lapsen hiusten värjääminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22583817]Hennalle ja muille hennaväreissä oleville aineille voi myös herkistyä. Ja suuri osa muka luonnollisista hennaväreistä sisältää myös samoja kemikaaleja kuin tavalliset hiusvärit.[/QUOTE]

No ei ne värit mitä minä olen nähnyt myytävän kyllä sisällä mitään kemikaaleja, ne koostuvat pelkistä kuivatuista ja jauhetuista kasvinlehdistä. Ns. mustalle hennalle voi herkistyä niin etteivät mitkään tavalliset hiusvärit enää sovi, koska se sisältää jotain kemikaalia, mutta aito henna ei aiheuta samankaltaisia reaktioita. Ymmärtääkseni se ei ole mitenkään erityisen herkistävää tai allergisoivaa.

Tosin en kyllä silti värjäisi alle 15v. hiuksia edes hennalla, monestakin syystä.

Mikset kokeile ekoväriä? Saa ekokaupoista eikä sisällä vaarallisia kemikaaleja... Tai tietty ne jotain kemikaaleja sisältää, mutta ainakaan ei haise niinku tavalliset joten olettaisin et on parempia. Mä oon käyttäny Herbatint-merkkistä ekoväriä.

meidän naapuri värjännyt hiuksiaan jo todella nuoresta alkaen ja todella usein..tavallisilla ja shokkiväreillä. Nyt ikää 21v ja ei pysty värjäämään enään ollenkaan hiuksiaan.kutitus ja kirvely on niin kauheaa ja kestää tasan niin kauan,kun väri kasvaa/kuluu pois tai sit pakko leikata hiukset lyhyiks.

[QUOTE="mä";22583861]Mikset kokeile ekoväriä? Saa ekokaupoista eikä sisällä vaarallisia kemikaaleja... Tai tietty ne jotain kemikaaleja sisältää, mutta ainakaan ei haise niinku tavalliset joten olettaisin et on parempia. Mä oon käyttäny Herbatint-merkkistä ekoväriä.[/QUOTE]
Tämä ei ole täysin luonnonväri.

BDIH sertifioituja värejä on muistaakseni Santella ja Logonalla, mutta niillä ei saa niin suurta muutosta aikaan. Juurikasvun muodostuminen on kuitenkin vähäsempää, kun haalistuvat kauniimmin.

Pari vuotta sitten osallistuin satunnaisesti valitun "kontrolliryhmän" jäsenenä suureen rintasyöpätutkimukseen. Kysymyslomakkeessa kyseltiin tutut elintavat ym. (liikunta, tupakointi, e-pillerit ym.) mutta niiden lisäksi erittäin tarkkaan kysyttiin myös hiusten värjäämisestä! Siis miten paljon värjännyt hiuksia, milloin aloittanut, miten usein jne.

Tämä pisti kyllä miettimään, että miten kauheita myrkkyjä ne hiusvärit todella ovatkaan, kun ilmeisesti epäillään tai ainakin kartoitetaan yhteyttä rintasyöpäänkin???

Ja niin, en värjäisi lasten hiuksia enkä ole omianikaan enää moneen vuoteen värjännyt...

Yhteistyössä