Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
"viirupöllö"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22602059:
Mitäs te jehovalaiset olette mieltä homoliitoista tai homoseksistä ylipäätänsä? Löytyykö tähän käsikirjasta valmis vastaus ja mielipide?
Kuka tahansa, joka lukee raamattua, saa sieltä tietää Jumalan kannan homoseksuaalisuuteen. Oli uskonto sitten mikä tahansa.
Eli,, Jumala ei hyväksy homoseksuaalisuutta, enkä minä ainakaan uskaltaisi mennä suvaitsevaisuudessa luojamme, Jumalan edelle.

"zxz"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22602047:
Näin varmasti onkin että ihmisen pitää ainakin osin olla vähän lapsekas että ylipäätänsä voi Jumalaan uskoa. Oikein itseriittoinen ja mielestään fiksu ei pysty uskomaan, hän kun näkee asiat niin itselähtöisesti ja ihmiskeskeisesti.

Vaatii joustavampaa ajattelukykyä että voi nähdä ja uskoa asioita, joissa ei itse pönötä kaikkein ylimpänä.
Yks mun kaveri tapaa sanoa joskus etta se on hyva ,etta Jumala on Jumala eika han itse.

[QUOTE="viirupöllö";22602045]Vaikket minulta tätä kysynytkään, osaan tähän vastata. Paavali, joka oli Jeesuksen seuraaja, ja Jeesuksen valitsema apostoli, sanoi 1. Korinttiliaskirjeessä, että ihmelahjat poistuisivat.
Niitä ei enää tarvita, kun tosi uskonto on jo havaittavissa raamattua tutkimalla.
Jeesus käski seuraajiensä jaljitellä häntä saarnaamalla, kertomalla Jumalan valtakunnasta, joka tulee poistamaan kaiken pahuuden.[/QUOTE]

Eli olet JT? Jeesus itse sanoo, että te tulette tekemään samoja tekoja ja vielä suurempiakin. Jos laitat vielä tarkat lainaukset, niin nopeammin pääsen mukaan. Jeesus itse sanoo: "vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa". Missään kohtaa Jeesus ei käytä sanaa jäljitellä. Jumala antaa itse voiman Pyhän Henkensä kautta opettaa evankeliumia, parantaa sairaita jne.

äiti 44 v
[QUOTE="viirupöllö";22602104]Kuka tahansa, joka lukee raamattua, saa sieltä tietää Jumalan kannan homoseksuaalisuuteen. Oli uskonto sitten mikä tahansa.
Eli,, Jumala ei hyväksy homoseksuaalisuutta, enkä minä ainakaan uskaltaisi mennä suvaitsevaisuudessa luojamme, Jumalan edelle.[/QUOTE]

En minäkään mutta kysyinkin jehovalaisten kantaa.

Oletko sinä "viirupöllö" jehovantodistaja?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22602047:
Näin varmasti onkin että ihmisen pitää ainakin osin olla vähän lapsekas että ylipäätänsä voi Jumalaan uskoa. Oikein itseriittoinen ja mielestään fiksu ei pysty uskomaan, hän kun näkee asiat niin itselähtöisesti ja ihmiskeskeisesti.

Vaatii joustavampaa ajattelukykyä että voi nähdä ja uskoa asioita, joissa ei itse pönötä kaikkein ylimpänä.
Niinpä, ihmisen tulee nöyrtyä Jumalan edessä. Joka tapauksessa jokainen meistä tulee olemaan kerran Hänen valtaistuimensa edessä viimeisellä tuomiolla ja jos emme ole taipuneet Hänen tahtoonsa eläessämme, joudumme joka tapauksessa kohtaamaan Hänen suuruutensa ja oikeudenmukaisuutensa siinä hetkessä. Se minkä olemme ansainneet, kadotuksen. Loppuun asti omalla tahdolla. Jumala ei ketään väkisin taivaaseen vie.

1.*Kor. 13:8
Näin ajattelinkin, että oli tästä paikasta kyse. Tässähän puhutaan siitä hetkestä, kun olemme taivaassa. Rakkaus pysyy iäti, koska Jumala on Rakkaus. Kielilläpuhuminen ja profetoiminen ei enää taivaassa hyödytä, koska uskomme muuttuu näkemiseksi. Armolahjat on tarkoitettu maahan, että Jumalan valtakunta menisi eteenpäin. Lueaps siitä eteenpäin 10.jae. "Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista."

"vieras"
Paljon olisi Jumalalla kostettavaa, jos jokaisen kirkosta eroamisen kostaisi. Miten kävisi niiden ihmisten, jotka eivät ole koskaan Jumalasta kuulleetkaan? Kristinuskon jumalakuva on kuitenkin armollinen ja lempeä. Vanhan testamentin heimojen Jumala oli vielä kovin kostonhimoinen, mutta jumalakuva lempenee Uutta testamenttia kohti. Toisaalta on mielenkiintoista, että moni varmasti pysyy kirkossa tämänkaltaisen ajattelun takia. Blaise Pascalin pelurin todistus Jumalan olemassaolosta näyttää siis toimivan ihmisten mielissä, kannattaa uskoa, jos Jumala onkin olemassa ja vaikuttaa elämään ja pelastukseen.

[QUOTE="viirupöllö";22602214]Miksi se sinua kiinnostaa? Eikö ennemmin pitäisi kiinnostaa Jumalan näkemys asioista?[/QUOTE]

No ihan että voi laittaa oikeaan kehykseen sinun kommentit. Mutta olen jokseenkin 100 %:n varma, että olet JT.

äiti 44 v
[QUOTE="viirupöllö";22602214]Miksi se sinua kiinnostaa? Eikö ennemmin pitäisi kiinnostaa Jumalan näkemys asioista?[/QUOTE]

No Jumalan näkemys homoliitoistahan me tiedetään, kuten itsekin totesit. Sen sijaan, me täällä EI tiedetä oletko jehovalainen. Ymmärrän kyllä jos et kehtaa myöntää olevasi. Hävettäisi itseänikin.

"viirupöllö"
Eli olet JT? Jeesus itse sanoo, että te tulette tekemään samoja tekoja ja vielä suurempiakin. Jos laitat vielä tarkat lainaukset, niin nopeammin pääsen mukaan. Jeesus itse sanoo: "vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa". Missään kohtaa Jeesus ei käytä sanaa jäljitellä. Jumala antaa itse voiman Pyhän Henkensä kautta opettaa evankeliumia, parantaa sairaita jne.
Jeesus antoi seuraajilleen tehtäväksi tehdä opetuslapsia, kaikista kansoista...maan ääriin asti.
Jeesus itse ei reilun kolmen vuoden saarnaamisensa aikana ehtinyt opettaa kuin suhteellisen pientä määrää ihmisiä. Siinä mielessä Jeesuksen seuraajat tekevät siis nyt vielä suurempia tekoja, kun on mahdollista kertoa Jumalan valtakunnasta ympäri koko maan, kaikille ihmisille.

[QUOTE="viirupöllö";22602104]Kuka tahansa, joka lukee raamattua, saa sieltä tietää Jumalan kannan homoseksuaalisuuteen. Oli uskonto sitten mikä tahansa.
Eli,, Jumala ei hyväksy homoseksuaalisuutta, enkä minä ainakaan uskaltaisi mennä suvaitsevaisuudessa luojamme, Jumalan edelle.[/QUOTE]

3.Mooseksen kirja 18:22, Galatalaisille 5:19-21.

"viirupöllö"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22602246:
No Jumalan näkemys homoliitoistahan me tiedetään, kuten itsekin totesit. Sen sijaan, me täällä EI tiedetä oletko jehovalainen. Ymmärrän kyllä jos et kehtaa myöntää olevasi. Hävettäisi itseänikin.
Sinuahan kiinnosti Jehovan todistajien suhtautuminen homoseksuaalisuuteen, ja homolliitoihin.
Eikö? Ja nyt sanoit että sinua kiinnostaakin minun uskontoni.
MInä en häpea Jumalaani, ja yritän kovasti olla yös hapäisemättä hänen nimeään.

Aika hurjasti sanottu. Mä kommentoin suoraan Raamtusta ja sen voi sanoa olevan Jumalan sanaa. Mutta että mun omat kommentit olisivat = Jumalan kommentit/näkemys, no way!

[QUOTE="vieras";22602212]Paljon olisi Jumalalla kostettavaa, jos jokaisen kirkosta eroamisen kostaisi. Miten kävisi niiden ihmisten, jotka eivät ole koskaan Jumalasta kuulleetkaan? Kristinuskon jumalakuva on kuitenkin armollinen ja lempeä. Vanhan testamentin heimojen Jumala oli vielä kovin kostonhimoinen, mutta jumalakuva lempenee Uutta testamenttia kohti. Toisaalta on mielenkiintoista, että moni varmasti pysyy kirkossa tämänkaltaisen ajattelun takia. Blaise Pascalin pelurin todistus Jumalan olemassaolosta näyttää siis toimivan ihmisten mielissä, kannattaa uskoa, jos Jumala onkin olemassa ja vaikuttaa elämään ja pelastukseen.[/QUOTE]

Kyllä. Jumala on armollinen ja Hänen armonsa näkyy nimenomaan siinä, että Hän lähetti Poikansa, jotta meidän ei tarvitsisi kuolla. Jolla Poika on, sillä on Elämä. Jolla ei Poikaa ole, sillä ei ole Elämää :(. Itse Jeesus kyllä ei anna kuvaa mistään kovinkaan lempeästä "uskonnosta". Kapea on se tie, ja ahdas portti, joka elämään vie. Vain harvat sen löytävät. Ja kuitekin Jumalan tahto on, että jokainen pelastusi.

äiti 44 v
[QUOTE="viirupöllö";22602313]Sinuahan kiinnosti Jehovan todistajien suhtautuminen homoseksuaalisuuteen, ja homolliitoihin.
Eikö? Ja nyt sanoit että sinua kiinnostaakin minun uskontoni.
MInä en häpea Jumalaani, ja yritän kovasti olla yös hapäisemättä hänen nimeään.[/QUOTE]

Siksihän minun juuri pitääkin tietää, että PUHUTKO SINÄ jehovantodistajan suulla, pöllö!

Jos jt:lta kysytään niin odotan että jt vastaa eikä mikä tahansa pöllö.

äiti 44 v
Sonette, huhuu!!! Muutama kysymys jonossa odotamassa kommentejasi. Tylsää kirjoitella kanssasi, kun hyppäät kysymysten ohi. Tuntuu, että noukit sieltä vain ne, joihin sinulta löytyy vastaus. En tiedäkin on ihan hyvä vastaus ihmiselle.
No jehovalaisethan tyypillisesti on tuollaisia ulkolukurimpsujen luettelijoita. Pääkoppaan on syötetty tiedot joita sitten soitetaan kuulijoille uudestaan ja uudestaan. Kun kysyt jotain mitä ei ole päähän syötetty (vielä) niin kone sekoaa.

[QUOTE="viirupöllö";22602261]Jeesus antoi seuraajilleen tehtäväksi tehdä opetuslapsia, kaikista kansoista...maan ääriin asti.
Jeesus itse ei reilun kolmen vuoden saarnaamisensa aikana ehtinyt opettaa kuin suhteellisen pientä määrää ihmisiä. Siinä mielessä Jeesuksen seuraajat tekevät siis nyt vielä suurempia tekoja, kun on mahdollista kertoa Jumalan valtakunnasta ympäri koko maan, kaikille ihmisille.[/QUOTE]

Ok. Tulee kuva sinun jutuistasi, että Jumalan kaikkivaltius on melkoisen rajoitettua. Kyllä Jeesus itse vain sanoo, että tulemme tekemään niitä tekoja, mitä Hänkin teki. Tästä ei kannata enempää vääntää. Sä ajattelet, niinkuin ajattelet. Mä ja monet muut ovat nähneet, että Jumala edelleen parantaa, vapauttaa jne.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä