Elatusmaksun määrä,maksajan tulot,saajan tulot? Kertokaas..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "peikko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"peikko"

Vieras
Minua kiinnostaisi kuulla että mitenkä teillä jotka saatte elareita homma toimii?
Tarkkoja summia ei tietenkään tarvitse kertoa mutta kiinnostaisi kuulla että minkälaista summaa etävanhempi maksaa lähivanhemmalle ja minkälaiset tulot on etävanhemmalla ja minkälaiset taasen lähivanhemmalla? Kuinka paljon lähivanhemman tulot vaikuttavat etävanhemman elatusmaksun suuruuteen.

Maksaa 150 yhdestä lapsesta. Tarkkoja tuloja en edes tiedä. Veikkaan n. 4500 bruttoa. Mun brutto 2600. Mitään sopimusta ei olla koskaan tehty vaan suullisesti sovittu tuo summa.

Maksaa yhdestä 170€, se sovittiin ihan yhteisesti. Hänen tuloihinsa verrattuna se ei ole kovin paljon, mutta en ole rahanahne ja minulle tärkeämpää on hyvien välien säilyminen kuin iso rahasumma. Toki olen lapsen kanssa rahallisesti tiukilla, mutta pärjätään kuitenkin.

[QUOTE="vieras";22572872]isä maksaa 150e kk yhdestä lapsesta. tulot noin 1700e käteen kk[/QUOTE]

nioo ja minä opsikelija, eli käytännnösä se opintotuki.
kun valmistun ja on työpaikka niin n.1900e jää käteen kk riippuen lisistä

Maksaa yhdestä 170€, se sovittiin ihan yhteisesti. Hänen tuloihinsa verrattuna se ei ole kovin paljon, mutta en ole rahanahne ja minulle tärkeämpää on hyvien välien säilyminen kuin iso rahasumma. Toki olen lapsen kanssa rahallisesti tiukilla, mutta pärjätään kuitenkin.

Miten sä saat noi kaksi asiaa liittymään toisiinsa? Tarkoitatko että jos isä maksaisi enemmän niin se olisi ajasta pois minkä viettää lapsen kanssa? Vai jos joutuisi maksamaan enemmän niin välit menisivät poikki? Kaikkien perkeleiden kanssa te niitä kakaroita tehtailette! :popcorn:

420e /kk pitäis saada,mutta aina ei saa.Kolme muksua.

Paska vaan kun papereissa lukee "elatusvelvollinen maksaa KUUKAUSITTAIN ko summan VARALLISUUTENSA mukaan" joka kk läheskään en saa edes osaa..

150€/kk maksaa isä mulle, meillä elatus on laskettu niin että mun elatusvastuu on 250€ ja exän 150€ koska kuulemma tienaan enemmän. faktatietoa mulla ei ole, enkä ole jaksanut vaivautua sitä selvittämäänkään.. kait se tienaa ihan hyvin kun se asuntolainakin sai :)

Meidän elari sovittiin v. 2000, sitä ei siis määrätty vaan sovittin keskenämme ja lasten valvoja vahvistu summan. Joka nykyrahassa on 200 euroa kuussa, enkä ole hakenut siihen korotuksia. Eksä tienasi tuohon aikaan n. 3.300 euroa kuussa ja omat tulot taisivat olla n. 2.500 euroa kuussa.

miehelle määrätty maksettavaksi 50e/kk ja loput kelasta, mutta on nyt maksanut 150e kun on ollut paremmat tulot.

joskin nyt hoksasin että se äiti taitaa nyt saada siis 150e plus kelasta sen lopun siitä minimistä, koska kelassa luullaan että mies maksaa 50e... no samapa tuo. Eiköhän se tarpeeseen mene. Tosin meillä itellä on taas tiukkaa remontin ja muun kanssa joten voisi varmaan vähentää tuota itsemaksamaamme summaa jos kerta kelalta saa kuitenkin taas kun on paperit voimassa. Pitääkin kysyä.

[QUOTE="tiina";22574732]Minä voin vastata, olen tosin maksajan roolissa; eli maksan 126, 80e / kk, ja palkkani on bruttona 2580e/ kk[/QUOTE]

Ja isän tulot ovat varmaan tuplat minuun verrattuna.

Yhteistyössä