelit läpi? Ei tietenkään pidä suostua mutta voi sitten miettiä kumpi on suurempi paha, jonkun pelin pelaaminen missä lukee k-18, vai se että ei saa tavata enään isovanhempiaan. Kun toisaalta ap ei voi myöskään täysin sanella mitä isovanhemmat pojalle saa näyttää, kertoa ja ostaa.[/QUOTE]

Kyllä mä ainakin mielestäni voin sanella mitä isovanhemmat saa mun lapsille näyttää, kertoa tai ostaa. Tietynlaisia leluja ei meille tule, tietynlaisia elokuvia ei katsota ja minkäänlaisia pelejä ei tietokoneellla pelata. Musta on täysin käsittämätöntä, että vanhemmilla ei olisi sananvaltaa tällaisiin asioihin. Kyllä musta on ehdottomasti vahingollista jos muutenkin vaikeasti hallittavissa oleva 9-vuotias yksinomaan katselee sotaelokuvia ja pelaa K-18-pelejä. Etenkin kun isovanhemmat itse sanovat, että eivät saa lasta kuriin.

Näissä keskusteluissa on aina sama lopputulos: isovanhemmille pitää olla helkkarin kiitollinen että ne ylipäätänsä haluaa lapsenlapsen kanssa olla, ihan sama mitä vahingollista ja kodin sääntöjen vastaista siellä tapahtuu....

Yhteistyössä