Se nyt vaan on täysi valhe, että lihava nainen voisi olla hyvännäköinen.

• Viestiketjun aloittaja älkää pettäkö itseänne
  • Ensimmäinen viesti
huhuh
[QUOTE="Sini";22511621]Mun paino on edelleen 101 kg, pituus 179 cm, paino ei ole pudonnut kun salilla käyn, mutta kiinteytynyt olen. Vaatekokokin on pudonnut 46 koosta 42, joten olen vaatekoon mukaan jo ihan normi, mutta painon en.[/QUOTE]

Ai tuo 42 on vaatekokona normi...buhahaa!!

Itse olen 175m ja 59kg. Vaatekokoni on 34.

"vieras"
mulla on BMI normaalin rajoissa ja ap:n määritelmän mukaan tässä on vähintään 10-12 kiloa liikaa läskiä.

kieltäydyn tuntemaan itseäni rumaksi läskiksi vain sen takia että joku on päättänyt että laihuus on ainoa tapa olla hyvännäköinen.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22511755]no hienoa, mä olen 165cm ja 55kg ja vaatekokoni on 40. ilmeisesti siis olen aivan kaamea norsu.[/QUOTE]
Ohhoh, tässä taas näkee miten kropissa tosiaan on isoja eroja, vaikka mitat olisivat samat. Mä painan jokusen kilon enemmän kuin sä, olen muutaman sentin pidempi ja vaatekoko on 34-36. Harrastan kyllä paljon liikuntaa eli oon melko kiinteä.

Mutta ei, et tosiaan ole mikään norsu noilla mitoilla oli vaatekoko mikä tahansa. ;)

hoikka
HOHHOIJAA NÄITÄ ON MISTÄ OTTAA-JUTTUJA!

Itse asiassa voipi olla totta toisaalta. On tutkittu, että mitä korkeampi koulutus, sitä hoikempia ihmiset keskimäärin ovat. Esimerkki omasta työpaikasta sairaalasta. Ensinnäkin siivoojat sairaalassa ovat lähes kaikki ylipainoisia. Lähihoitajista ehkä puolet. Sairaanhoitajista 1/4 osa. Lääkäreistä ei juuri kukaan ole ylipainoinen. Erikoislääkäreistä ei ainutkaan.

Ja toinen juttu. Mitä korkeampi koulutus miehellä on, sitä enemmän se pitää hoikista naisista. Nuo pyöreät pullukat on enemän duunarien mieleen.

Näin on vain faktat. Sorry.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22511772]Ohhoh, tässä taas näkee miten kropissa tosiaan on isoja eroja, vaikka mitat olisivat samat. Mä painan jokusen kilon enemmän kuin sä, olen muutaman sentin pidempi ja vaatekoko on 34-36. Harrastan kyllä paljon liikuntaa eli oon melko kiinteä.

Mutta ei, et tosiaan ole mikään norsu noilla mitoilla oli vaatekoko mikä tahansa. ;)[/QUOTE]

kyllä mäkin treenaan . Mutta olen isoluinen, leveät hartiat, leveä lantio, leveä selkä.
niistä ei toki painoa tule enempää kuin kenelläkään muullakaan. luut painavat saman verran kaikilla, mutta luuston malli on erilainen.
Mulla on kaveri joka painaa 10 kiloa enemmän kuin minä ja mahtuu silti paitoihin jotka ovat kokoa 36, minulla ei hartiat useimmiten mahdu paitaan jonka koko on alle 40.
housujen löytäminen on hieman haastavaa jos lantionympärys on sellaiset päälle 90 cm ja vyötärö noin 60

"vieras"
HOHHOIJAA NÄITÄ ON MISTÄ OTTAA-JUTTUJA!

Itse asiassa voipi olla totta toisaalta. On tutkittu, että mitä korkeampi koulutus, sitä hoikempia ihmiset keskimäärin ovat. Esimerkki omasta työpaikasta sairaalasta. Ensinnäkin siivoojat sairaalassa ovat lähes kaikki ylipainoisia. Lähihoitajista ehkä puolet. Sairaanhoitajista 1/4 osa. Lääkäreistä ei juuri kukaan ole ylipainoinen. Erikoislääkäreistä ei ainutkaan.

Ja toinen juttu. Mitä korkeampi koulutus miehellä on, sitä enemmän se pitää hoikista naisista. Nuo pyöreät pullukat on enemän duunarien mieleen.

Näin on vain faktat. Sorry.
onko nyt kyse lääketieteellisestä ylipainosta vai sun omasta käsityksestä siitä, mikä on ylipainoa?

"vieras"
Ei koulutus painoon liity mitenkään.

Mutta jos on haastavia töitä niin täytyy pitää vähän kropastaankin huolta, että jaksaa tehdä hommia.

Ihan sama jos sanoisi, että miksei ole lihavia pikajuoksioita.

hoikka
[QUOTE="vieras";22511869]Ei koulutus painoon liity mitenkään.

Mutta jos on haastavia töitä niin täytyy pitää vähän kropastaankin huolta, että jaksaa tehdä hommia.

Ihan sama jos sanoisi, että miksei ole lihavia pikajuoksioita.[/QUOTE]

Kyllä se kuule liittyy. Kuten nimimerkistäni voit päätellä, kuulun tuohon korkeastikoulutettujen joukkoon. Tästä on tehty tuhat ja sata tutkimusta ympäri maailmaa. Ylipaino on nimenomaan alempien sosiaaliluokkien ongelma. Niinkuin ongelmat yleensäkkin. Ja sitä nimenomaan "huonompiosaisuuden kasautumaksi" myös sosiologiassa kutsutaan.

Aloittaja ja hoikka. Kaksi surullista esimerkkiä siitä, mihin laihuuden ihannointi johtaa. Pidetään vain omia ajatuksia ja kokemuksia ainoana totuutena. Kirjoitustenne perusteella, ette ole kauniita vaan ilkeitä ihmisiä.
Saattaa tulla shokkina, mutta useimmat ihmiset pitävät omia mielipiteitään hyvinä. Miksi ihmeessä niillä muuten edes olisi niitä mielipiteitä jos pitäisivät niitä huonoina? :rolleyes:

"vieras"
mä laihdutin 20 kg, olen nyt normaalipainoinen, mutta ylärajalla.

Useimmin olen kullut kommenttia, että "ai kauhia kun sun kasvot on kaventunu, ihan posket lommollaan, älä vaan enää laihduta!"

mä olisin meinaan halunnu kuulla, että hieno homma, nyt sulla on taas vyötärö... :(

"vieras"
Syy voi olla primäärinen tai sekundäärinen.

Uskoisin, että lääkärit ovat hoikkia koska tekevät työkseen sitä. Esim työttömät lääkärit tuskin ovat yhtä hoikkia.

Joten ammatti määrää eikä koulutus.

hoikka
[QUOTE="vieras";22511989]Syy voi olla primäärinen tai sekundäärinen.

Uskoisin, että lääkärit ovat hoikkia koska tekevät työkseen sitä. Esim työttömät lääkärit tuskin ovat yhtä hoikkia.

Joten ammatti määrää eikä koulutus.[/QUOTE]

No sairaalan psykologit, puheterapeutit ja sosiaalityöntekijät ovat kaikki myös hoikkia. Ja eivät ammatikseen "hoida" sairauksia. Lähihoitajat taasen hoivaavat ja ovat läskejä.

Yhteistyössä