Onko Natuzzi-sohvat oikeasti hyviä? Onko joku muu merkki laadukkaampi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minä"

Vieras
Olen ostamassa sohvaa, ja haluaisin todella laadukaan kestävän nahkasohvan, jossa vankka runko, kimmoisat täytteet jne. Ettei menisi miksikään lapsiperheessä, vuosien saatossa.

Ja jos joku tietää syvemmin Natuzzi-sohvista, niin mitä eroa on tavallisilla ja Natuzzi Edition -sohvilla?

Jos oikeasti laatusohvan haluat ja olet siitä valmis maksamaan niin suosittelen toista italialaista, Poltona Frau- merkkiä. Helsingissä ainakin Töölössä Roverella niiden edustus.

[QUOTE="Minä";22605393]Kaipaisin vielä kommentteja ja kokemuksia Natuzzeista?[/QUOTE]

Meillà on aika iso valikoima erilaisia malleja ja toimitusaika noin 3 kk. Ei varastossa ole yleensà monta sataa eri vàrià ja materiaaleja. En tiedà miten Suomessa toimii

Minkàlaisia kokemuksia tai mielipiteità haluaist? Itse olen puhdistanut sohvat pari kertaa vuodessa kasvojenpesumaidolla ja se on riittànyt pitàmààn ne uudenveroisina. Ei ole pinta lohkeillut eikà naarmuuntunut

Onko rungoiltaan ja täytemateriaaleiltaan kestävä? Uskon kyllä että nahka on hoidettuna hyvä ja kestävä pinta. Ellei joissain osissa ole käytetty keinonahkaa?

[QUOTE="Minä";22605684]Onko rungoiltaan ja täytemateriaaleiltaan kestävä? Uskon kyllä että nahka on hoidettuna hyvä ja kestävä pinta. Ellei joissain osissa ole käytetty keinonahkaa?[/QUOTE]

hyvin on kestànyt sisukset ja runko ja kovassa kàytòssà ollut.

Paljon on istuttu. Ja löhötty. Ja syöty. Ja luettu sanomalehteä. Milloin on sutattu suklaata, milloin punaviiniä.

Vaikka sohva on vaaleaa nahkaa, niin silti on saatu aina kaikki tahrat pois. Mies puhdistaa sohvan 2Xvuodessa huonekalukaupan nahanpuhdistusaineella ja laittaa sen jälkeen hoito/suoja-ainetta.

Uskon, että sohva menee vielä toiset 10 vuotta. Verrattuna siihen, että tuttavamme samaan aikaan hankitut suomalaisvalmisteiset sohvat päätyi kaatopaikalle 6 vuodessa ja olivat jo karmeat, nuhjuiset, täytteet liikkuneet.

Viestini tavoittaa ketjun aloittajan aika myöhään. Uudet sohvat lienee hankittu jo. Kerron silti kokemukseni kotini Natuzzin sohvista. Olen ammatiltani entisöintiverhoilija. Verhoilen ja korjailen sekä antiikkia että uustuotantoa.

Meillä on Natuzzin kalusto 3 + 2 + 1. Tuo kahden istuttava sohva lötsähti parin vuoden käytön jälkeen keskeltä ja istuminen sohvassa kävi epämukavaksi, koska molemmat istuinosat viettivät keskelle. Avasin sohvan ja järkytys oli aika valtava, kun sisältä paljastui todella erikoinen lastulevy- ja pahvipalapeli. Runko on kunnollisen sohvan rungon irvikuva. Sohvan keskiosan pettämisen syyksi paljastui pala kaarelle taitettua pahvia ja pesusienen tapainen huokoinen pala vaahtomuovia, tämä siis kannatteli sohvaa keskeltä(niin kauan kuin kannatteli).

Tuon sohvan sisällöstä kirjoittaisi pitkänkin tarinan, mutta antanen sen nyt olla. Sohva vaati aika hurjan remontin, jotta siitä tuli taas käyttökelpoinen. Tekemieni korjausten avulla sohva on palvellut sittemmin hyvin. Kolmen istuttavassa(löhömekanismit molemmissa päissä) ja yhden istuttavassa löhölinnassa ei ole ongelmia ilmennyt. Nyt saan tutustua lopun kaluston sisustaan, kun irrotan päälikankaat pesua varten. Vaikka kankaat ovat vesipestäviä, veikkaisin ettei ihan joka Matti tai Maija ala niitä sohvista irti purkamaan. Kaikki kiinnitykset(niitit ja ruuvit ym. yllätykset) on poistettava ennen kuin päällinen irtoaa. Purkaminen vaatii erityistyökaluja, samoin kasaaminen.

Sohvakalusto on päässyt lisäajalle valtavan vaivan avulla. Takuuseen tuon sohvan lössähtäminen ei olisi mennyt, koska runko ei varsinaisesti ollut pettänyt vaan ihmeelliset lisäviritykset varsinaisten pehmusteiden alla. Parantelin samalla hieman runkoakin, koska siitä puuttui muutama tukiklossi ja runko tuntui anovan muutakin lisävahvistusta.

Eipä tulisi mieleeni ostaa minkäänlaista merkkisohvaa, koska se ei ole tae laadusta/kestävyydestä, paitsi ehkä kankaan kohdalla. Moni kakku päältä kaunis, mutta silkkoa sisältä.

Meillä vastaava kokemus kuin verhoilijalla. Meillä on kulmasohva, koottu kahdesta palasta. Keväällä palat eivät tnää viiden vuoden käytön jälkeen kestäneet kiinni toisissaan. Sain muutaman viikon odottelun jälkeen sohvan korjattuna takaisin. Koko ajan on ollut fiilis ettei sohvasta tullut entisensä ja tänään tarkempi tutkiskelu osoitti, että sohvan etureuna on antanut periksi. Ilmeisesti takuukorjaajan perusteellinen remontti selkänojan kanssa poiki nyt uuden vian. Olisi pitänyt rakentaa koko sohva uudelleen tuolloin. En enää suosittele kenellekään, tosi kehnoa tekoa, onneksi takuu 10 vuotta, silloin varmaan joutaa kaatopaikalle. Harmi, maksoi hurjasti ja nahka aivan loistava.

Vaikka aloittajaa tämä ei enää auta, niin ehkä jotakuta, joka etsii sohvaa ja googlettaa tämän keskustelun.

Meillä on yksi yli 10 v vanha Natuzzin kulmasohva, nahkaa. Ollaan oltu hurjan tyytyväisiä. Nyt ne kohdat, joissa istuttu eniten, on tietysti jo alkaneet vähän painua. Mutta sitä nyt voi tässä ajassa odottaakin.

Palat on ollut helppo irrottaa toisistaan siivouksen ja siirtämisten ajaksi. Silti loksahtaneet aina hyvin ja tiiviisti uudelleen yhteen. Eivät osat vieläkään liiku itsestään, kuten monissa muissa kulmasohvissa, joissa olen istunut. Nahka kestänyt hyvin, pari kertaa vuodessa mies sen käsittelee, kuten aiemmassa puheenvuorossa joku kuvannut. Vaikka sohvalle kaantunut esim. punaviiniä, sen on saanut vaaleasta nahasta kostealla pyyhkimällä pois hyvin.

Mökillä meillä on n. 5 v sitten hankitut Natuzzin 3+2 istuttavat sohvat. Nekin olleet kovassa kulutuksessa. Ei valittamista.

Nyt ostettiin uusi nahkainen kulmasohva, Plaza. Valkoisella nahalla. Vasta sen ostettuani olen törmännyt näihin hurjiin kokemuksiin sohvan sisuskalujen kestosta... On alkanut pelottaa, n. 4000 euroa kuitenkin tuosta sohvasta maksettiin, kun ajateltiin laatua ostavamme.

Saa nyt sitten nähdä miten käy. Toivottavasti meille ei käy huonostiuuden sohvan kanssa! Jos siis Natuzzi huonontanut jotenkin sohvien rakennetta. Toistaiseksi olemme tyytyväisiä.

Mutta olemme saaneet niin paljon huonoja kokemuksia uusista huonekaluista - palautimme esim. tilaamamme BoConceptin tuolit, koska laatu oli järkyttävän huonoa, samoin Pedron kotimaisen sohvan, jossa rakenne oli varmaan ok, mutta työn viimeistelyjälki hirveää - että jatkossa ostamme vain antiikkihuonekaluja. Mikä on kestänyt yli 100 vuotta, toiminee käyttökelpoisena meidänkin elinaikamme.

Ostimme valkoisen nahkaisen Natuzzi -kulmasohvan. Puolen vuoden käytön jälkeen kulmapalan kohdalla istuinosa jo täysin veltostunut. Todella epämukava istua viettävässä kuopassa. Sohvan hinta oli 4000e ja olemme pitäneet sohvaa todella nätisti. Aivan surkeaa laatua.

Meillä myös alle vuoden vanhat natuzzi plaza sohvat 2-3 hengen aivan käyttökelvottomat. Pehmusteet pettäneet ja kruunukalusteelta ei vastausta takuusta... reklaamaatioita tehty. Näitä ennen oli kaksi nojatuolia ja erillinen 3 hengen sohva jotka menivät vuoden käytön jälkeen takaisin kruunukalusteelle kolmen korjaus reissun jälkeen...

En suosittele natuzzia kellekkään!!!

Naapurilla Adean sohva usean vuoden vanha ja kuin uusi!

Meille ostettiin 1994 uuteen taloon kaikki uudet kalusteet ja vehkeet. Ero tuli 2001 ja Natuzzi sohvan vei vaimo mennessään. Minulle jäi mekanismilla varustettu lepotuoli. Eron aikaan ei sohvassa ollut mitään moitittavaa. Nojatuolissa olen istunut nyt yli 18 vuotta useita tunteja päivittäin ja joka ikinen päivä (olen työkyvyttömyyseläkkeellä). Painoni on vaihdellut 90-130kg välillä tänä aikana. Viimeisin tyttöystävä tunki usein syliin kiehnäämään, joten tuolissa on myös pantu. Tuoli ei enää näytä uudelta, mutta istumismukavuus on tallella. Nahka ei ole pahemmin kulunut mistään, mutta käsinojissa on kyynärpäiden kohdalla hieman patinaa. Siivoja on kertonut että toppausten välistä löytyy aina suolapähkinöitä ja karkkia sekä määrättömästi sikarintuhkaa. Jos joku tuoli kestää tällaisessa käytössä näin kauan, niin laadun täytyy olla varsin korkea. Mikäli vielä joskus joudun ostamaan istumishuonekaluja, niin merkki on taatusti Natuzzi.

12 vuottaa sitten ostimme erikois värisen kulmasohvan jonka nahka rupesi ns.holseilee tai lohkeilee parin vuoden päästä. Kyseisestä osasta nahka vaihdetiin takuuseen ja sanotiin että vaikka mitä tapahtuisi niin sen väristä nahkaa ei enää saa! Vaihdettu osa on hyvässä kunossa, mutta loput osat ovat ihan järkyttävässä kunnossa! Eli nahka ns hilseilee!

Interface on parempi kuin natuzzi (nahkaisena), meidän kokemuksien mukaan.
On eläimiä, lapsia, ja siivottomia yövieraita.

Meidän Natuzzi-mekanisminojatuoli hajosi ensimmäisen kerran jo takuuaikana,jolloin korjaaminen kesti kaksi kuukautta varaosan odottelun takia. Mekanismi hajosi uudelleen heti takuuajan umpeutumisen jälkeen. "Antiikkinahka" verhoilu meni käyttökelvottomaksi kolmessa vuodessa.

Täältä lähtee myös ääni Interfacelle, tosin nahkaisesta ei kokemusta. Pian 10 vuotta vanha sohva on erinomaisen hyvässä kunnossa. Untuvatäyte on aivan huippu.

Elvytän tämä vanhan ketjun kertomalla meidän Natuzzi-sohvastamme. Luulimme ostavamme normisohvaa hieman laadukkaamman sohvan, mutta petyimme pahan kerran. Meitä on on kaksi alle normaalipainoista aikuista ja sohva oli kuopalla jo neljän kuukauden käytön jälkeen. Nyt vuoden jälkeen sohvassa on tosi paha istua, koska siihen on muotoutunut syvät kuopat istumiimme kohtiin. Pehmusteet ovat pettäneet ja nahka on tosi rumasti venyneen näköinen. Sohvalla ei voi edes maata, koska siinä menee niin pahasti mutkalle ettei edes selkävaivaton sitä kestä.
Laatu on Ikean tasoa tai luultavasti heikompaa.
Ei kannata ostaa Natuzzi-sohvaa. Silkaa paskaa ovat.

Hauska kommentti yllä koska tuo voisi olla minun viestini. Ostimme Lanternasta 3kk sitten kalleimman natuzzin kulmasohvan mitä siellä oli. Hienoin nahka jne.. Hinta oli jotain vajaa 8000euroa. Valitimme nyt kun saumojen valkoinen väri oli lähtenyt ja raakanahka näkyi sieltä sun täältä. Yhdestä kohtaa oli pehmusteet karanneet ja istut ihan selkeästi kuopassa verrattuna 20cm päässä istumiseen.
Tänään tuli korjaaja. On ihan normaalia että tulee kuoppaa ja vanut karkaa. Näin on tehdas ilmoittanut. Nahka on löystyt. On kuulema tehtaan ohjeistuksen mukaista sekin että sitten vasta on toimenpiteitä jos nahka menee "kaksinkerroin". Kuluneet nahkakohdat maalattiin. Mitäs veikkaat pysyykö kauan valkoisena jos ruiskumaali tulee pintaan? Ei varmaan paria kuukautta enempää. Kuten yllä sanottiin luulimme että nyt on tyylikästä ja kestävä sohva. Tyylikkyys jäi liikeeseen ja laadukkuus tehtaalle. Aiemmat kaksi on ollut HAkolan sohvia jotka eivät ihan halvimpia ole mutta silti noin puolta edullisempia Natuzziin verrattuna ja pitää sanoa että tällaisen täytteen karkaamisongelmat alkoivat 1.5-2v kohdalla. Ei 4kk. Etsisin vastaisuudessa jonkun tyylikkään mutta ihan minkämerkkisen vain koska vaikea kuvitella että mikään laadullisesti tätä sohvaa juuri alittaa. Sitten sen tonnin tyykikkään sohvan voi vaihtaa vaikka kerran vuodessa kun on silti 8 krt natuzzia halvempi.

Yhteistyössä