Onko normaalia, kun eskalainen poika haluaa pukeutua prinsessaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaluin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaluin

Vieras
Tytölläni on eskassa kaverina poika, joka on mielestäni vähän...omalaatuinen :) Aina meillä kyläillessään poika haluaa heti riisua omat vaatteensa ja hakee tyttöni kaapista päälleen tyttöni vaaleanpunaisen hörhelö-kimalle-prinsessamekon. Sitten hän haluaa leikkiä prinsessaa. Näin siis joka kerta.

Tänään hain tyttöäni eskasta ja tämä poika hyppeli eskassakin prinsessamekko päällä. Oli kuulemma laittanut sen päälleen eskan naamiaisvaatteista ja leikki taikuriprinsessaa...

Mietin vaan, onko muitakin tällaisia poikia..? Omalla kohdallani tämä valloittava poika on ensimmäöinen prinsessapoika. Muutenkin hän haluaa aina jäätelöä tms valitessaan vaaleanpunaisen...

Voi hyvinkin olla kokeiluvaihe, kyllä minulla oli lapsuudessani myös sellaisia poikia kavereina jotka välillä halusivat pukeutua mekkoihin,tai sitten lapsi voi olla homo. :)

[QUOTE="jep";22534284]Voi hyvinkin olla kokeiluvaihe, kyllä minulla oli lapsuudessani myös sellaisia poikia kavereina jotka välillä halusivat pukeutua mekkoihin,tai sitten lapsi voi olla homo. :)[/QUOTE]

Miten tuo homous tähän liittyy? Haluaako homot olla tyttöjä ja pukeutua vaalenapunaiseen?

en tajua tuota kysymyksen asettelua, miksi kysyt onko normaalia?

ihmiset ovat erilaisia, lapset ovat erilaisia, kuka voi sanoa mikä on normaalia. mun mielestä kuulostaa ihanalle pienelle pojalle. ehkä ei ole kovin tavallista, että tahtoo aina leikkiä prinsessaa, mutta antaisin leikkiä ja hänellä on fiksut vanhemmat kun eivät ilmeisesti ole häneltä tuota leikkiä kitkeneet pois.

oma poika pukeutui yhden kesän mekkoon. oli nuorempi tuolloin, 3-vuotias. totesi seuraavana kesänä vähän haikeana, että mekko on jäänyt pieneksi, ei tahtonut uutta kuitenkaan.

nykyään ihailee sormuksia ja pitää erityisesti kaikesta kauniista vaikkakin hänestä tulee jalkapalloilija isona. pitkät hiukset on.

Luulen että saa vaan kotona olla sellainen kuin on. Monet pojat kutistetaan siihen poika muottiin jo pienenä eikä homouden pelossa osteta pojalle nukenrattaita, prinsessamekkoja tms. Ihanaa kun joku saa kasvaa vapaasti.

Ehkäpä. Tunnen erään aikuisen homon joka lapsesta saakka oli hyvin,hyvin tyttömäinen.
Pukeutui aina mekkoihin,leikki aina tyttöjen kanssa "tyttöjen leikkejä", poikien kanssa leikkiminen tai "poikien jutut" eivät juuri kiinnostaneet.

Ok. Itse olen työni puolesta tekemisissä seksuaalisten vähemmistöryhmien kanssa enkä tunne yhtään homoa joka haluaisi olla nainen.

Näillä jotka haluaa olla naisia on sitten kysymys muusta kuin homoudesta.

• Tykkää
Reactions: Birgitte
Kyllä olisi huolestuttavaa jos poika jatkuvasti haluaa pukeutua tytöksi, ihan varmasti on tuleva poikein vihaaja ja tyttöä leikkivä, toden näköisesti siitä tulee transvestiitti aikuisena jos traumoiltaan kasvaa niin isoksi, suosittelen pakko hoitoa ja käännyttämistä miesten puolelle sitä poikaa katsomaan mulkkuja, ei leikkimään tyttöjen kanssa, se leikkiminen tyttöjen kanssa tulee murrosiässä sitten kun poika alkaa kiinnostumaan tytöistä toivottavasti.

Ok. Itse olen työni puolesta tekemisissä seksuaalisten vähemmistöryhmien kanssa enkä tunne yhtään homoa joka haluaisi olla nainen.

Näillä jotka haluaa olla naisia on sitten kysymys muusta kuin homoudesta.

Eipä tämäkään homo enää tahdo olla nainen, jos koskaan on halunnutkaan.
Itse olen työni puolesta lasten kanssa tekemisissä ja melko moni lapsi saattaa toivoa olevansa vastakkaista sukupuolta/merirosvo/koira/prinsessa jne. jossain vaiheessa lapsuuttaan.

[QUOTE="jepjep";22534338]Eipä tämäkään homo enää tahdo olla nainen, jos koskaan on halunnutkaan.
Itse olen työni puolesta lasten kanssa tekemisissä ja melko moni lapsi saattaa toivoa olevansa vastakkaista sukupuolta/merirosvo/koira/prinsessa jne. jossain vaiheessa lapsuuttaan.[/QUOTE]

Toki saattaa ja tuohan on ihan normaalia. Ihmettelin vaan tuota homouden vetämistä tähän aiheeseen.

ärsyttää välillä tuo jeesustelu siitä ettei mikään ole epänormaalia ja kaikki on normaalia, myös mekkoihin pukeutuvat pikkupojat. "normaali" on käsite joka syntyy asiasta, mitä enemmistö tekee. jaloilla kävely on normaalia koska suurin osa ihmisistä tekee niin. käsillä kävely ei ole. jos suurin osa kävelisi käsillään, se olisi normaalia. myöskään poika, joka haluaa pukeutua prinsessaksi ei ole normaali, koska suurin osa pojista ei halua niin tehdä. ei se tarkoita kuitenkaan sitä että pojassa olisi vikaa tai asia olisi paheksuttava, mutta ei herrajeesus kaiken mahdollisen tarvitse olla normaalia että se olisi hyväksyttävää.

ärsyttää välillä tuo jeesustelu siitä ettei mikään ole epänormaalia ja kaikki on normaalia, myös mekkoihin pukeutuvat pikkupojat. "normaali" on käsite joka syntyy asiasta, mitä enemmistö tekee. jaloilla kävely on normaalia koska suurin osa ihmisistä tekee niin. käsillä kävely ei ole. jos suurin osa kävelisi käsillään, se olisi normaalia. myöskään poika, joka haluaa pukeutua prinsessaksi ei ole normaali, koska suurin osa pojista ei halua niin tehdä. ei se tarkoita kuitenkaan sitä että pojassa olisi vikaa tai asia olisi paheksuttava, mutta ei herrajeesus kaiken mahdollisen tarvitse olla normaalia että se olisi hyväksyttävää.

Minusta taas lasten kohdalla tuo on normaalia. Yhtä normaalia tosiaan kuin se, että joku lapsi haluaa olla koira/kissa.

tajuan pointtisi, mutta et sinä kuitenkaan menisi lapselle sanomaan että hyväksyn että tahdot leikkiä prinsessaa mutta se on epänormaalia.

eli edelleen: mun mielestä ei voida määritellä kaikissa asioissa mikä on normaalia ja mikä ei.

ja lisään vielä, että mun mielestä prinsessaleikit kellä tahansa lapsella ovat normaalia jos se olisi pakko määrittää sanoilla normaali/epänormaali.

Viimeksi muokattu:
tajuan pointtisi, mutta et sinä kuitenkaan menisi lapselle sanomaan että hyväksyn että tahdot leikkiä prinsessaa mutta se on epänormaalia.

eli edelleen: mun mielestä ei voida määritellä kaikissa asioissa mikä on normaalia ja mikä ei.

en, mutta eihän tämä liittynytkään siihen mitä lapselle voi sanoa. mielestäni lapselle ei tarvitse noin harmittomasta käyttäytymisestä mitenkään spesifioida että mitä mieltä aikuiset ovat siitä ellei lapsi ole itse tullut epävarmaksi ja kysynyt.

Me haluttiin siskon kanssa olla pieninä poikia ja laitettiin pyykkipojat pikkareihin kiinni "pippeliksi" ja ollaan hei ihan normaaleja :D Oli vaan joku vaihe silloin lapsena :)

en, mutta eihän tämä liittynytkään siihen mitä lapselle voi sanoa. mielestäni lapselle ei tarvitse noin harmittomasta käyttäytymisestä mitenkään spesifioida että mitä mieltä aikuiset ovat siitä ellei lapsi ole itse tullut epävarmaksi ja kysynyt.

ei se liitykään enkä ajattelekaan että kukaan menisi moista sanomaan. tarkoitin sillä, että miksi edes jakaa asioita mielessään normaaliksi ja epänormaaliksi.

ylipäätään olen allerginen sanalle normaali (mikä on normaali???, paitsi eppu normaali :) ), joten ehkä siksi tässä näin kommentoin tän asian suhteen :)

ei se liitykään enkä ajattelekaan että kukaan menisi moista sanomaan. tarkoitin sillä, että miksi edes jakaa asioita mielessään normaaliksi ja epänormaaliksi.

ylipäätään olen allerginen sanalle normaali (mikä on normaali???, paitsi eppu normaali :) ), joten ehkä siksi tässä näin kommentoin tän asian suhteen :)

sana normaali on kieltämättä mennyt vähän huonoksi nykyään. normaali on ainoa hyväksyttävä ja epänormaali paha asia monen päänsisäisessä sanakirjassa.vaikka epänormaaliahan on myös esimerkiksi poikkeuksellinen älykkyys ja lahjakkuus ja normaalia on vaikka tuntea kateutta ja vihaa ja tehdä harkitsemattomia tekoja näiden pohjalta.

[QUOTE="hmm";22534553]sana normaali on kieltämättä mennyt vähän huonoksi nykyään. normaali on ainoa hyväksyttävä ja epänormaali paha asia monen päänsisäisessä sanakirjassa.vaikka epänormaaliahan on myös esimerkiksi poikkeuksellinen älykkyys ja lahjakkuus ja normaalia on vaikka tuntea kateutta ja vihaa ja tehdä harkitsemattomia tekoja näiden pohjalta.[/QUOTE]

Mä oon täysin samaa mieltä. En myöskään yhtään tykkää käsitteestä "normaali". Kuka senkin sit määrittelee, mikä on normaalia ja mikä ei.

Hyvän väittelynhän aiheesta kyllä saa aikaseks.. ;)

En tiiä onko normaalia tai ei, mutta minusta outoa. Perustuen kokemuksiini tuonikäisistä poikalapsista.

En mä siitä mitään sanoisi, lapselle tai kenellekään muullekaan. En pitäisi sitä pahana asiana tai huolestumisen arvoisena. Mutta en voi väittää, ettenkö vähän ihmettelisi 6 v poikaa joka kulkee prinsessamekoissa.

En tiiä onko normaalia tai ei, mutta minusta outoa. Perustuen kokemuksiini tuonikäisistä poikalapsista.

En mä siitä mitään sanoisi, lapselle tai kenellekään muullekaan. En pitäisi sitä pahana asiana tai huolestumisen arvoisena. Mutta en voi väittää, ettenkö vähän ihmettelisi 6 v poikaa joka kulkee prinsessamekoissa.

mun mielestä ei ole outoa koska kyseessä on lapsi,outona pitäisin jos aika mies tulis prinsessamekko pääl vastaan.Leikkiihän tytötkin merirosvoa ym, eikä sekään ole mun mielestä outoa,outoja ovat vanhemmat/aikuiset jotka eivät anna lapsen olla lapsi

Yhteistyössä