Maxomorran vaatteista tietävät! Onko reilua/niukkaa mitoitusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lissu"

Vieras
Mietin tässä... ajattelin tilata lapsille vaatetta netistä, Maxomorran paidat. Mutta kuinka reilua kokoa ne on? Esim. tuo 5 v tyttö on nyt jotain 112 cm pitkä, ja osa 110 vaatteista on jo jäänyt pieniksi, varsinkin paidat. Saisi olla 116. Mutta kun Maxomorran vaatteet on joko 110/116 tai 122/128, niin onko tuo isompi koko sitten valtavan iso?

Meillä poika n 110 cm pitkä ja hällä Maxomorran paitoja kokoa 122/126. Aika isoja on (verrattuna IdaT tai Småfolk), mutta tarv. hihoja käärimällä hyvinkin voi jo käyttää. Muutoin Maxomorran vaatteissa hinta-laatu kohdallaan!

REILUA! Tytöllesi sopii8 110/116 vielä hyvän aikaa.

Mun ekaluokkalainen käyttää maxon 122/128 tunikoita, eikä ne oo yhtään pieniä ,muista vaatemerkeistä taas pitää olla 140 cm että menee päälle. Siis sataneljäkymmentä.

Poika 5v on jokseenkin yhtä pitkä, 112 cm ja käyttää 110/116 cm maxomorran paitoja.

Eli ota 110/116. :)

[QUOTE="vieras";22560344]Meillä poika n 110 cm pitkä ja hällä Maxomorran paitoja kokoa 122/126. Aika isoja on (verrattuna IdaT tai Småfolk), mutta tarv. hihoja käärimällä hyvinkin voi jo käyttää. Muutoin Maxomorran vaatteissa hinta-laatu kohdallaan![/QUOTE]

Mä olen myös kuullut hyvää hinta-laatusuhteesta, joten ajattelin kokeilla. :) Jos mä uskaltautuisin tilaamaan sitä isompaa koko sitten, sopivat sentään joskus, jos ovat valmiiksi jo pieniä niin sitten on rahat menneet ihan hukkaan...

[QUOTE="vieras";22560356]REILUA! Tytöllesi sopii8 110/116 vielä hyvän aikaa.

Mun ekaluokkalainen käyttää maxon 122/128 tunikoita, eikä ne oo yhtään pieniä ,muista vaatemerkeistä taas pitää olla 140 cm että menee päälle. Siis sataneljäkymmentä.

Poika 5v on jokseenkin yhtä pitkä, 112 cm ja käyttää 110/116 cm maxomorran paitoja.

Eli ota 110/116. :)[/QUOTE]

Ok, sitten muutin mieltäni ja otan 110/116! :) Kun teillä on kerran samankokoinen lapsi niin luulisi että paidat menee meillekin sitten.

Minä olen ostanut yhden ainoan Maxomorran puuvillaisen bodyn ja onneksi en ostanut enempää niitä, vaikka olivat kivan näköisiä. Body OLI kokoa 62 cm, mutta kahden 40 asteen pesun jälkeen se oli kutistunut niin paljon, ettei mennyt enää 60 cm vauvan päälle. Muihin bodyihin verrattuna olisin sanonut sen kooksi lopulta 56 cm. Pinta oli myös sen näköinen, kuin sitä olisi pesty jo vaikka kuinka monta kertaa. Onko tuo tavallista, että Maxomorran vaatteiden laatu vaihtelee vai oliko vain huonoa tuuria? Tuo body oli ostettaessa tavallisen pehmoisen kankaan tuntuinen, mutta pesun jälkeen paksun ja tönkön tuntuista. Esim. Lindexin halpisbodyille ei ole koskaan käynyt noin:O

[QUOTE="sirkka";22561280]Minä olen ostanut yhden ainoan Maxomorran puuvillaisen bodyn ja onneksi en ostanut enempää niitä, vaikka olivat kivan näköisiä. Body OLI kokoa 62 cm, mutta kahden 40 asteen pesun jälkeen se oli kutistunut niin paljon, ettei mennyt enää 60 cm vauvan päälle. Muihin bodyihin verrattuna olisin sanonut sen kooksi lopulta 56 cm. Pinta oli myös sen näköinen, kuin sitä olisi pesty jo vaikka kuinka monta kertaa. Onko tuo tavallista, että Maxomorran vaatteiden laatu vaihtelee vai oliko vain huonoa tuuria? Tuo body oli ostettaessa tavallisen pehmoisen kankaan tuntuinen, mutta pesun jälkeen paksun ja tönkön tuntuista. Esim. Lindexin halpisbodyille ei ole koskaan käynyt noin:O[/QUOTE]

Meillä eivät ole kyllä kutistuneet, vaan ihan valtavia ovat... Matskut ja mitoituksetkin on kyllä mielestäni vähän muuttuneet tässä parin vuoden sisään, mitä mulla on kokemusta.

Yhteistyössä