Tukanleikkuuongelma (kuva) pyörteen vuoksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiparturi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiparturi

Vieras
Mun taaperolla on hirvittävä pyörre päässä. Siis tällainen: Aijaa.com - 7101493.jpg Miten ihmeessä sille voi ikinä tehdä muita tukkamalleja kuin lyhyeksi koneella ajellun? Nykyisin siis ajan pään kokonaisuudessaan koneella, koska en voi jättää päältä pidemmäksi vaikka haluaisin. Tuo pyörre kun estää mun järjen mukaan sellaiset mallit. Jos pojan tukka kasvaisi pidemmäksi, se törröttäisi pitkänäkin joka suuntaan tuon pyörteen kohdilta! Miten pyörre pitäisi leikata, onko siihen jotain kikkoja? En haluaisi aina aivan lyhyttä tukkaa ajaa :( kylmät kelitkin on niin pää paleltuu... joskus ajelin takaa ja pyörteen lyhyemmällä terällä ja jätin päältä pidemmäksi, mutta näytti hassulta, se pyörre kun menee niin korkealle päälaelle asti ja näkyy raja eri pituisten hiusten kohdilla.

Kiitos neuvoista!

kaikille lapsilla ole samanlainen. Meidänkin tytöllä on. :) Mutta riippuu hiuslaadusta, että törröttääkö pystyssä vai taipuuko päätä myöden. Kokemuksesta voin kertoa, että meidän tytön piikkisuora tukka alkaa vasta nyt pysyä suht hyvin päätä myöden, kun pyörtiäisen kohdalla hiuksilla on mittaa jotain 7-8 cm. Ennen oli aina pystyssä. Nyt kun aamulla kampaan kostealla, niin pysyy aika hyvin, mutta pipon alla tietysti menee aina miten sattuu.

Mä ajaisin vain lyhyeksi, ei se pojalla haittaa. Iän myötä se ongelma voi helpottuakin!

minulla on itsellä samanlainen mutta vielä ihanasti vähän enemmän toisella puolella kun toisella. ja hiusten pituuksia on ollut kaljusta peppuun asti :) se kyllä alkaa taipumaan vähänkin pidemmillä hiuksilla eikä törrötä niin riehakkaasti ylöspäin kuin erittäin lyhyillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Eikös;22539756:
kaikille lapsilla ole samanlainen. Meidänkin tytöllä on. :) Mutta riippuu hiuslaadusta, että törröttääkö pystyssä vai taipuuko päätä myöden. Kokemuksesta voin kertoa, että meidän tytön piikkisuora tukka alkaa vasta nyt pysyä suht hyvin päätä myöden, kun pyörtiäisen kohdalla hiuksilla on mittaa jotain 7-8 cm. Ennen oli aina pystyssä. Nyt kun aamulla kampaan kostealla, niin pysyy aika hyvin, mutta pipon alla tietysti menee aina miten sattuu.

Mä ajaisin vain lyhyeksi, ei se pojalla haittaa. Iän myötä se ongelma voi helpottuakin!

Ei kaikilla oo tolleen. Mulla on kanssa mutta vaik miehellä ei eikä kuulemma kakaranakaan noin vahvana.Mulla se on vielä silleen kivasti vähän sivussa että aina nousee vaikka minkä tekis. Oli pitkä tai lyhyt tukka.

Mun pojalla on tuollainen, ja minulla itselläni myös mutta sivummalla. Pojalla se ei ole ongelma, hiukset taipuvat hyvin lyhyinä tai polkkamittaisinakin, mutta minä kyllä olen välillä helisemässä omani kanssa :(

Kiitokset vastauksista. Kaipa se sitten on taas ajeltava lyhyeksi. Pojalle vaan sopisi edestä katsottuna sellainen hieman pidempi tukka (että olisi otsatukkaa). Mutta ehkä joskus myöhemmin. Tuo tukka on muuttunut koko ajan vain kovemmaksi jouhimaiseksi tikkusuoraksi, aivan erilainen laatu mitä mulla tai miehellä. Mut molemmilla mummoilla on kyllä kova paksu tukka.

Nuo pyörteet saa pois kun syö tarpeeksi rautaa. Aikuisilla siis, lapsista en tiedä.

Siis täh? Millä perusteella rauta niihin vaikuttaisi? Miehellänikin on voimakkaat pyörteet (mutta onneksi hennompi hius että taipuu) ja hänellä todella korkea hemoglobiini. Tietääkseni heillä suvussa yleistä korkea hemoglobiini ja silti noita pyörteitä. Mun suvussa taas aivan toisin, ei pyörteitä ja huono hemoglobiini. Siskolla kyllä tukka tippui raudanpuutoksessa, mutta ei mitään pyörteitä ilmestynyt.

Pojalla oli hemoglobiini 126 vuoden ikäisenä joka kuulemma todella korkea siihen ikään nähden. Kaverin lapsilla ollut jotain sata.

Yhteistyössä