Mitä ruokaa annatte kipeälle lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapsi viidettä päivää kuumeessa ja tosi kipeänä. Kurkku erityisen pahan näköinen lääkärin mukaan. Tästä johtuen lapsi ei syö oikeen mitään. Tämän päivän saldo tähän mennessä on pari makaronia, yksi pieni pala lihapullasta ja suklaavanukasta. On tarjottu vaikka mitä, mikään ei oikein kelpaa. Kurkku on niin kipeä, ettei pysty nielemään mitään. Jäätelöä luultavasti söisi, jos kokeilisin. Jogurttia ei huoli, eikä leipää saa syötyä. Saatikka että mitään lämmintä ruokaa suostuisi syömään. Maitoa onneksi juo ja mehua.

Ihan mitä vaan suostuis syömään, vaikka sitä jäätelöä, jotain suolaistakin kyllä yrittäisin saada uppoamaan (meillä koululaisella oli tosi kipeä kurkku ja perunavelliä itse toivoi ruuaksi ja sitä pystyi syömään)

Mitä vaan, mikä kelpaa. Ja samaan syssyyn voin tunnustaa, että meillä on yleensä haettu sairaalle lapselle HappyMeal lähimäkkäristä, se on kelvannut, aina.

uskaltaiskohan kokeilla vauvansoseita, hyvä idea. Täytyy vaan laittaa ne johonkin lautaselle, niin ettei 4-v vaan ehdi nähdä purkkia. :D

Mä olen itse samassa taudissa ja olo on niin hirveä, etten pysty pahemmin mitään kokkailemaan. Mies tuo kaupasta sen mitä pyydän. Ja miehen kokkailutaidot riittää just ja just arkiruokiin, mut mitään meillä harvemmin syötävää kuten sosekeittoa se ei takuulla osais tehdä.

Kaikki mikä menee vähäänkään alas, mutta yleensä teen keittoja ruuaksi jos on lapsi kipeänä. Ja paljon menee pillimehuja, nakkeja, jukurttia, vanukkaita, viiliksiä, jäätelöä, limukkaa. Jos itse olen kipeenä niin ei tulisi edes mieleenkään alkaa ruokaa tekemään, korkeintaan joku helppo keitto voisi mennä alas (kasvissosekeitto tai pinaattikeitto)

uskaltaiskohan kokeilla vauvansoseita, hyvä idea. Täytyy vaan laittaa ne johonkin lautaselle, niin ettei 4-v vaan ehdi nähdä purkkia. :D

Mä olen itse samassa taudissa ja olo on niin hirveä, etten pysty pahemmin mitään kokkailemaan. Mies tuo kaupasta sen mitä pyydän. Ja miehen kokkailutaidot riittää just ja just arkiruokiin, mut mitään meillä harvemmin syötävää kuten sosekeittoa se ei takuulla osais tehdä.

Koita ihmeessä, Kylmää sosetta. Ne on usein olleet ainoat jotka menee edes jotenkin sairaalle pojalle.

[QUOTE="kahden äiti";22539470]Mitä vaan, mikä kelpaa. Ja samaan syssyyn voin tunnustaa, että meillä on yleensä haettu sairaalle lapselle HappyMeal lähimäkkäristä, se on kelvannut, aina.[/QUOTE]

mut kun nyt tässä taudissa ruuan nieleminen on vähän hankalaa. Itse yritin aamulla syödä sämpylää ja siinä oli joku jyvä mukana (jotain täysjyväleipää oli) ja hitsi että sattui sen nieleminen. Joten veikkaan, et mitkään ranskikset ei nyt uppoa, koska ne on "teräviä" ja sen päälle vielä suolaisia, mikä kirvelee kurkussa. Muuten voisin kyllä hakea kipeälle lapselle vaikka sitten hampurilaisia.

Karkkia, ranskalaisia, gefilus mustikka vadelma soppaa (meillä menee se takuu varmasti) sipsiä, limukkaa, mehua, vettä, jäätelöä.. Ihan oikeesti kaikkea mitä suostuu syömään :) kesäkurpitsakasvissosekeitot ehtii syödä sitte terveenäkin.......... ;))

Viili on meillä aina ykkösjuttu samoin noi soseet kun ollut jonkin aikaa jääkaapissa,mehukeitot,kiisselit,ihan kaikki mahdollinen. Meille on sairaalassa sanottu et tärkeämpää on että,lapsi juo kun syö kipeenä. Joskus menty yks päivä et meni 1 viili ja 1 sosepurkki,mut juotavaa meni sitten senkin edesyä,kun kuumeessa oli jano.

Yhteistyössä