Mikä on hyväpalkkainen ammatti??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja duunari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jep, että palkka on ainoa syy opiskella joku ammatti. Mieti nyt hyvä ihminen realistisesti, että jaksatko tehdä jotain duunia vuodesta toiseen vain siksi, että siitä maksetaan hyvin. Itse en ainakaan jaksaisi.

Niin...mutta minä olen jo opiskellut ammatin, josta olin oikeasti kiinnostunut ja jota periaatteessa rakasta ja haluaisin tehdä! Mutta kun järjestelmästä on tehty sellainen, että se on jo alle vuodessa syönyt kaiken sen mun mielenkiinnon enkä saa tästä periaatteessa rakastamastani työstä mitään henkistä tyydytystä. Ja kun palkkakin on sitä luokkaa, että mua suoraan sanottuna v**uttaa joka kerta, kun kuulen/luen paljonko muilla aloilla tienaa niin ei sekään oikein motivoi.

Näin ollen mä ajattelen, että jos noista edes toisen asian sais kuntoon. Ja rahan takia mä siä töissä kuitenkin loppupeleissä käyn...

[QUOTE="Alisa";22589283]Ei sitä rahan himon takia kannata mennä siihen ammattiin.
Itse olen sairaanhoitaja, rakastan ammattia, vaikkei palkka ole hävin suuri[/QUOTE]

Kutsumusta ei voi laittaa leivän päälle :rolleyes: Tosin kyllä hoitajakin pääsee ihan hyville ansioille, satunpa tietämään yhden jonka tän vuoden brutto on reilu 60000 :whistle:

Ainiin, tilitarkastajaksi pääsee kyllä ihan tradenomin (eli ammattakorkea) tutkinnolla, mutta palkka jää silloin varmaan n. 3000 euroon...

Pääseekö "pelkillä" tradenomin papereilla sitten kuinka helposti noihin tilintarkastajan hommiin? Toi 3000 euroa päivätyöstä olis mun mittapuulla jo tosi ok. :) Jotenkin sellaiset monen vuoden maisterin opinnot tässä iässä tuntuu kauheen puuduttavalta ajatukselta, vaikka periaatteessa tykkäänkin opiskella ja lukea...

Kutsumusta ei voi laittaa leivän päälle :rolleyes: Tosin kyllä hoitajakin pääsee ihan hyville ansioille, satunpa tietämään yhden jonka tän vuoden brutto on reilu 60000 :whistle:

No kerron nyt ihmeessä missä hän työskentelee!? Ja millaisilla työajoilla? Tuskin ainakaan Suomessa...

Oon mä ulkomaille muuttamistakin ihan tosissani harkinnut, mutta musta se tuntuu kuitenkin aika rankalta vaihtoehdolta joko jättää perhe tänne tai sitten, että perhe joutuisi muuttamaan pois Suomesta vain sen takia, että mä voisin tehdä työtä, josta pidän.

[QUOTE="alkup.";22592503]No kerron nyt ihmeessä missä hän työskentelee!? Ja millaisilla työajoilla? Tuskin ainakaan Suomessa...[/QUOTE]

Ihan Suomessa työskentelee. Nää jononpurku- yms. lisäleikkaukset antaa aika hyvin lisätienestiä hoitajalle kun jokusen vuoron kuukaudessa käy tekemässä, samoin kuin tehtäväkohtaiset lisäkorvaukset mitä normipalkan päälle maksetaan kun ottaa tiettyjä vastuualueita työssään :whistle:

Mutta joo, ei ihan normi 3-vuorotyössä noille ansioille pääse, kyllä siihen joutuu ekstraa tekemään päälle. Mikäs sen mukavampaa kun tehdä työtä josta tykkää ja saada vielä hyvästi siitä liksaa, tehköön niin kauan ku itse jaksaa ja diggaa :)

mietin mihin perus koulun jälkeen opiskella en tahtoisi lääkäriksi mutta kokiksi joo mutta sanotaan että huono palkka ja rakas työ. haluaisin ok palkan ja sillee,mutta myös sellanen että lukioo ei tartteis käyä

[QUOTE="alkup.";22592383]Niin...mutta minä olen jo opiskellut ammatin, josta olin oikeasti kiinnostunut ja jota periaatteessa rakasta ja haluaisin tehdä! Mutta kun järjestelmästä on tehty sellainen, että se on jo alle vuodessa syönyt kaiken sen mun mielenkiinnon enkä saa tästä periaatteessa rakastamastani työstä mitään henkistä tyydytystä. Ja kun palkkakin on sitä luokkaa, että mua suoraan sanottuna v**uttaa joka kerta, kun kuulen/luen paljonko muilla aloilla tienaa niin ei sekään oikein motivoi.

Näin ollen mä ajattelen, että jos noista edes toisen asian sais kuntoon. Ja rahan takia mä siä töissä kuitenkin loppupeleissä käyn...[/QUOTE]

Vaihda, hyvä ihminen, työpaikkaa! Jos vaikka osastotyö on jo nähty, on vielä monta kokeilun arvoista juttua! Älä uraudu, vaan heittäydy! Itselläni ei ole ollut montakaan tylsää päivää ja olen totisesti kolunnut vaikkamitä...