Ex-mies haluaa, että lapsi on hänellä joulun.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Riia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapsi isälleen ja piste. Ja toki jos ei isällä kyytiä ole niin voit auttaa viemällä lapsen ja isä maksaa bensakulut? Jos isä näkee lastaan kerran kuussa 2pv ja sinä kaiken muun ajan, niin miksi kuulostat noin katkeralta?

Kyllä exä hakisi lapsen jouluksi. Eikä minun tarvitsisi kuulemma osallistua kuluihin. Mutta joka viikonloppu exä ei pääse hakemaan ja se ei ole minun vikani.

[QUOTE="aloittaja";22522447]Olen paljon töissä ja poika on paljon hoidossa ja haluan viettää joulun pojan kanssa. Exällä on siellä uusi lapsi, viettäköön sen kanssa joulua.[/QUOTE]

Voi sua, mutta onhan se ihan normaalia että toisilla kestää toipua erosta pidempään. :hug: Mutta silti isällä oikeus olla lapsensa kanssa joulun.

Jos on viime joulun ollu sulla niin nyt olis lapsen vuoro olla isällään. Matkat sinne saisitte maksaa puoliksi eli että tapaisitte vaikka jossain puolivälissä matkaa tai sitten sinä viet ja mies tuo.

[QUOTE="aloittaja";22522468]Kyllä exä hakisi lapsen jouluksi. Eikä minun tarvitsisi kuulemma osallistua kuluihin. Mutta joka viikonloppu exä ei pääse hakemaan ja se ei ole minun vikani.[/QUOTE]

No mikä ongelma se sitten on tuo joulunviettoon isälle meno jos kerran isä hakee ja tuo???

[QUOTE="aloittaja";22522488]Kyllä exä on tätäkin yrittänyt, mutta en suostu.[/QUOTE]

Kannattaisko oikeesti harkita asiaa kun sulle tuntuu lapsi olevan vaan vallankäytön väline? Et sä oikeasti ajattele sitä mikä on lapselle hyväksi vaan oma napa lähinnä...

[QUOTE="aloittaja";22522468]Kyllä exä hakisi lapsen jouluksi. Eikä minun tarvitsisi kuulemma osallistua kuluihin. Mutta joka viikonloppu exä ei pääse hakemaan ja se ei ole minun vikani.[/QUOTE]

Voi jösses...ajatteletko sä muita kun ittees ja halujas? Kaiken vierität toisen syyksi ja mikään ei oo sun vastuulla, syytä jne. Etkä edes antas lasta isälleen vaikka viimejoulun sait hänen kanssaan olla. Ei sekään exän nykynen mukula muuta sitä että sun lapsella on yhä isä.

[QUOTE="aloittaja";22522374]Poika on 7-vuotias. Poika on sanonut, että ei osaa päättää.

Mies vielä kehtaa syyllistää minua, että itse halusin muuttaa kauemmas ja hän kuulemma näkee poikaa niin vähän.[/QUOTE]

Öö, mikä tässä oli syyllistämistä? Kertomasi perusteella ihan todeltahan tuo kuulostaa.

[QUOTE="aloittaja";22522529]Exä aikoo kuulemma ottaa sossuun yhteyttä, koska en anna lasta. Onneksi sossussa pidetään aina äidin puolia. Siinäpähän yrittää![/QUOTE]

eli tää oli provo.. ei kukaan tosissaan tuollaista tekstiä voi suoltaa
ja jos nyt kuitenkin olet tosissas niin ei pidä paikkaansa että äiti voittaa aina, lapsi on sen verran iso että senkin sana painaa

[QUOTE="aloittaja";22522529]Exä aikoo kuulemma ottaa sossuun yhteyttä, koska en anna lasta. Onneksi sossussa pidetään aina äidin puolia. Siinäpähän yrittää![/QUOTE]

Okei, provo..

peesi tohon loppuun, MITÄ LAPSI HALUAA!!!

Tämä on aika vaarallinen tapa ratkaista asia. Mielestäni pienen lapsen ei saisi antaa päättää näin isoja asioita. Lasta on helppo manipuoloida vastaamaan "oikein", kun kysytään mitä hän haluaa. Ja toisaalta häntä ei saisi tilanteeseen, jossa hänet pakotetaan valitsemaan isän ja äidin välillä. Ei lapsi osaa/uskalla/pysty aina sanomaan mitä haluaa, koska ei halua loukata toista osapuolta. Lapsi voi oikeasti haluta isänsä ja siskonsa luo, mutta ei pysty tätä sanomaan, koska tuntisi huonoa omaatuntoa äidin "hylkäämisestä".

Ei se sossukaan oo automaatio joka aina vaan on äidin puolella. Ne voi vallan sanoa että lapsi isälleen jos ei oo erittäin painavaa syytä välttää sitä. Onneksi se ei riitä että äiti ei halua antaa lasta.

Kuules lusikka kauniiseen käteen on se lapsen isälläkin oikeus saada lapsi luokseen. Paa nyt ne aivot raksuttaa ja laske lapsesi isän luo ja kannusta nauttimaan olosta siellä.Kaikkein parhaiten asiat alkaa sitten myöhemminkin sujua kun lapsesi vaistoaa sun ajattelevan myös hänen tasollaan.Onhan se jännää noin pienestä tutustua pienokaiseen.Kertoa sitten joulunjälkeen kuinka oli kiva joululoma ja jatkui vielä äidinkin kanssa kotona yhdessä joulua viettäen.Nämä juuri tuossa iässä jäävät mieleen hyvin.Lapsen mieleen voi jäädä sellainen kuva ettei äiti päästänyt ja arvaa kaiveleeko se loppu iän???
Oot kyllä melkoinen sankari jos käyt poikittain tuossa asiassa.

Tervetuloa!
Toivottavasti satut vastaanotolleni. Varmasti lapsi lähtee tuossa tilanteessa isälleen jos minä pääsen päättämään.
Viime joulun vietit sinä lapsen kanssa.!

Lapsen ensin erottaa isästään (sitähän se on kun muuttaa pois 300 km päähän ja raahaa lapsen mukanaan) ja sitten alkaa valittaa yhdestä joulusta. Noin itsekkäälle äidille en kyllä huoltajuutta myöntäisi =(

[QUOTE="sossu täti";22522641]Tervetuloa!
Toivottavasti satut vastaanotolleni. Varmasti lapsi lähtee tuossa tilanteessa isälleen jos minä pääsen päättämään.
Viime joulun vietit sinä lapsen kanssa.![/QUOTE]

vastaanotolle :DDD Juu, ootpa sossutäti. Termistö on nyt vähä kuitenki hakusessa ;)

Helvetin omituinen kommentti. Jos se isä ei oo kiinnostunu lapsesta kun jouluna, okei, kerran kuussa tms materiaalia, ni en kyl itekä antais just jouluks.

peesi. Mulla toimiva yhteishuoltajuus ja lapset suunnillee saman verran molemmilla, tällöin ok vuorojouluin, mut en kyl tuollaisessa tilantees mäkään antais lasta mihinkään, ellei se ite haluis lähteä, vaatimalla vaatis.

[QUOTE="aloittaja";22522447]Olen paljon töissä ja poika on paljon hoidossa ja haluan viettää joulun pojan kanssa. Exällä on siellä uusi lapsi, viettäköön sen kanssa joulua.[/QUOTE]
Kyl mä ymmärrän suakin tässä asiassa erittäin hyvin! Voisiko poika mennä vaikka 25pv isälleen? ja olisi sitten sen viikon verran? jos isä esim hakee.
Mä en laittaisi tuon ikäistä vielä yksin linja-autoon. En mäkään haluaisi viettää jouluani yksin, mielummin vietän sen näisen kolmen poikani kanssa :)