Se nyt vaan on täysi valhe, että lihava nainen voisi olla hyvännäköinen.

• Viestiketjun aloittaja älkää pettäkö itseänne
  • Ensimmäinen viesti
tuskinpajoo
Laitoin tuohon tuon koulutustason nimimerkkiin lisää, jotta tyhmemmätkin ymmärtäisi. Ja ihmettelen, että miten sä täällä jaksat jankuttaa ja yrittää vääntää naurua mulle? Itsehän olet omaa kuvaasi täällä vilautellut harva se päivä, kun olet epävarma itsestäsi.
koulutustasolla ja ruumiinrakenteella ei ole mitään tekemistä keskenään, ihan yhtä paljon on niintä lihavia akateemisia kuin laihojakin, sama pätee sitten vähemmän koulutettuun ihmiseen.

sitä kun tuppaa tuolla ulkona näkemään vain ja ainoastaan sen mitä itse haluaa.

Leukistinen aksolotli
Laitoin tuohon tuon koulutustason nimimerkkiin lisää, jotta tyhmemmätkin ymmärtäisi. Ja ihmettelen, että miten sä täällä jaksat jankuttaa ja yrittää vääntää naurua mulle? Itsehän olet omaa kuvaasi täällä vilautellut harva se päivä, kun olet epävarma itsestäsi.
Mäkin oon vilautellut kuvaani. Kaikki on toki siit ymmärtänyt, et oon kans tosi akateeminen ihminen. Rikas ja semmone.:xmas:

Tuosta terveydenalan immeisistä mainitten viel. Suurin osa mua vastaan tulevista terkkareista, lääkäreistä, sairaanhoitajista ja terapeuteista on ollut hoikkia tai normaalipainoisia. Ja pisti mun silmääni, kun pojan koulun terkkari onkin lihava, ei mikään jättiläinen, mutta ylipainoa kuitenkin. Jotenkin vain on tullut oletus, että terkkarit on hoikkia, niin ihan vain sen puoleen pisti silmään. Muuten, jos puolet tai neljännes terkkareista olisi ylipainoisia, niin siihen silmä tottuisi, kuten on tottunut katukuvassakin näkemään lihavampia ihmisiä.

Ja edelleen lihavuuteen ja kauneuteen. Mun mielestä on ihan eri, onko ylipainoa 20kg vai 60kg. 20kg ylipaino on usein naisellista pyöreyttä, mutta 60kg ylipaino taasen ei mielestäni koskaan kaunista ihmistä.

[QUOTE="sss";22515645]Jos vaivautuisit ajattelemaan vaikka 100 henkilöä, josita puolet olisi siivoajia ja puolet lääkäreitä, niin aika helppoa olisi ulkonäön perusteella jo sanoa, että kuka on kuka![/QUOTE]

Mutta näkeehän sen. Suurimmassa osassa arvauksia menee oikein ja tämä ihan tutkitusti todettu eikä mikään mun oma päätelmä.

pyh
Ite oon ihan ok näköinen, kauniikisikin haukuttu hoikka naikkonen. Mun yks kaveri on aiaa pyöreä, vatsaa ja pakaraa
löytyy ja heeemmetin kaunis kasvoiltaan. Veikkaisin et n. 168cm pitkä ja painaa enkä vajaa 80kg..
Jos nyt vertaa tota mies akselilla, niin hän saa aina kaiken huomion, häntä miehet kattoo jne. Ja sänkykumppaneita varmaan 3 kertaa enempi mitä itellä.
Mutta hälläpä on niin hiton hyvä itsetunto, ja se näkyy. Kyllä sitä kakkoseks tuntee ittensä hänen rinnallaan, vaikka pullukka onkin.. Pojot itsetuntoa omaaville pullukoille naikkosille!!!

"vieras"
koulutustasolla ja ruumiinrakenteella ei ole mitään tekemistä keskenään, ihan yhtä paljon on niintä lihavia akateemisia kuin laihojakin, sama pätee sitten vähemmän koulutettuun ihmiseen.

Niinpä :)

Tässä ihan virallista tietoa:
Lihavuus :: Terveyskirjasto
"Suomessa lihavuus on yleisintä vähän koulutusta saaneilla ja alempiin sosiaaliluokkiin kuuluvilla. Vain perusasteen koulutuksen saaneilla lihavuuden esiintyminen on kaksi kertaa niin yleistä kuin ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneilla."

Aiheesta on paljon tutkimuksia, ja korrelaatio on täysin kiistaton, erityisesti naisilla. Naisilla myös palkkaus korreloi käänteisesti painon kanssa, miehillä ei.

"jenny"
Vaikka muuten olisitte mitä mieltä tahansa lihavista ihmisistä, niin siihen on kyllä turha väittää vastaan ettei lihavuus ja matala koulutustaso korreloisi toisiaan. Ymmärtäkä sekin ettei se tarkoita yksittäisiä ihmisiä, siivooja voi yhtä hyvin olla laiha. Mutta jos nyt otetaan vaikka 10 000 ihmisen otos, siitä jo huomaa tämän yhteyden. Tätä "hoikka ja akateeminen" on yrittänyt selittä joidenkin tajuamatta. En ymmärrä miksi otatte jonakin henkilökohtaisena loukkauksena sen, että tämä pitää paikkansa. Googlella löytää vaikka kuinka paljon tutkimustuloksia, mutta tässä muutama:
http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/elintavat/ravitsemus/ravitsemus_ja_terveys/painonhallinta/tyoikaiset_tukevoituneet_-_etenkin_vyotarolta/

www.teroka.fi/teroka/uploadfiles/tyoikaisten_lihavuus.ppt

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=seh00044

"muumimamma"
[QUOTE="äiti 44v";22507324]Ja hiilarit ovat pelkkää sokeria eli oliskohan kaloreitakin siis?

Pelkkä liikasyönti EI ratkaise, VÄÄRÄ syöminen ratkaisee myös. Rasvaa ja valkuaista ei tarvitse mättää samalla lailla kuin hiilareita jotka vievät nälän vain hetkeksi.

Kokeile, syö munakas. Katso milloin on seuraavan kerran nälkä. Syö seuraavana aamuna leipää, ja vertaa tuleeko tuon sokeripaukun jälkeen nälkä nopeammin.

Minä olen tehnyt ihmiskoetta ruuilla ja itselläni jo kun te vielä kakitte vaippoihin että ei tarvitse tulla soittelemaan ... :D[/QUOTE]

Minkä ihmeen takia aina pitää vetää sitä kananmunaa??? Eikö vähähiilihydraattiset oikeesti muuta syö mkun aika vaan munakasta mainostetaan???

"vieras"
[QUOTE="muumimamma";22517322]Minkä ihmeen takia aina pitää vetää sitä kananmunaa??? Eikö vähähiilihydraattiset oikeesti muuta syö mkun aika vaan munakasta mainostetaan???[/QUOTE]

Vedä henkeä ihan rauhassa.

44v mainitsi munakkaan vain yhtenä esimerkkinä, ei käskenyt syödä pelkkää munaa.

Leukistinen aksolotli
[QUOTE="muumimamma";22517322]Minkä ihmeen takia aina pitää vetää sitä kananmunaa??? Eikö vähähiilihydraattiset oikeesti muuta syö mkun aika vaan munakasta mainostetaan???[/QUOTE]

Mä syön joka päivä iltapalaksi kaksi kanamunaa.

Sinnni

Pakko tähän täältä välistä huomauttaa, että itseasiassa alemman koulutusasteen ihmisillä on enemmän ylipaino-ongelmia.

Tyhmää porukkaa
Jos ei muuta niin tyhmiä olette, jos ette tiedä, että korkeasti koulutetuissa on vähemmän ylipainoisia ja liikakilot siis kerääntyy juurikin matalasti koulutetuille.

"realisti"
Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmää porukkaa;22517812:
Jos ei muuta niin tyhmiä olette, jos ette tiedä, että korkeasti koulutetuissa on vähemmän ylipainoisia ja liikakilot siis kerääntyy juurikin matalasti koulutetuille.
Luulen että aika moni sen tietää. Mutta jos laittaa nikiksi "hoikka" ja sanoo että tosta voi nyt päätellä mun koulutustason, ei se ole ihan sama asia.

Joo, ihan out of context.

Olen edelleen sitä mieltä, että kropan malleja on niin erilaisia ettei paino sinänsä kerro mitään. Pieni ylipaino on naisella yleensä ok ja jopa kaunistaa, mutta en mäkään sellasta kymmenien kilojen ylipainoa viehättävänä pidä. SILTI joku lihava voi olla kaunis ja kantaa itsensä hyvin. Liian rasvaton kroppa naisella taas ei viehätä yhtään, terve ja sopusuhtainen jäntevyys taas eri asia. Kaikki riippuu yksilöstä, ei numeroista, ei indekseistä.

IMHO.

[QUOTE="realisti";22517895] Mutta jos laittaa nikiksi "hoikka" ja sanoo että tosta voi nyt päätellä mun koulutustason, ei se ole ihan sama asia.
[/QUOTE]

No eihän se hoikka edes tajunnut miksi mä toisen asteen koulutuksen saanut ihminen nauroin hänelle. Luulis akateemisen ihmisen tajuavan tuon verran, mutta eipä näytä piuhat oikeen yhdistävän. :D

läskin ihannointia
Mä olen 170 pitkä ja painan 70 kiloa. Juu, ei ole ylipainoa, mut kyllä ihan selvästi ylimääräistä on. 60 kiloa, max 65 on tämän mittaiselle aika sopiva paino, ei ainakaan enempää.

Mua ihmetyttää se, että pieni pyöreys ja lihavuuskin on niin sallittua ja kaunista ja toivottua, mut hoikkuus on taas niin hirveän paha ja vaarallinen asia. Esim. jos olen itse jutellut jonkun kanssa siitä, että tahdon laihduttaa 10 kg, niin saan osakseni lähinnä kauhisteluja ja syyttelyä. Mutta hitto, sehän tekisi vain hyvää, ei ole normaalia, että bmi on ylärajoilla ja 170-senttinen nuori nainen painaa 70 kiloa!

Sit tulee se lätinä itsetunnosta jne. Mun itsetunto on ihan normaali, mut haluan olla kauniimpi, kun voin. Ja hoikempana olen kauniimpi. tarkoittaako hyvä itsetunto sitten sitä, että pitäisi vaan pullistua hyvällä mielellä. No ei tasan.

Alempiin sosiaaliluokkiin kuuluvilla on yleensä ihan oma huumorintajunsa...
No kummasti moni korkiemmin koulutettu ymmärtää mun huumoria ja mä ymmärrän heidän. Tässä taitaa vain olla kyse siitä, että se olen mä joka kehtaa nauraa jonkun typerälle kommentille. :whistle:

Ja mitähän alempaa sosiaaliluokkaa mäkin muka olen. :LOL: :p

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja läskin ihannointia;22517933:
Esim. jos olen itse jutellut jonkun kanssa siitä, että tahdon laihduttaa 10 kg, niin saan osakseni lähinnä kauhisteluja ja syyttelyä.
Kommentoin tähän jo aikaisemminkin, mutta kyseessä on siis kateutta, epävarmuutta ja pelkoa.
Hoikka ei halua lisää hoikkia, koska se lisää kilpailua ja heikentää hänen asemaansa. Pulleat taas eivät halua, että joku joukosta laihduttaa, koska se saa jäljelle jäävät tuntemaan itsensä huonommiksi. Ihan normaalia ryhmäpsykologiaa.

[QUOTE="vieras";22518059]Kommentoin tähän jo aikaisemminkin, mutta kyseessä on siis kateutta, epävarmuutta ja pelkoa.
Hoikka ei halua lisää hoikkia, koska se lisää kilpailua ja heikentää hänen asemaansa. Pulleat taas eivät halua, että joku joukosta laihduttaa, koska se saa jäljelle jäävät tuntemaan itsensä huonommiksi. Ihan normaalia ryhmäpsykologiaa.[/QUOTE]

Aivan oikiastikko ihmiset on tuollaasia? :O Mun kavereita on laihduttanut enkä mä ole siihen mitenkään puuttunut, olen vain iloonen heidän puolestaan. Eihän se nyt mun valinta ole saako joku laihduttaa ittensä normaalipainoon.

Burkka
en ketään loukata halua mutta ap:n ja jonkun muunkin kommentit, oli vähän: "olin ennen lihava, olen nyt hoikka, olin ällöttävä, en ymmärrä kuinka pystyin elämään itseni kanssa" huono vertaus mutta tässä tulee: ihan kuin alkoholistin puhetta muista alkoholisteista raitistumisen jälkeen.

raukat pelkää niin paljon että taas niistä tulee lihavia ja se on joku maailmanloppu. lievästi ylipainoinen ei ole sairas, vaarallisempaa on olla liian laiha.

itse en ole koskaan ollut ylipainoinen. pahasti alipainoinen olen ollut. se EI ole kaunista.

Yhteistyössä