lapsen hiusten värjääminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Khimaira

Vieras
Olen värjännyt kerran 10-v tytön ( kohta 11-v ) kevytvärillä ja nyt ostin uuden paketin kun tyttö tykkäsi väristä ja haluaa uuden värin :D

Nyt katsoin että paketissa lukee " ei lasten hiuksiin" - lukeeko niin kaikissa hiusväripaketeissa vai...? Tämä on Garnierin HerbaShine- kevytväri.

onko lapsilla sitten niin hauraat hiukset ettei värejä suositella lapsen päähän ( vaikka itse värjäsin 4lk ensimmäisen kerran hiukset, enkä muista oliko ihan kestovärikin )

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Meillä tulevan eskarilaisen tukkaan on laitettu kahdesti 10pesun vaahtoväri, mutta en tiedä onko siinä lukenu. Kampaaja on kuitenkin todennut värin olevan sopiva.

Mä laitoin kanssa tuon vaahtovärin, joka kestää sen 8- 10 pesua. Lukeekohan kaikissa paketeissa tuo sama teksti :snotty:

Kait se riippuu ihan hiuksen laadusta.
Varasin 12v tytölleni ekan hiusten värjäysajan kampaajalle elokuuksi ja varatessani kysyin että minkä ikäiselle suosittelevat hiusten värjäystä kestoväreillä. 3 kampaajaa antoi mielipiteen ja kaikki olivat sitä mieltä että 10-11v ..
Mä olen värjänny kevytvärillä ekan kerran kun tyttö oli 9v. Tytöllä paksut hiukset.. Kampaaja ei nähnyt mitään väärää siinä että värjäsin noin nuorelle jo..

Kampaaja ei suositellut lasten hiusten värjäämistä kokonaan, vaan ainoastaan kevytsävytteen laittoa raidoiksi, niin, ettei väri levitetä päänahkaan asti. Syynä se, että minimoidaan myrrkyjen imeytyminen päänhan kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Meillä tulevan eskarilaisen tukkaan on laitettu kahdesti 10pesun vaahtoväri, mutta en tiedä onko siinä lukenu. Kampaaja on kuitenkin todennut värin olevan sopiva.

Mä laitoin kanssa tuon vaahtovärin, joka kestää sen 8- 10 pesua. Lukeekohan kaikissa paketeissa tuo sama teksti :snotty:

Lukee, varmaan juuri siksi, kun kemikaalit imeytyvät päänahkaan. Yksi värjäys ei haittaa, mutta jatkuva värjääminen ei ole hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Malai:
Kait se riippuu ihan hiuksen laadusta.
Varasin 12v tytölleni ekan hiusten värjäysajan kampaajalle elokuuksi ja varatessani kysyin että minkä ikäiselle suosittelevat hiusten värjäystä kestoväreillä. 3 kampaajaa antoi mielipiteen ja kaikki olivat sitä mieltä että 10-11v ..
Mä olen värjänny kevytvärillä ekan kerran kun tyttö oli 9v. Tytöllä paksut hiukset.. Kampaaja ei nähnyt mitään väärää siinä että värjäsin noin nuorelle jo..

No ei tietenkään, koska olet maksava asiakas.

Allergisen reaktion voi tehdä. Mutta se ei johdu iästä. Jokainen väripaketti suosittelee tekemään allergiatestauksen ennen värjäämistä ikäänkatsomatta.
Jostain terveyslehdestä olen lukenut, että iällä on väliä. Lapsen päänahka on aikuisen päänahkaa ohuempi ja aineet imeytyvät helpommin lapsen päänahan läpi. Jos haluatte, että lapsenne voi aikuisena värjätä hiuksiaan, niin alkaa altistako heitä lapsena väreille. Aikuisena altistuksen kestää paremmin.

miks eskariin menevän hiuksiin on laitettu väriä????????????????? ei mun mielest sen ikänen tarvii vielä mitään värejä päähänsä vaan pitää olla oma itensä vielä siinä iässä. meillä on likka alkanut hinkua 4 luokalla jotain värejä ja siloin laitettiin hiukan raitoja. nyt menee 6 ja nytkin laitetaan raitoja hiukan.

Mä oon ite 11v ja mulle ollaan värjätty ensimmäisen kerran eskarissa ihan pari raitaa kevytvärillä.Sit sain koko pään joskus 3luokal kevyt väril.sit sain kestoväril raitoi ja nyt mul on koko pää ruskeena kestoväril jonka värjäs kampaaja.Kannattaa ottaa huomioon jos on blondi esim minä oikeasti ja jos värjää tummiksi kuten min niin siitä tulee ruma juurikasvu näyttää ikäänkuin kaljuuntuisi.Jos haluat ettei juurikasvua tule niin hiuksia pitää värjätä melkein koko ajan.Tiedän kyllä riskit että aikuisena saattaa vasta tulla jotain ei se välttämättä heti tule.Mutta mä oon päättäny etten enää värjää koska uutisissa sanottiin että yli puolet suomalaisista on saanut jonkun reaktion.Mutta minun mitelestä voi jo 11 vuotiaan pään ainakin kevyt värillä värjätä.Äiti sanoi minulle että tämä oli vika kerta kun värjään kestovärillä.Ja ei kevyt väreissä tule juurikasvua, ne haalistuu.Viva merkkiä en suosittele niistä tulee väärän väriset.Terveisiä sinun tytöllesi.Minun mielestä voit hänelle ainakin ´kevytväriä laittaa.

Olen värjännyt kerran 10-v tytön ( kohta 11-v ) kevytvärillä ja nyt ostin uuden paketin kun tyttö tykkäsi väristä ja haluaa uuden värin :D

Nyt katsoin että paketissa lukee " ei lasten hiuksiin" - lukeeko niin kaikissa hiusväripaketeissa vai...? Tämä on Garnierin HerbaShine- kevytväri.

Garnien väri on todella hyvä mutta kaikissa mitä olen käyttäny niin lukee ei lapsille.

Miks noin pienten hiuksia jo värjätään? Eikö ne vois olla vielä luonnolisen värisiä? Mitä jos väristä tuleekin joku allergia tms eikä voi sit aikuisena värjätä ollenkaan? Luulen että tyttö on silloin katkera äidilleen kun antoi lapsena värjätä.

Miks noin pienten hiuksia jo värjätään? Eikö ne vois olla vielä luonnolisen värisiä? Mitä jos väristä tuleekin joku allergia tms eikä voi sit aikuisena värjätä ollenkaan? Luulen että tyttö on silloin katkera äidilleen kun antoi lapsena värjätä.
Juuri jossakin luki, että allergisoituminen nuorena on todennäköisempää kuin myöhäisemmissä värjäyksissä.

[QUOTE="vieras";22583802]Jos jollain lapsen hiuksia värjäisin niin hennalla.. Se kun on luonnollinen tuote.[/QUOTE]
Hennalle ja muille hennaväreissä oleville aineille voi myös herkistyä. Ja suuri osa muka luonnollisista hennaväreistä sisältää myös samoja kemikaaleja kuin tavalliset hiusvärit.

Lapsen päänahka on ohuempi kuin aikuisella ja siksi kemikaaleja pääsee enemmän pään sisälle.

Pyrin vastustamaan kaikkinaista nipotusta, mutta huomaana löytäneeni nyt oman nipotuskohtani eli sävähdin ajatusta jotta joku värjää lapsen hiukset.
Touche!
:stick:

Yhteistyössä