Saako teillä mies tulla kotiin mihin aikaan vaan??

• Viestiketjun aloittaja "joo"
  • Ensimmäinen viesti
"outis"
Sulle vastakysymys: SAATKO sinä tulla kotiin ihan mihin aikaan vaan. Kyllä miehesi alkaisi jo olla aika pahana jos SAISIT aina olla jossain niin paljon kuin huvittaisi ;)
Kysymyksenasettelu on omituinen. Tottakai minä SAAN tulla kotiin silloin kun olen tullakseni, samoin mieheni SAA tulla kotiin ihan milloin vaan. Samoin kumpikin meistä SAA olla poissa kotoa juuri niin paljon kuin huvittaa.

Aivan eri asia on se, miten kumpikin meistä suhtautuu siihen, että toinen on paljon poissa.

Meillä poissaolot tosin ovat normaalia arkea: mies on poissa yli puolet ajasta (työn vuoksi matkoilla), minulla taas on riittänyt omia harrastuksia ja lasten harrastuksissa mukana pyörimistä niin, että harvoin ehdin kotona iltoja olla.

Ikinä koskaan ei ole tullut pieneen mieleenkään, että jompikumpi meistä ei SAISI tulla kotiin... :O

[QUOTE="hihi";22513658]Miten se kehtaa? ;) Toivottavasti töistä tai kapakasta :D[/QUOTE]

Tässäpä se kiteytyy koko ketjun kummallisuus =) Töistä tai kapakasta saa tulla yöllä milloin vaan, mutta ne muut menot.. aijai!

"gen"
Mä kyllä ihmettelen niitä jotka perustelee et lapset on eri asia. Sehän tarkoittaa sitä et jos teini ei oo klo 20.00 mennessä kotona kun on kotiintuloaika, ei kotiin ole menemistä?????

[QUOTE="gen";22513726]Mä kyllä ihmettelen niitä jotka perustelee et lapset on eri asia. Sehän tarkoittaa sitä et jos teini ei oo klo 20.00 mennessä kotona kun on kotiintuloaika, ei kotiin ole menemistä?????[/QUOTE]

No se ero on siinä että teinille voi asettaa kotiintuloajan, mutta aikuiselle ihmiselle ei. Tottakai se teininkin pitää kotiin tulla vaikka sitten myöhässä. Kyse on sääntöjen asettamisesta, kenelle niitä asetetaan ja kenelle ei.

Ei kai kukaan oikeesti aikuiselle ihmiselle laita kotiintuloaikoja... tai edes nuorelle / teinille siinämielessä, että jos siitä myöhästyy, niin kotiin ei olis tulemista.
Kyl mä oon joskus sellaseen törmänny.. Yhellä pariskunnalla toinen saneli toiselle kotiintuloajat ja jos ei sillon tyyppiä kotona näkyny ni alko karsee tekstari/puhelupommitus..

Vaikka ei sen niitä kotiintuloaikoja tarvinnu kauaa asetella.. Kohta ei ollu ketää kelle niitä ois enää asettanu :D Ja ihan siis normityypistä kyse eikä mistää sellasesta et tyyppi ois kaiket yöt luuhannu ties missä. Joillakin on vaan tarve kontrolloida kaikkia muita..

"Hopping"
Täh? No totta helvetissä saa ja pitää tulla kotiinsa! Siis mä en nyt ymmärrä, mihin miehen pitäisi mennä? Kirjautua hotelliin tai jäädä sinne mistä on lähtenytkin ja lähteä vasta seuraavana päivänä ajamaan, että tulisi ihmisten aikaan kotiin? Tai autotalliin autoon nukkumaan? Ei, siis oletko tosissasi? Et voi olla? Mä ainakin haluan, että mies tulee kotiin vaikka kello sitten olis 4, 3, 2 tai 6 aamulla - muutenkin nukun huonosti, jos mies ei ole kotona. En mä nuku hyvin ennenkuin tiedän, että kaikki mun rakkaat on turvassa oman katon alla.

,,
[QUOTE="joo";22507634]En tarkoita mitään kapakkareissuja, vaan esimerkiksi jos tulee vaikka jostain kauempaa kotiin myöhään illalla tai yöllä, niin voiko tulla kotiin??

Meillä oli keskustelu aiheesta, että miten itsekästä on tulla kotiin vaikka puoliltaöin, kun muu perhe jo nukkuu ja ainakin minä havahdun siihen kotiutumiseen - mies väitti, että kotiinsa saa tulla mihin aikaan vaan.[/QUOTE]

En lukenut muita viestejä, mutta toivottavasti tämä osoittautui provoksi. Jos ei kotiinsa saa tulla silloin kun on tullakseen, niin mihin sitten??? Aivan käsittämätön koko kysymys!

tt
Tottakai saa. Ja koskee ihan meitä molempia. Olipa sittenkyse töistä, baarista, reissusta tai harrastuksista. Kesäaikaan mies käy usein yöaikaan maastopyöräilemässä tai kalastamassa, joita molempia on huono harrastaa päivällä. Itselläni on harrastus, joka loppuu yhdeltätoista. Parhaat salivuorot on tietysti annettu lapsille ja nuorille ja meidän aikuisten on väistettävä ja otettava se huonoin vuoro. Usein mies on jo nukkumassa kun tulen (matkoihin menee oma aikansa). Myöskään sairaana meillä ei ketään ajeta sohvalle, vaan kyllä se olisin minä ja vauva jotka vaihdettaisiin huonetta, jotta sairas saisi parantua rauhassa.

Yhteistyössä