Voinko viedä lapsen huomenna hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kuume"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kuume"

Vieras
Pojalla ollut pari päivää kuumetta. Tänään ollut pyllystä mitattuna kuitenkin kuumeeton päivä. Nyt juuri mittasin (pyllystä) ja lämpö näytti 37.5. Poika on 2,5-vuotias ja oli juuri riehunut leikeissään. Ei siis ehkä paras mahdollinen ajankohta mitata kuumetta. Pitäisi hoitajalle ilmoittaa tuleeko huomenna vai ei, ja itse olen sitä mieltä että voisin viedä, mutta kun en oikein noista kuumerajoista ole varma.
Mitä mieltä?

Ja mikä on kuumeraja vuoden ikäisellä? Tytöllä näytti pyllystä mitattuna 38.1, oli juuri riehunut hänkin veljensä kanssa. Hoidossa hän ei ole, eli sinänsä ei ole ongelmaa tässä kohtaa, mutta onko siis 38.1 tuon ikäisellä kuumetta?

38 astetta on kuumeen raja pepusta mitattuna.

Mä henk.koht. en veisi lasta hoitoon huomenna, kun kerran ei ole pakko (näin ymmärsin?) vaan antaisin parantua kunnolla kotona maanantaihin saakka.

jos sä olet itse kotona, niin miksi 2-v ylipäätään on hoidossa?
Jos sulla on mahdollisuus pitää lapsi kotona, niin miksi ihmeessä viet puolikuntoisen hoitoon? Ei mitään järkeä.

Ei ole totta, kuka nyt enää 2,5V. mittaa pyllystä kuumeen? :laugh: Kyllä se on eettisempää ja fiksumpaa mitata kainalosta tai korvasta tuossa iässä jo, pistät varmaan suppojakin sille?

Alkuperäinen kirjoittaja päivän provo;22533582:
Kyllä se on eettisempää ja fiksumpaa mitata kainalosta tai korvasta tuossa iässä jo, pistät varmaan suppojakin sille?

Mä oon 34 v ja mulla on suppoja (joita tosin joudun onnekseni käyttämään tosi harvoin).

Ystävän 6 v lapsi saa kaikki kuume/särkylääkkeensä suppona. Ei se ole niin outo juttu.

Mä oon 34 v ja mulla on suppoja (joita tosin joudun onnekseni käyttämään tosi harvoin).

Ystävän 6 v lapsi saa kaikki kuume/särkylääkkeensä suppona. Ei se ole niin outo juttu.

No onhan se outo juttu, hyvin sairaat ihmiset käyttävät suppoja aikuisena lääkärien toimesta kun vaikuttaa erilain mitä oraalisesti otettuna, 6V. lapselle supon laittaminen lähentelee jo lapsen raiskaamista.

No onhan se outo juttu, hyvin sairaat ihmiset käyttävät suppoja aikuisena lääkärien toimesta kun vaikuttaa erilain mitä oraalisesti otettuna, 6V. lapselle supon laittaminen lähentelee jo lapsen raiskaamista.

No, tuo lapsi oksentaa kaikki suun kautta saamansa lääkkeet. Aina. Näinollen kuumelääkkeet menee ensisijaisesti suppona ja jos on ihan pakko niin suonensisäisesti. Antibiootit menee pistoksena tai suonensisäisesti. Ja on ihan perusterve lapsi kyseessä. On kuulemma yllättävän yleistä tuollainen oksentaminen.

Mulla taas on yksi migreenilääke suppona, kun tietyssä vaiheessa ei pysy sisällä mikään suun kautta ottamani lääke. Yleensä ei tosin auta mikään lääke, paitsi sairaalassa annettu suonensisäinen kipulääkecocktail.

Jep. ja 6-vuotiaan täytyy itse huolehtia hygieniastaan, kun olisihan se sairasta jos omat vanhemmat näkisivät tämän alasti... ja yli vaippaikäisen pylly täytyy pyyhkiä silmät kiinni ja hanskat kädessä tai muuten on perverssi.

Mittaa lapsen kuume kainalosta niin saat luotettavamman lukeman. Vielä on monta tuntia iltaa aikaa mittailla lämpöä. Paras varmistua siitä, että lapsi taatusti on kuumeeton.

Siis ei voi olla totta mitä vastauksia :D kaikista luotettavintahan se on mitata kuume peräsuolesta! :D Koitakkaa pitää vilkas 2,5v. paikallaan että kuumeen saa kainalosta :D Voi huhhuh. Ja tuohon suppokysymykseen. Pääosin lapsi saa lääkkeet suun kautta, mutta tämän kuumeen aikana olen kyllä laittanut myös buranasuppoja. Voi kun olen kamala lapsenraiskaajaäiti. Siis oikeesti. Koittakaa nyt pikkasen miettiä mitä kirjoitatte.

Ja syy, miksi mietin voinko hänet viedä jo huomenna hoitoon, on yksinkertaisesti sen vuoksi, että siellä hänellä on hauskempaa kuin kotona.
ja syy miksi poika ylipäätään on hoidossa on se, että hän saa siellä seuraa ja virikkeitä ja minä saan hieman helpotusta totaaliyh:n arkeeni.

Olisihan se nyt pitänyt arvata ettei tänne kannata mitään kirjoittaa. Siis oikein sääliksi käy tuollasten lapsia. Etteikö muka 2,5v:lta voi ottaa kuumetta pyllystä tai laittaa suppoja.... Voi luoja.

mittaan 5v:ltä kuumeen takapuolesta, parampi ja tarkempi tulos ja suppona saa lääkkeet koska ei suostu ottaan pillereita,nestemäisiä lääkkeitä ollenkaan. korvamittaria ei ole eikä tule.

ja alkuperäseen kysymykseen, en veis hoitoon. parempi parantua kunnolla.

[QUOTE="kuume";22534089]Siis ei voi olla totta mitä vastauksia :D kaikista luotettavintahan se on mitata kuume peräsuolesta! :D Koitakkaa pitää vilkas 2,5v. paikallaan että kuumeen saa kainalosta :D Voi huhhuh. Ja tuohon suppokysymykseen. Pääosin lapsi saa lääkkeet suun kautta, mutta tämän kuumeen aikana olen kyllä laittanut myös buranasuppoja. Voi kun olen kamala lapsenraiskaajaäiti. Siis oikeesti. Koittakaa nyt pikkasen miettiä mitä kirjoitatte.

Ja syy, miksi mietin voinko hänet viedä jo huomenna hoitoon, on yksinkertaisesti sen vuoksi, että siellä hänellä on hauskempaa kuin kotona.
ja syy miksi poika ylipäätään on hoidossa on se, että hän saa siellä seuraa ja virikkeitä ja minä saan hieman helpotusta totaaliyh:n arkeeni.

Olisihan se nyt pitänyt arvata ettei tänne kannata mitään kirjoittaa. Siis oikein sääliksi käy tuollasten lapsia. Etteikö muka 2,5v:lta voi ottaa kuumetta pyllystä tai laittaa suppoja.... Voi luoja.[/QUOTE]

Minäkin olen sitä mieltä että pepusta ne luotettavammat lukemat tulee :)

Jep. ja 6-vuotiaan täytyy itse huolehtia hygieniastaan, kun olisihan se sairasta jos omat vanhemmat näkisivät tämän alasti... ja yli vaippaikäisen pylly täytyy pyyhkiä silmät kiinni ja hanskat kädessä tai muuten on perverssi.

:D Et kai se sinäkään enää pese 6V. poikaa päästä varpaisiin? Kyllä tuon ikäinen osaa jo itse pestä itsensä riittävän hyvin, missä perkeleen kaapissa te kasvatatte niitä penikoitanne ei ole ihmekään jos turskahtelee itsekseen itkemään yhtäkkiä ja kärsii mielenterveysongelmista kun 6V. lapselle vielä suppoa perseeseen :laugh: Ei helvetti, siis oikeastiko te sen ikäsille vielä suppoja, tän on pakko olla joku provo :laugh: Voi vittu tää on kyllä päivän paras :laugh:

Jos lapsi on hoidossa vaan hauskuuden vuoksi, voisi olla nyt hänelle hauskempaa olla kotona ja parantua kunnolla, ettei tule jälkitauteja. Joku raja näihin "virikkeisiinkin"!!!!!! Terveenä jaksaa taas pitää hauskaa hoidossa.

Yhteistyössä