Saako teillä mies tulla kotiin mihin aikaan vaan??

• Viestiketjun aloittaja "joo"
  • Ensimmäinen viesti
"Cairni"
Se koti on sellainen, jossa nukutaan normaalit yöunet, niinkuin yleensä tavataan tehdä, jossei olla työtyössä...
Se koti on myös sellainen, jossa halutaan kunnioittaa toisten ihmisten yöunta, takaamalla heille häiriötöön yörauha.
Häiriötön yörauha on tärkeä. Mutta tärkeä voi myös olla harrastus, työ tai kavereiden kanssa ulkona oleminen.Ja vaikka tuo ei olisi tärkeää, kodissa pitäisi voida kunniottaa myös toisen ihmisen erilaisia tapoja.

Kysymys onkin siitä että mikä on KOTI. Kotiinsa täytyy aina voida tulla milloin haluaa, taikka se ei ole KOTI. Se on asumus. Tällöin on jo kysymyksessä todellakin vakavan keskustelun paikka.
Ja minä suosittelen sinkkuutta tällaiseen "kunnioituksen kaipuuseen"

Tää on niin absurdi keskustelu ylipäätään, etten voi kuin nauraa. Tulee mieleen tämä vitsi :D

"Eräänä iltana minut oli kutsuttu viettämään kaveriporukassa iltaa. Lupasin vaimolleni, että tulisin takaisin puoleenyöhön menessä. Tunnit kuluivat ja kalja meni alas liiankin hyvin. Aamuyöstä, kännissä kuin käki, suuntasin kotiin päin.

Kun pääsin ovesta sisään, eteisen käkikello kukkui jokusen kerran. Tajusin nopeasti, että vaimo varmaankin heräsi, joten keksin nokkelana miehenä kukkua muutaman kerran lisää. Olin oikein ylpeä itsestäni, kun keksin niin nerokkaan ajatuksen ja vielä aivan tukka täynnä. Mahdollinen yhteenotto oli näin vältetty.

Aamulla vaimo tiedusteli kotiintuloaikaani. Kerroin hänelle tulleeni kahdeltatoista, eikä vaimoni vaikuttanut lainkaan epäilevältä. Tässä vaiheessa olin varma, että homma toimii saumattomasti.

Sitten hän sanoi: "Me tarvitsemme muuten uuden käkikellon."

Hieman huolestuneena tiedustelin syytä moiseen.

Vaimoni vastasi: "Viime yönä se kukkui kolmesti, sanoi voi vittu ja kukkui lisää, röyhtäisi, kikatti ja pieraisi.""

Totta hemmetissä aikuisella ihmisellä on oikeus tulla kotiinsa milloin haluaa, tuli sitten kavereilta, baarista, töistä tai harrastuksista. Toki voi olla hiljaa, jos tietää muiden olevan nukkumassa, mutta että aikuiselle ihmiselle kotiintuloajat, voi morjens :D

[QUOTE="vieras";22509468]Oikeastiko joku kieltää miestäänsä tulemasta kotiin jos on jo itse nukkumassa? Eikös se ole molempien koti? Kyllä mun mies saapi tulla kotio mihin aikaan tahansa, paljon mielummin herään siihen kun joku ottaa kainaloon kuin yksikseni aamulla.
Eräs miespuolinen ystäväni ei saa nukkua omassa sängyssä koska kuorsaa, vaihtoehtoina on joko leikkaus tai sohvalla nukkuminen.[/QUOTE]

Jotkut naiset taitaa todella kohdella koiriaankin paremmin kuin aviomiehiään. Mies ei saa tulla kotiin jos (tähän liuta eri vaihtoehtoja: jos on kännissä, jos vaimo jo nukkuu, jos sitä tai jos tätä), mies ei saa mennä ulos koska (tähänkin taas liuta syitä), mies ei saa koskettaa, ei sanoa haluavansa seksiä, ei saa tehdä sitä eikä piruvie ainakaan tätä.

Ja sitten samat eukot on räpättämässä että "Jarkko ei kunnioita mua, se pitää mua niinku ihan itsestäänselvyytenä, kukkiakaan se ei oo tuonu mulle vuosiin!" (ja kun Jarkko tuo kukkia, vaimo huokaisee että pitiks sun nyt tällasiinkin rahaa tuhlata). Voi jeesus etten sanois. Miehiltä on viety munat ja kaikki valta.

[QUOTE="miuu";22508384]nykyään saa tulla.

Silloin kun lapset oli pienempiä, niin kielletty aika kotiutua oli 21-21.30. Silloin laitoin lapset nukkumaan ja jos mies saapui siihen, niin lapset villiintyivät ja nukkurumba pitkittyi. :snotty:

Yleensä varoittelin jo etukäteen, jos tiesin, että koteutuminen saattaa olla niihin aikoihin.[/QUOTE]

Heh, meilläkin oli joskus kotiintulo rajoituksena tai ihan suoraan kieltona tulla kotiin klo 20-21.
Nykysin saa tulla silloin kun huvittaa. Ja saa laittaa ruokaakin jos on nälkä. Ei tarvitse snagarin kautta tulla.
Mutta kyllä meillä kummatkin yleensä kotiutuu jo ajoissa. Harvoin ollaan iltaisin ulkona, töissä menee miehellä kyllä useinkin myöhään. Mulla taas menee lähinnä kavereiden kanssa myöhään... :ashamed: Ja meillä mies menee yleensä ennen mua nukkumaan, mä jään katselemaan videoita tai lukemaan kirjaa tai koluamaan kaappeja....

:LOL: :LOL: :LOL: Et kai tosissasi kysy? Totta hitossa jokaisen pitää saada omaan kotiinsa tulla just silloin kun haluaa tai tarve on. Muut voi käyttää vaikka korvatulppia jos häiritsee.

Sitä paitsi - mä en ole mieheni huoltaja vaan kumppani, ei mulla ole valtaa eikä tarvetta rajoittaa sen tulemisia ja menemisiä.

Tää on niin absurdi keskustelu ylipäätään, etten voi kuin nauraa. Tulee mieleen tämä vitsi :D

"Eräänä iltana minut oli kutsuttu viettämään kaveriporukassa iltaa. Lupasin vaimolleni, että tulisin takaisin puoleenyöhön menessä. Tunnit kuluivat ja kalja meni alas liiankin hyvin. Aamuyöstä, kännissä kuin käki, suuntasin kotiin päin.

Kun pääsin ovesta sisään, eteisen käkikello kukkui jokusen kerran. Tajusin nopeasti, että vaimo varmaankin heräsi, joten keksin nokkelana miehenä kukkua muutaman kerran lisää. Olin oikein ylpeä itsestäni, kun keksin niin nerokkaan ajatuksen ja vielä aivan tukka täynnä. Mahdollinen yhteenotto oli näin vältetty.

Aamulla vaimo tiedusteli kotiintuloaikaani. Kerroin hänelle tulleeni kahdeltatoista, eikä vaimoni vaikuttanut lainkaan epäilevältä. Tässä vaiheessa olin varma, että homma toimii saumattomasti.

Sitten hän sanoi: "Me tarvitsemme muuten uuden käkikellon."

Hieman huolestuneena tiedustelin syytä moiseen.

Vaimoni vastasi: "Viime yönä se kukkui kolmesti, sanoi voi vittu ja kukkui lisää, röyhtäisi, kikatti ja pieraisi.""

Totta hemmetissä aikuisella ihmisellä on oikeus tulla kotiinsa milloin haluaa, tuli sitten kavereilta, baarista, töistä tai harrastuksista. Toki voi olla hiljaa, jos tietää muiden olevan nukkumassa, mutta että aikuiselle ihmiselle kotiintuloajat, voi morjens :D
:LOL:

No ei todellakaan saa! Aina pitää sopia etukäteen, milloin tulee. Ja silloinkin pitää soittaa ovikelloa. Omilla avaimilla saa tulla vaan jos lapset nukkuu, etteivät häiriinny tai jos itse en ole kotona. Hyvin toimii! :D
Sitten kun mies täyttää 50, voi harkita, että antaa avaimen kaulaan hänelle. Mutta pitää muistaa, että on sellainen nauha, missä on pikalukko, että jos mies reissuillaan tarttuu johonkin, ei kuitenkaan kuristu.

Alkuperäinen kirjoittaja Anatolia:
Jotkut naiset taitaa todella kohdella koiriaankin paremmin kuin aviomiehiään. Mies ei saa tulla kotiin jos (tähän liuta eri vaihtoehtoja: jos on kännissä, jos vaimo jo nukkuu, jos sitä tai jos tätä), mies ei saa mennä ulos koska (tähänkin taas liuta syitä), mies ei saa koskettaa, ei sanoa haluavansa seksiä, ei saa tehdä sitä eikä piruvie ainakaan tätä.

Ja sitten samat eukot on räpättämässä että "Jarkko ei kunnioita mua, se pitää mua niinku ihan itsestäänselvyytenä, kukkiakaan se ei oo tuonu mulle vuosiin!" (ja kun Jarkko tuo kukkia, vaimo huokaisee että pitiks sun nyt tällasiinkin rahaa tuhlata). Voi jeesus etten sanois. Miehiltä on viety munat ja kaikki valta.
Eipäs tähän ole enää juuri mitään lisättävää. Feminismi on pilannut perheet sillä, kun feministit vaativat itselleen koko ajan lisää ja lisää päätäntävaltaa perheessä, nyt jopa niin, ettei mies saa enää tehdä omia päätöksiä ilman että vaimolla olisi siihen jotain sanomista (lue nalkuttamista). Ja lopuksi kuorossa itketään, kun miehet ovat sikoja eivätkä osaa olla miehiä. No eivät todellakaan osaakaan, kun ette anna heille tilaa olla miehiä! Itse asiassa aika monelle, joka täältä tulee kysymään neuvoja, huudetaan puskista "jätä se sika, ei se ole sun arvoinen jne".. Näille tekis mieli sanoa, että kuunnelkaa vaan enemmän, mitä muut teille tietämättöminä teidän parisuhteista ja teistä ihmisinä huutelee, kartutetaan vaan avioerotilastoja ja katkeroituneiden ex-vaimojen lukua. Tehkää enemmän päätöksiä perustuen siihen, mitä palsta on tilanteesta mieltä. Oikeasti, ihmiset, kellekään ulkopuoliselle/tuntemattomalle ei ole mitään väliä, montako kertaa astutte saman haravan päälle ja montako kertaa eroatte, montako kertaa miestänne haukutte ja mollaatte jne... Heille ei ole millään mitään väliä.. Mutta luulis, että teille on itsellenne väliä teidän parisuhteiden tilanne ja mahdollisuudet jatkoon.. Näköjään ei kaikkia ole parisuhteeseen luotu, kun ette osaa miehiänne rakastaa tai ainakaan ottaa huomioon myös toisen näkökannan asiaan kuin asiaan. Vaimon koti, vaimo päättää.. Tuskin vain tuota menoa kovin moni mies pitemmän päälle jaksaa.

:LOL: Ei sillä enää viiskymppisenä ole sitä avainta lainkaan!
Niin, siinä iässä miestä ei tarvi päästää enää kodin ulkopuolelle, se hoituu sillä, että ottaa pois
1. passin
2. kengät (reinoilla pärjää)
3. farkut ja muut housut (jättää vain salihousut)

Siinä on kyllä se riski, että mies menee reinoissa ja salihousuissa sitten....

jaaaaaa
[QUOTE="Cairni";22509858]Häiriötön yörauha on tärkeä. Mutta tärkeä voi myös olla harrastus, työ tai kavereiden kanssa ulkona oleminen.Ja vaikka tuo ei olisi tärkeää, kodissa pitäisi voida kunniottaa myös toisen ihmisen erilaisia tapoja.

Kysymys onkin siitä että mikä on KOTI. Kotiinsa täytyy aina voida tulla milloin haluaa, taikka se ei ole KOTI. Se on asumus. Tällöin on jo kysymyksessä todellakin vakavan keskustelun paikka.
Ja minä suosittelen sinkkuutta tällaiseen "kunnioituksen kaipuuseen"[/QUOTE]

NIin että sinun mielestä kunnioitusta voidaan vaatia vain toiselta ihmiseltä. Mikset peräänkuuluta kunnioitusta siltä toiselta osapuolelta, niin että hän kunnioittaisi myös sen toisen osapuolen tahtoa ja halua, ja ainakin rajoittaisi yömenojaan. Melko yksipuolista tuo sinun kunnioituksen vaatiminen.

itseään arvostava Nainen
Kyllä kotiin saa ja pitääkin tulla, mutta jos mies myöhässä tulee niin kannattaa varautua "rangaistuksiin"... Eli pitää tulla kotiin ajoissa, silloin kun mä olen sanonut, sen jälkeen tulee seurauksia. Eipä ukko ole enää myöhästynyt, eka kerta riitti, kun tuli tunnin myöhässä töistä... ja löysi lähes kaikki vaatteensa ja muuta rojuaan pihalta... ja jäi ilman ruokaa... Oppi että mut otetaan tosissaan. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Niin, siinä iässä miestä ei tarvi päästää enää kodin ulkopuolelle, se hoituu sillä, että ottaa pois
1. passin
2. kengät (reinoilla pärjää)
3. farkut ja muut housut (jättää vain salihousut)

Siinä on kyllä se riski, että mies menee reinoissa ja salihousuissa sitten....
Siinä vaiheessa mies lähtis varmaan jopa alasti. Tosin takaisin enää tuskin tulisi.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22512155:
Siinä vaiheessa mies lähtis varmaan jopa alasti. Tosin takaisin enää tuskin tulisi.
Voi olla. Sitä voi testata ottamalla ensin vain niitä mieluisimpia vaatteita, katsoo kuinka pitkälle voi mennä. Ja jos sitten kuitenkin menee, niin silloin voi sanoa, että hyvä kun meni, se sika!

Ettekö ymmärrä eroa
[QUOTE="neith";22509257]no mitäpä jos se onkin lapsi joka herättelee pitkin yötä, tai raskaana oleva vaimo vessareissuinensa jne. mitä jos se onkin mies joka ei saa silloin nukuttua?
onko eriasia vaimon herätä miehen kotiin tuloon vai miehen vaimon talossa liikkumiseen?[/QUOTE]

Miten täällä on oikeasti näin idiootteja ihmisiä. Ettekö te ymmärrä eroa ihmisestä riippumattomista valveilla olo syistä ja aivan ihmisen omaan valintaan riippuvista valveilla olo syistä. Jos jotakuta nyt yskittää tai on vessahätä, niin se on täysin tästä ihmisestä riippumatonta, jolloin olisi väärin edes ehdottaa, että voisitko rajoittaa yskimistäsi/vessassa käyntiä.
Sen sijaan se, jääkö yöksi ulos kavereiden kanssa, on jokaisen omassa päätäntävallassa, eli tällöin päätös jäädä ulos yöksi ja herättää sen tähden toiset, on vain ja ainoastaan oman valinnan tulos.

Yhteistyössä