Kysymys kondomiehkäisyllä olevilta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Jouduin nyt kk takaperin jättämään hormoniehkäisyn pois (monta syytä) ja lääkäriaika vasta joulukuulle, jossa mietitään uutta ehkäisyä, mutta mutta... Tässä kun muutamia kertoja on miehen kanssa hommailtu, niin jotenkin koko ajan on sellainen ylivarovainen olo tuossa esileikkivaiheessa. Pelkään ettei vaan vahingossakaan pääse mitään siittiöitä lähellekään alapäätäni, kun eikö niitä voi kuitenkin miehen peniksestä jo alkuvaiheessakin tulla.

Eli miten osaatte olla luontevasti, jos ehkäisynä vain kondomi? Kun ei sitä nyt kai heti laiteta päälle?

Tyhmiä kyselen, mutta käytännössä en ole kondomiehkäisyn varassa ollut kuin joskus hamassa nuoruudessa muutamia kertoja.

Jos arveluttaa, niin ota kemiallinen ehkäisy käyttöön kondomin lisäksi. Puikko emättimeen sulamaan kymmentä minuuttia ennen yhdyntää (miehet mielellään laittavat sen paikoilleen ilman käsiä, mutta ehkä sinun ylivarovaisuutesi estää sen) ja kondomin kanssa ehkäisyteho on pillerien luokkaa.

no ei se sitä nyt heti raskaaksi pamahda vaikka menisitte paljaallakin vähän aikaa. Itse oltiin miehen kanssa keskeytetyllä yhdynnällä pari vuotta enkä tullut raskaaksi. Saman tien kun annettiin lupa vauvan tulolle ja jatkettiin loppuun asti,tulin raskaaksi. Joten jos mies ei kovin ole touhutippailija niin vaaraa tuskin on.

no ei se sitä nyt heti raskaaksi pamahda vaikka menisitte paljaallakin vähän aikaa. Itse oltiin miehen kanssa keskeytetyllä yhdynnällä pari vuotta enkä tullut raskaaksi. Saman tien kun annettiin lupa vauvan tulolle ja jatkettiin loppuun asti,tulin raskaaksi. Joten jos mies ei kovin ole touhutippailija niin vaaraa tuskin on.

:laugh:

Meillä kans samantyylinen tilanne. Kesällä lopetin hormoniehkäisyn ja nyt mies jonottaa vasektomiaan (pääsee ehkä kesällä..). Siihen saakka mennään kumilla vaikka ketuttaakin. Seksi on vähentynyt kun kaikki ex tempore-seksi on jäänyt. Ite olisin aina seksin aikana halukas olemaan ilman kumia, tyyliin et "tän kerran vaan, älä sit tuu sisälle", mutta onneksi se järjen hiven on jostain aina näyttäytynyt ja näin ei olla tehty, lapsiluku kun on täys. En kyllä kestä ajatella et vielä lähes vuosi tämmöistä, mutta toisaalta molemmat ollaan sitäkin mieltä ettei enää hormoneja. Päivä kerrallaan siis..

No siis me laitettiin kyllä heti se päälle kun yhdyntä alkoi, miksei voisi näin tehdä? Ja sitä ennen en usko että ne sinne mistään hyppää, että ihan luontevasti oltiin lukuunottamatta kikatusta joka aiheutui muovikortsun rapinasta.

Tuo kemiallinen ehkäisy voisi ollakin hyvä lisä tähän. Ja tosiaan keskeytetyllä ei mennä, koska tilanne on se, että tosiaan EN halua raskautua, en todellakaan! Lapsia on jo kaksi ja tällä hetkellä olen 99,9% varma, että lapsiluku on täynnä. Mutta koska on kuitenkin olemassa tuo 0,01% epävarmuus, niin ihan lopullisia ehkäisykeinojakaan en halua miettiä :)

Itse kysymykseen, me vaan ollaan luontevia. Mulle ei oikein tapaa nuo hormonaaliset sopia ja kondomi on ihan ok, kumpikaan ei moiti- mieskään. (Vaikka aina saa kuulla ettei yksikään mies suostu vapaaehtoisesti kortsun kanssa tanimaan)
Laitetaan kun laitetaan, joskus heti (miehen kiihtyvyys nollasta sataan heti kun kuuleekin sanan seksi :D) ja joskus vasta esileikkien jälkeen.

Viimeksi muokattu:
Jos arveluttaa, niin ota kemiallinen ehkäisy käyttöön kondomin lisäksi. Puikko emättimeen sulamaan kymmentä minuuttia ennen yhdyntää (miehet mielellään laittavat sen paikoilleen ilman käsiä, mutta ehkä sinun ylivarovaisuutesi estää sen) ja kondomin kanssa ehkäisyteho on pillerien luokkaa.

Mun miehen ex on käyttänyt noita joskus 90-luvulla, mies kiroaa ne alimpaan helvettiin, kun ne jotenkin kuumentaa paikat monella. Jossakin ketjussakin joku kirjoitti, että kuin uuniin työntäis. Kirvelee myös monilla naisilla.
Itelle ajatuskin noiden kahden kamalan ehkäisyn yhdistämisestä olis hirveä! Tosin kumi päällä miehen muna ei kuumenis ;)

No siis me laitettiin kyllä heti se päälle kun yhdyntä alkoi, miksei voisi näin tehdä? Ja sitä ennen en usko että ne sinne mistään hyppää, että ihan luontevasti oltiin lukuunottamatta kikatusta joka aiheutui muovikortsun rapinasta.

Tottakai laitetaan sitten kun yhdyntä alkaa, mutta kun tuo esileikki ennen varsinaista yhdyntää on meillä usein se "homman suola" ja aika pitkä. Eikä silloin oikein haluaisi siihen väliin mitään ylimääräistä tekijää :)

meillä toimi ihan hyvin, useampi vuosi mentiin kumilla. Ei ollut ongelmia esileikin kanssa, ei ehkä oltu ihan niin ylivarovaisia sitten mutta ei myöskään ollut ongelma laittaa kumia aikasessa vaiheessa. Kyllä se siitä kun tottuu :)

[QUOTE="a p";22558196]Tottakai laitetaan sitten kun yhdyntä alkaa, mutta kun tuo esileikki ennen varsinaista yhdyntää on meillä usein se "homman suola" ja aika pitkä. Eikä silloin oikein haluaisi siihen väliin mitään ylimääräistä tekijää :)[/QUOTE]

Jos ette ole yhdynnässä mistä ne siittiöt sinne emättimeen hyppää esileikin aikana?

Jos ette ole yhdynnässä mistä ne siittiöt sinne emättimeen hyppää esileikin aikana?

Mulle on varmaan jäänyt sellainen iskostuma kouluaikojen seksivalistuksesta, jossa puhuttiin "pettingistä" :D eli jos miehen penis on vaikka siinä mun alapään päällä, jos ollaan vaikka sylikkäin, niin teoriassahan kai niitä touhutippoja, joissa voi olla siitiöitä, voi mennä mun limakalvoille ja sieltä kautta emättimeen.

Onhan tää kaukaa haettu, mutta tosiaan kun tuo raskautuminen on niin suuri huolenaihe mulle, että olen varmaan ihan ylihysteerinen :) Ehkä tämä tästä, kun hommaa opetellaan :D (harkinnassa kyllä kuparikierukan laitto)

[QUOTE="mie";22558344]Tulee kyllä muuten aika tyhmä olo, kun 35 vuotiaana pitää miettiä, että MITEN sitä kondomia nyt sitten oikein käytetään :D[/QUOTE]

Niin siis viesti karkasi... eli vähän samoja ongelmia ollut meilläkin. Mutta hyvin on lähtenyt sujumaan alkukankeuden jälkeen :)

Jossakin oli uusi tutkimus, että touhutipoissa ei olisikaan (ainakaan useimmiten) siittiöitä, mitä ennen on luultu. En oikein osaa hakea sitä, kun on vaikeaa tietää mitä oo touhutippa viralliseltanimeltään :D.

[QUOTE="a p";22558329]Mulle on varmaan jäänyt sellainen iskostuma kouluaikojen seksivalistuksesta, jossa puhuttiin "pettingistä" :D eli jos miehen penis on vaikka siinä mun alapään päällä, jos ollaan vaikka sylikkäin, niin teoriassahan kai niitä touhutippoja, joissa voi olla siitiöitä, voi mennä mun limakalvoille ja sieltä kautta emättimeen.

Onhan tää kaukaa haettu, mutta tosiaan kun tuo raskautuminen on niin suuri huolenaihe mulle, että olen varmaan ihan ylihysteerinen :) Ehkä tämä tästä, kun hommaa opetellaan :D (harkinnassa kyllä kuparikierukan laitto)[/QUOTE]

Teoriassa ehkä joo... Ite en olis huolissani mutta lapsenyritystä meillä takana 2 vuotta ilman tuloksia, joten mun on hyvin vaikee päästä sisälle sun hysteriaas :D Mutta toisaalta ymmärrän. Ehkä toi kemiallinen ehkäisy tai oviksen bongaus yhdistettynä kondomiin vois olla hyvä vaihtoehto. Epäilen että itselläni ei paikat kestäis mitään tököttejä.

[QUOTE="vieras";22558380]Jossakin oli uusi tutkimus, että touhutipoissa ei olisikaan (ainakaan useimmiten) siittiöitä, mitä ennen on luultu. En oikein osaa hakea sitä, kun on vaikeaa tietää mitä oo touhutippa viralliseltanimeltään :D.[/QUOTE]

Ai tää oliskin helpotus :)

Ja samaa olen miettinyt, kun tuo 35v tuolla edellä, että aika noloa kun näitä asioita joutuu miettimään ekoja kertoja vasta kolme kymppisenä... :D

[QUOTE="vieras";22558380]Jossakin oli uusi tutkimus, että touhutipoissa ei olisikaan (ainakaan useimmiten) siittiöitä, mitä ennen on luultu. En oikein osaa hakea sitä, kun on vaikeaa tietää mitä oo touhutippa viralliseltanimeltään :D.[/QUOTE]

Joo ei siinä olekaan yleensä kun se on jotain rakkularauhaseritettä(?) tai jtn. Mutta teoriassa siinä voi olla jotain karanneita yksilöitä :D

Teoriassa ehkä joo... Ite en olis huolissani mutta lapsenyritystä meillä takana 2 vuotta ilman tuloksia, joten mun on hyvin vaikee päästä sisälle sun hysteriaas :D Mutta toisaalta ymmärrän.

On tää elämä hölmöä, kun toinen toivoo raskautta ja toinen tekee kaikkensa, ettei tulisi raskaaksi. Mutta sitähän tämä elämä on :) Toivottavasti teillä elämä palkitsee pian!

No eipä kyllä ollut kymmenen vuoden käytön aikana vaikeuksia luonnollisuuden kanssa, kortsu on ongelma vain jos siittä sellaisen tekee. Joskus laitettiin heti ja joskus vasta esileikin jälkeen. Mielestäni se on paljon luonnollisempi ehkäisy menetelmä kuin joka päiväiset pilsut, mie en hormooni ehkäisyä huoli.

Yhteistyössä