"totta"
toi on niin totta! Mun hoikat kaverit vetää pitsaa namaan ja valittaa että jää nälkä kun taas isompikokset just ja just syö yhden palan.
Tee oma aloitus tästä.Mä taas oon huomannut että luikut monesti suureen ääneen selittävät miten voivat syödä mitä vaan ja kuinka paljon tahansa lihomatta.
Juu, mulla on syömishäiriötaustaa ja ystäväni sen tietävät. En oo mikään läski, mutta hiukan on ylimäärästä, jota treenaan kiinteäksi. Laihat ystäväni tykkäävät koko aterioinnin ajan toitottaa että "nyt pitää kyllä mennä lenkille" (liikun enemmän kuin he), "kauheet vatsamakkarat mulla, täytyy tehdä vatsalihaksia kohta". Ja siis ihan aikuisista ihmisistä puhutaan. En mä tosta nokkiini ota, mutta silti pistää mietityttämään, mikä on käytöksen motiivi.Mä taas oon huomannut että luikut monesti suureen ääneen selittävät miten voivat syödä mitä vaan ja kuinka paljon tahansa lihomatta. Suurin osa luikuista ei kuitenkaan näin voi todellisuudessa tehdä, vaan painon pitäminen on usein kovaa työtä ja ruokavaliota tarkkaillaan herkeämättä. Elämä on sitten kummallista.
Hih, hauskaa. Ihan missä vaan ollaan yhdessä syöty. On kyse hampurilaisista, salaatista, muffinseista, pihvistä, juustokakusta, kinkkupiirakasta.... No, ehkä hän on sitten inhonnut näitä kaikkia ruokia, voihan se niinkin olla.Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22525677:Käyttäytyykö ulkona syödessä samoin vai vain sinun ruokapöydässäsi? :vampire:
Heh, sinä siis luulet että ylipaino on tullut vain syömällä. Minä ainakin syön ihan normiannoksia mutta herkut ja limpaari on se pahe.
No, mutta onhan tuossa jotain logikkaa (vaikkakin toki tyhmää tuollainen). Ihminen on hoikka ja haluaa pysyä hoikkana, toitottaa tuollaista, syö vähän jne. Tässä ihmettelin sitä, miksi itsensä paisuttanut ihminen käyttäytyy ruokapöydässä kun anorektikko, vaikka on ruoka varmasti maistunut aikaisemmin, minusta tässä on enemmän epäloogista.Alkuperäinen kirjoittaja mitteliäs;22525802:Laihat ystäväni tykkäävät koko aterioinnin ajan toitottaa että "nyt pitää kyllä mennä lenkille" (liikun enemmän kuin he), "kauheet vatsamakkarat mulla, täytyy tehdä vatsalihaksia kohta". Ja siis ihan aikuisista ihmisistä puhutaan. En mä tosta nokkiini ota, mutta silti pistää mietityttämään, mikä on käytöksen motiivi.
Ei kun nimen omaan eivät syö vähän, vaan ikään kuin häpeillen syövät paljon ja selittelevät päälle. Ja ne mitään lenkille meeNo, mutta onhan tuossa jotain logikkaa (vaikkakin toki tyhmää tuollainen). Ihminen on hoikka ja haluaa pysyä hoikkana, toitottaa tuollaista, syö vähän jne. Tässä ihmettelin sitä, miksi itsensä paisuttanut ihminen käyttäytyy ruokapöydässä kun anorektikko, vaikka on ruoka varmasti maistunut aikaisemmin, minusta tässä on enemmän epäloogista.
Hän puhuu läskeistään ja niiden aiheuttamasta vitutuksesta. En minä sitä puheeksi ole ottanut enkä ota. Joten enpä jaksa.Ihmisiä mietityttää niin moni asia...mutta kysyppä siltä ystävältäsi tätä juttu niin jospa se selviäisi kun kerran läskeistä puhutte muutenkin
Ja jos asenne on tuo kun ap:llä niin kyl sen toinen vastoaa.Eiköhän se ole sitä, että moni lihava ihminen tuntee syyllisyyttä syömisestä ja sitä pitää (itselle) yrittää sitten vakuutella, että ei tässä oikeasti ole enää nälkä. Monella on varmasti häpeää siitä omasta ylipainosta ja mietitään koko ajan, mitä muut ajattelevat, jos esim. ottaa lisää ruokaa.
Siis voithan sä selittää mitä vaan, mutta siis jotkut näistä kuvailmistani ihmisistä ovat sanoneet, että onpa kova nälkä tms. että ehkä ne on sitten vaan valehdelleet. Tai ollaan ruokaa valmistettu jo pitkän aikaa ja puhutaan esim. "onpas jo nälkä" tms. ja läski lipoo vieressä huuliaan.Eikä sekään vissiin tule mieleen, että eihän sitä aina jaksa syödä paljoa jos ei vain ole nälkä. Jotkut vissiin luulee, että ylipainoosilla on koko ajan nälkä. Hoh hoh taas.
Siisi mikäs mun asenteessa on vikana, jos tahtoisin että se ylipainoinen voi syödä siinä pöydässä ihan normaalisti jos mieli tekee ja vatsa ei ole vielä täynnä?? Nykyään ei oikein tiedä, voiko esim. sanoa "ota vaan reilusti lisää" kun ottaako läski sen vittuiluna vai ei. Voin sanoa noin kenelle tahansa.Ja jos asenne on tuo kun ap:llä niin kyl sen toinen vastoaa.
Ja muuten, minäkin syön ruokaa vähän/kohtuudella. Kiloni keränny muulla herkuttelulla. Että tää läski ei mässää ruokapöydäsä.