Saako teillä mies tulla kotiin mihin aikaan vaan??

• Viestiketjun aloittaja "joo"
  • Ensimmäinen viesti
niiiiiiiin
Miksi joutuu?
Onko teillä koko perhe tosiaan niin herkkäuninen (tai mies niin metelöivä) että kaikki herää jos mies tulee kotiin vaikka keskellä yötä?
Jos on, niin mitähän asialle voisi tehdä (paitsi asettaa kotiintuloajat)?
Toinen lapsisa herää usein (nukkuu meidän makkarissa) minä herään aina. Ja oikeasti olen niin herkkäuninen, että herään sikeimmästäkin unesta heti, jos joku poikkeava ääni kuuluu. Eli kyse ei ole siitä,että mies erityisesti metelöisi, vaan herään siis jo pelkästään oven käymiseen.

Tottakai vaihtoehtoja olisi monia, esim. isompi asunto, jossa mies voisi länsisiivessä mekastaa ihan niin paljon kun lystää. Mutta valitettavasti rahatilanteemme ei tällä hetkellä ei mahdollista tuota.

erratic
Alkuperäinen kirjoittaja uniontärkeää;22508239:
Mua oikeasti vituttaa ihan suunnattomasti juuri tuo yösyöminen. Mies tulee monesti harrastuksista aikaan, kun itse olen jo nukkumassa. joudun aamulla heräämään aikaisemmin kun hän, joten pitäisi myös nukkumaan päästä ajoissa. Siis oikeasti ei ole mitään ärsyttävämpää, kun se, että olet juuri nukahtanut ja heräät siihen, että ovi käy. Ja sen sijaan että mies hipsisi hiljaa joko katsomaan telkkaria tai nukkumaan, niin hän suuntaa keittiöön rapisuttelemaan leipäpusseja ja penkomaan kaappeja. Oikeasti, miten vaikea voi olla käydä jossain syömässä, ennen kun tulee kotiin. Tai tekisi edes ruuat valmiiksi ennen lähtöä, että ei tarvitsisi keskellä yötä mekastaa siellä keittiössä vaan voisi ottaa valmiit voikut ja olla sen jälkeen hiljaa.
No joo.. Oon itse aika herkkäuninen tarvittaessa, tai sitä on herkistynyt heräämään tiettyihin ääniin (kuten lähestyvä pienten jalkojen tepsutus tai joku oksentaa sänkyyn-ääni..). Ei kyllä koskaan oon häirinnyt tuo iltapalan tekeminen, vaikka mies kolisuttaa joskus uuninpeltejäkin yms (tai on itse ainakin sanonut niin).. Siksi ei häiritse, kun olen niin tottunut siihen. Mies saattaa tulla vasta tunnin-kolmen tunnin päästä mun jälkeen nukkumaan. Mä olen enemmän aamuihmisiä.

Mutta jos sua erityisesti häiritsee se, niin sehän ei ole iso juttu pyytää että laittais valmiiksi ne syömingit (miksei mies voi joustaa?). Se on kuitenkin vähän eri kokoluokan asia kuin se, että kotiin ei saisi tulla ollenkaan tietyn kellonlyömän jälkeen.

ihanauros
Anteeksi, ajatukseni oli varmaan jotenkin vaillinainen, koska ymmärsit sen noin. Kokeilenko selittää uudelleen, vai annetaanko olla? :)
No ei nyt oikeastaan jaksa enää hirveästi kiinnostaa, mutta jos haluat selittää, niin ihan vapaasti. Täällä nyt on näköjään useampikin teini-ikäisten vanhempi paikalla, ja tuolla joku kertoi, että heillä on ihan yleistä että vanhemmatkin roikkuvat baarissa miten myöhään vain sattuu huvittamaan, joten kaiketi tämä vain on jotain, mitä en itse ymmärrä, mutta toisille ihan luonnollista.

No ei nyt oikeastaan jaksa enää hirveästi kiinnostaa, mutta jos haluat selittää, niin ihan vapaasti. Täällä nyt on näköjään useampikin teini-ikäisten vanhempi paikalla, ja tuolla joku kertoi, että heillä on ihan yleistä että vanhemmatkin roikkuvat baarissa miten myöhään vain sattuu huvittamaan, joten kaiketi tämä vain on jotain, mitä en itse ymmärrä, mutta toisille ihan luonnollista.
Antaa siis olla.

Alkuperäinen kirjoittaja hehehehe:
Joo, mutta eikö olisi kaikkein mukavinta, että menisitte molemmat yhdessä sinne nukkumaan, nukkuisitte yhdessä, ja sitten heräisitte yhdessä.
Mainio ratkaisu niille, ketkä ovat töissä 8-16. Harvemmat ovat. Ja ne, ketkä ovat vuorotöissä, viettävät myös vapaa aikaa silloin, milloin sattuvat olemaan vapaalla. Se voi olla aamu, päivä, ilta tai yö. Arki tai viikonloppu. Koti on kuitenkin sellainen paikka, mihin kaikki asukkaat ovat tervetulleita aina, vaikka keskellä yötä. Samoin puhelimen kanssa. Rakas voi soittaa mulle vuorokauden ympäri, jos on asiaa tai jopa ilman asiaa. Vastavuoroisesti tiedän, että kotiin voin soittaa milloin vain ja jos mulla on hätä ja soitan miehelle, tiedän, että hän vastaa, vaikka olisi nukkumassakin ja mies on valmis lähteä ajamaan autolla hakemaan minua mihin aikaan vuorokaudesta tahansa, jos minä pyydän. Tää on mielestäni sitä perusluottamusta. Luottamusta siihen, että toinen tietää, missä koti on, ei eksy matkalla ja tulee vaikka keskellä yötä kotiin, koska tietää, että häntä siellä odotetaan. Ja luottamus siihen, että jos itsellä on hätä, rakkaalla ei ole puhelin äänettömällä hänen nukkuessaan ja hän on aina valmis apuun. Ja kotiin voi tulla aina, koska koti on se, mihin olet aina tervetullut.

Leukistinen aksolotli
[QUOTE="vieras";22508339]Moni mies vetäisi turpaan tuollaista akkaa.[/QUOTE]

No huhhuh... Kannattaako tuommoisten miesten kanssa olla, jos turpiin tulee noin pienestä asiasta? outoa, että joku pitää turpaan vetelyä ihan normaalina asiana.

"miuu"
nykyään saa tulla.

Silloin kun lapset oli pienempiä, niin kielletty aika kotiutua oli 21-21.30. Silloin laitoin lapset nukkumaan ja jos mies saapui siihen, niin lapset villiintyivät ja nukkurumba pitkittyi. :snotty:

Yleensä varoittelin jo etukäteen, jos tiesin, että koteutuminen saattaa olla niihin aikoihin.

Tuota edellistä voisi jatkaa vielä siten, että myös muut läheiset (vaikka äiti tai ystävä) saavat soittaa mulle vaikka keskellä yötä ja saavat tullakin, jos on jotain hätää. Sitä varten läheiset ovat olemassakin. Samoin minulla on äiti ja ystäviä, kenelle voin soittaa ja tulla vaikka keskellä yötä, jos tulee hätä. Maailmassa olisi liian surullista asua, jos ei olisi paikkaa minne mennä ja ihmisiä kelle soittaa.

Jep, mitäs jos vaikka perheen isällä tulee kamala flunssa ja sillä yskimisellä ja röhimisellään se ajattelematon kusipää pitää koko perheen hereillä? Parvekkeelle vaan nukkumaan kunnes osaa nukkua hiljaa ja olla yskimättä ja niiskuttamatta.

Mun oli taanoin pakko ajaa mies sohvalle nukkumaan kun oli flunssassa:ashamed: Miehen jatkuva yskiminen herätti jatkuvasti vauvan, joka sitten jatkuvasti halusi tissille. Sitä kun oli 10-20 kertaa työntänyt tissiä suuhun, niin olin jo niin väsynyt ja vihainen, että todellakin kehtasin olla ilkea ja häätää mies olkkariin köhimään.

Meillä ei ole kotiintuloaikoja kuin alaikäisille.

Miehellä on kaksi kertaa viikossa harrastus josta kotiutuu vasta puoliltaöin. Tähänhän voisi vaikuttaa eli jättää sen harrastuksen. Mun mielestä toi on oikein mukavaa, koska mies ehtii töiden jälkeen olla lasten kanssa ja lasten mennessä nukkumaan mies lähtee harrastamaan. Miehen harrastus ei ole lainkaan poissa perheen yhteisestä ajasta.

Toinen milloin mies tulee joskus yöllä kotiin on työreissut, ja niihinkin voisi vaikuttaa valitsemalla jonkin parempaan aikaan saapuvan lennon. Mutta reissuja ei vaan halua venyttää yhtään pidemmäksi kuin on pakko ei halua mies, enkä minä ja kaikkein vähiten lapset. Jos isi tulee reissusta jo yöllä on hän heti aamulla käytettävissä.

"neith"
Alkuperäinen kirjoittaja Melkotietämätöntä;22508189:
Normaalit yöunet ovat sellaiset, että illalla mennään nukkumaan, nukutaan siten, että yhtäjaksoista sikeää unta saadaan tarpeeksi pitkään, ja sitten/sen ansiosta herätään aamulla virkeänä.
Kannattaa kokeilla joskus.
no mitäpä jos se onkin lapsi joka herättelee pitkin yötä, tai raskaana oleva vaimo vessareissuinensa jne. mitä jos se onkin mies joka ei saa silloin nukuttua?
onko eriasia vaimon herätä miehen kotiin tuloon vai miehen vaimon talossa liikkumiseen?

"Neith"
No huhhuh... Kannattaako tuommoisten miesten kanssa olla, jos turpiin tulee noin pienestä asiasta? outoa, että joku pitää turpaan vetelyä ihan normaalina asiana.
nooh, onko se nyt kovin pieni asia jos vaimo latelee kotiintulo ja nukkumaanmeno ajat.. ja jos ei niitä noudata niin viettää yönsä pihalla?
varsinkin kun valtaosalla tuntuu vielä se mies maksavan sen talon ym kun käy töissä vaimokkeen ollessa kotona lasten kanssa ;)

En jaksa lukea koko ketjua, mutta alkuperäiseen vastaten, tottakai saa tulla kotiin koska vaan, senhän koti tää on yhtälailla kun meidän muidenkin!Jos alkaisin sille linjalle ettei voi niin mihinköhän herra menis nukkumaan yövuorostaan tultuaan?Autoon?Ei sissus, joku roti näissäkin jutuissa...

Leukistinen aksolotli
[QUOTE="Neith";22509281]nooh, onko se nyt kovin pieni asia jos vaimo latelee kotiintulo ja nukkumaanmeno ajat.. ja jos ei niitä noudata niin viettää yönsä pihalla?
varsinkin kun valtaosalla tuntuu vielä se mies maksavan sen talon ym kun käy töissä vaimokkeen ollessa kotona lasten kanssa ;)[/QUOTE]

No mun mielestä vaikka olis mitä, niin on kyllä aika outoo heti alkaa puhumaan tosta hakkaamisesta ihan normaalina vaihtoehtona. Ei kai teillä toimita tähän tapaan, että tulee turpaan "oikeutetusti"? Kauheaa.

"Neith"
No mun mielestä vaikka olis mitä, niin on kyllä aika outoo heti alkaa puhumaan tosta hakkaamisesta ihan normaalina vaihtoehtona. Ei kai teillä toimita tähän tapaan, että tulee turpaan "oikeutetusti"? Kauheaa.
no ei tietenkään ole ok hakata toista vaikka mikä olis... lähinnä vaan se että pidetään pikku asiana sitä että vaimo voi muka kieltää miestä tulemasta kotio jos kello on liian paljon..
siis kyllä mä suosittelen hoitoa molemmille osapuolille jos suhteessa vaimo latelee säännöt ja rankkarit miehelle ja mies pätkii turpiin..

"vieras"
en ymmärtänyt aloituksen pointtia. mutta joo, meillä mies on saanut tulla ihan miltä tahansa reissulta ihan mihin aikaan vaan. tämä sääntö on toiminut puolin ja toisin jo yli 20 vuotta.

sairasta
kai nyt kotiinsa saa tulla milloin haluaa ja pitää voi da tulla. Kyllä menoja pitää normaalilla ihmisellä olla, muitakin kuin työhön liittyviä. Meillä lapset eivät herää vaikka koira haukkuu kun ovi käy. Itse tietysti herään, mutta nukahdan samantien. Suorastaan omituista jos ei saisi kotiinsa tulla!!!!!

hhhh
HAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAH!!! HHAAAAAA!!!!!! Ei hyvä päivä.. :D "Saako aikuinen mies tulla enää kotiin, jos ei tule just sillon ku MÄ haluun?" :D Ei saa! Se on sun orjas, jonka täytyy noudattaa pikkurouvan kotiintuloaikoja nääs.

bhht3
olisi se nyt kauheaa jos en saisi kotiini tulla kun olen ollut juhlimassa, teatterissa jne jne. Menoissa. Meillä kyllä tullaan kotiin ihan mihin vuorokauden aikaan tahansa. oli reissu sitten mikä tahansa. Minä teen 3-vuorotyötä ja torstainakin tulin kotiin 23.30. Koira haukkuu tietysti heti. Mies heräsi ja toivotti tervetulleeksi ja painuttiin nukkumaan. Ei kenelläkään voi olla puolisoa joka ei päästä kotiin kun menee myöhään!!! Onko tuollainen edes avioliitto.

"vieras"
Oikeastiko joku kieltää miestäänsä tulemasta kotiin jos on jo itse nukkumassa? Eikös se ole molempien koti? Kyllä mun mies saapi tulla kotio mihin aikaan tahansa, paljon mielummin herään siihen kun joku ottaa kainaloon kuin yksikseni aamulla.
Eräs miespuolinen ystäväni ei saa nukkua omassa sängyssä koska kuorsaa, vaihtoehtoina on joko leikkaus tai sohvalla nukkuminen.

Yhteistyössä